אכןכוונתך שלא היקל בעצמו
למרות שפסק להתיר
שהרי לגבי טלטול הראה פנים לקולא בסי' קח בח''ט יבי''א
אכןכוונתך שלא היקל בעצמו
למרות שפסק להתיר
שהרי לגבי טלטול הראה פנים לקולא בסי' קח בח''ט יבי''א
אז בשנותיו האחרונות (כשהרב משה הכניסו בביתו), הוא כן הקל לפתוח מקרר?מה שיש לך לא היה בשנים ההם...
יתכן מן הסתם בגיל המאוחר לא היה ניגש אליו והכל היה מוכןאז בשנותיו האחרונות (כשהרב משה הכניסו בביתו), הוא כן הקל לפתוח מקרר?
ממה שידוע לי מרן זיע"א בכל שנותיו הקפיד בזה, לבקש מילדיו כשהיו קטנים וכשגדלו מנכדיו לפתוח המקרר.יתכן מן הסתם בגיל המאוחר לא היה ניגש אליו והכל היה מוכן
ואין מעשה רב
יש על זה אולי ארחות מרן או מנהגי הראשלממה שידוע לי מרן זיע"א בכל שנותיו הקפיד בזה, לבקש מילדיו כשהיו קטנים וכשגדלו מנכדיו לפתוח המקרר.
כמדומה שבהטמנה במקצת היקלהטמנה במקצת.
לגבי משחק עם כדור מרן מביא שם שכיוון שהכדור נוצר אז יש מקילים ולכאורה זו נראית דעתו שםהנה הרשימה שמצאתי לע"ע. (אמנם ישנם דברים שנכתבו בכמה מקומות, כגון ביבי"א ובחזו"ע, אך כתבתי רק אחד מהם)
נשים רווקות צריכות לכסות את ראשם בשעת התפילה ובשעה שמברכות. (יחו"ד ח"ה סי' ו')
לנשים אסור ללבוש פאה נכרית [מצד הגילוי עריות וגם בפאות של פעם]. (יבי"א ח"ה אבהע"ז סי' ה')
יש להחמיר בצאת השבת כזמן רבינו תם. (יבי"א ח"ב סי' כ"א).
אנשים נשואים צריכים להחמיר ולהניח גם תפילין של ר"ת. (יבי"א ח"א סי' ג')
אסור לאכול בשר שאינו חלק ולמעך סירכות וכו'. (יבי"א ח"ה יו"ד סי' ג')
אסור לברך ברכת "הגפן" על יין שרובו מים. (שו"ת חזו"ע ח"א סי' ו')
נשים צריכות לברך מאה ברכות בכל יום. (הליכו"ע ח"א עמ' נ"ט)
כשעומד מפני זקן שנכנס לד' אמות צריך לעמוד 'מלוא קומתו'. (הליכו"ע ח"ח פר' כי תצא אות ח')
אסור לתת בשבת מים חמים לתוך תבשיל חם. (יחו"ד ח"ד סי' כ"ב)
אסור למלוח בשבת בשר מבושל או ביצה מבושלת לצורך סעודה אחרת, אפי' בו ביום. (חזו"ע שבת ד' עמ' תנ"ד)
אסור לשחק בכדור בשבת. (חזו"ע שבת ג' עמ' צ"ט)
עוד ב' דברים שכרגע לא מצאתי מקור מדוייק בספרי מרן זצ"ל
גם נשים חייבות בתעניות (צום גדליה, עשרה בטבת וי"ז בתמוז) ואין מקום לפטור אותן.
הציצית צריכה להיות דווקא מצמר ולא מכותנה.
החמיר כדעת השו”ע, אלא שבהטמנה במקצת מער”ש על פלטה, כיון דבעינן תרי חומרי לאסור, האחד לאסור הטמנה במקצת, והשני דחשיב מוסיף הבל (דשבו הבגדים להיות מוסיף הבל מחמת החום שמתחת), בזה היקל לפי מש”כ הרב סיתוהן דהמנהג להקל בזה דתרי חומרי לא מחמרינן (אף שהשו”ע החמיר בב’ הדברים, ואף הרמ’’א שתק להחמיר בדין השני, ורק היקל בהטמנה במקצת).כמדומה שבהטמנה במקצת היקל
היקל אפילו בשבתהחמיר כדעת השו”ע, אלא שבהטמנה במקצת מער”ש על פלטה, כיון דבעינן תרי חומרי לאסור, האחד לאסור הטמנה במקצת, והשני דחשיב מוסיף הבל (דשבו הבגדים להיות מוסיף הבל מחמת החום שמתחת), בזה היקל לפי מש”כ הרב סיתוהן דהמנהג להקל בזה דתרי חומרי לא מחמרינן (אף שהשו”ע החמיר בב’ הדברים, ואף הרמ’’א שתק להחמיר בדין השני, ורק היקל בהטמנה במקצת).
תארגן תקציב ואישורים, ואני כבר אעשה...לגבי עירוב - למה באמת לא עושים "עירוב ספרדי" כלומר דלתות נעולות - ואז יהיה מותר לטלטל גם לפי מרן?