בענין זה, יש לי ראיה כמעט ברורה שיש שינוי בין מה שאמר הגרב"צ א"ש לבין מה שנכתב בספר אול"צ.
מי שרוצה שישלח לי באישי ואני ישלח לו את הראיה שנראה לענ"ד. ובגדול הראיה היא בענין שילוח הקן בספיה"ע, שבאול"צ כ' דהוי מ"ע שהזמ"ג עפמ"ש הרש"ש. והביאו תי' דחוק שיש הבדל בין זמן ביהמ"ק לאחרי החורבן כו'.
ובילקו"י בכ"ד תמה עליו שודאי אי"ז מ"ע שהזמ"ג, וטעם הרש"ש הוא ע"פ הקבלה כו'.
והנה בשנת ה'תשע"ח יצא לאור ספר חידושי אול"צ על קידושין, משיעוריו של הגרב"צ לתלמידים, ושם ג"כ הביאו את הקושיא שלכאו' לפ"ד הרש"ש הוי מ"ע שהזמ"ג, ותי' כדברי הילקו"י!, ואת התירוץ שיש הבדל בין לפני לאחרי חורבן ביהמ"ק, הביאו את זה במאמר המוסגר!!!.
וזה סימן שבשיעור אמר להדיא אחרת ממה שהביאו בשו"ת אול"צ.
ולפני כשנתיים אמרתי את הראיה הזו למרן הראש"ל שליט"א, ואמר לי שאי"צ להגיע לזה, והוא הכיר את הגרב"צ שהיה גאון עולם, וברור לו שיש כמה דברים שכתבו בשו"ת אול"צ שלא אמרם הגרב"צ כיון שיש שם דברים שודאי לא מתאים לגרב"צ שיאמר אותם, כיון שהיה גאון עולם, ולכן ודאי שהוא לא כתב זאת אלא זה עורכים.
ובכלל ע' בזה בשו"ת יבי"א ח"ט סי' קח, ובשו"ת הראש"ל ח"ב עמ' קח. מש"ב