• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מקומות שמרן זצ"ל החמיר בהם

אין מה לעשות. כל ההסתמכות על עירוב זה ממש בדיעבד, העירוב נעשה רק כדי להציל נשים שמטלטלות וכו', לכתחילה אין היתר ברור לפי השו"ע.
 

קבצים מצורפים

  • מכתב הראש_ל בעניין טלטול בשבת.pdf
    1.8 MB · צפיות: 18
הטמנה בשבת
זה מהשאלה שלמטה...

האם אסור להיח מגבת על הסיר בשבת, כאשר היא לא נוגעת בצדדי הסיר? כ"ט אב תשע"ט / 30 באוגוסט 2019​

להניח מגבת על גבי הסיר באופן שאינה גולשת לצדדים, אם לא עשה כן מערב שבת, אנו לא ביארנו את הדין בזה בפירוש. ואף על פי שיש מיקלים, וכמו שכתב מרן זצ"ל וכן כתב בנו הגאון שליט"א בילקוט יוסף, והביא סימוכין למנהג זה, וכן נוהגות כמה נשים חכמניות, בכל זאת אנו סתמנו את הדברים כפשט דברי מרן השלחן ערוך כדי לא להאריך יותר מדאי בפרטי דינים. וכך הורה לנו מרן זצ"ל לגבי הלכה יומית, לכתוב הדברים באופן כזה, ובמקרה אחד אף הורה לנו לכתוב להיפך ממה שפסק בספרו, כדי לכתוב את הדברים בשפה קלה ושיהיה כמה שניתן לכל הדעות.
 
אסור להזמין קוסם שע"י זריזות תנועותיו נראה כעושה מעשה להטים לשעשע את הרואים... שאינו אלא אוחז העינים (חזו"ע פורים עמ' רא' ושו"ת יביע"א ח"ה חיו"ד סי' יד)
 
בעניין בורר ידוע שמרן החמיר הרבה בזה [כל עניינה דאורייתא!!!!] וחלק על ההיתר המקובל של חצי שעה לפני הסעודה, אלא הצריך סמוך ממש.
כמו כן אסר לברור כשרוצה להכין הרבה לעשות רושם על האורחים, , נגד הבא"ח שהיקל בזה.
וכן בעניין פתיחת גגון העגלה הצריך לכתחילה לפותחו מע"ש.
וכן לעניין פתיחת בקבוקים כתב לכתחילה לפתוח מע"ש.
וכן לעניין שימוש חוזר בבקבוק זכוכית החמיר לטובלו נגד סברת האורל"צ שהישראל גומרו לכלי ולכן אין צריך טבילה.
וכן לעניין טבילה במים חמים אסר בזה.
ובעניין בית הכסא החמיר לדונו כבית הכסא לאסור ליטול שם ידיים. דלא כהאורל"צ שדנו כבית הכסא דפרסאי.
ובעניין קדיש שתפסו מעומד החמיר שאם רואה שהחזן הולך להתחיל קדיש שלא יישב לכתחילה.
וכן בעניין נשיקת ידי הרב ע"י אשה החמיר דלא כהעוי"ח שהיקל בזה.
וכן בעניין חיוב תפילה בציבור חלק על האורל""צ שכתב שזה לא חובה כלשון מרן השו"ע ישתדל אדם, והרב יבי"א דייק מסוף דברי מרן אא"כ הוא אנוס.
[ידוע מליצת חכם שלום שלחכם עובדיה יש ג' איסורים פס"ל פאה סיגריות לוטו.]
 
חזור
חלק עליון