שאלה:
1. אדם עומד להתפלל שמונה עשרה מאחורי הדלת של בית הכנסת (מבחוץ).
2. בדרך כלל, כאשר אנשים יוצאים מבית הכנסת לצורך כלשהו (לדוגמה, לשירותים), הם אינם מבחינים שמישהו מתפלל מאחורי הדלת, ולכן עוברים בתוך ארבע אמות של המתפלל.
3. ישנם אנשים שמבחינים במתפלל, אך בכל זאת עוברים בתוך ארבע אמותיו.
4. קיימת דלת נוספת מאחורי בית הכנסת שדרכה ניתן לצאת, אך לאנשים הקרובים לדלת הראשית, יש בכך טרחה לעבור לדלת הנוספת.
השאלה:
האם האדם המתפלל שם עובר על איסור "לפני עיוור לא תתן מכשול" או "מסייע לדבר עבירה"?
האם עובא ביחס לאלו שעוברים בשוגג?
האם עובר ביחס לאלו שעוברים במזיד?
אשמח לתשובה עם מקורות.
1. אדם עומד להתפלל שמונה עשרה מאחורי הדלת של בית הכנסת (מבחוץ).
2. בדרך כלל, כאשר אנשים יוצאים מבית הכנסת לצורך כלשהו (לדוגמה, לשירותים), הם אינם מבחינים שמישהו מתפלל מאחורי הדלת, ולכן עוברים בתוך ארבע אמות של המתפלל.
3. ישנם אנשים שמבחינים במתפלל, אך בכל זאת עוברים בתוך ארבע אמותיו.
4. קיימת דלת נוספת מאחורי בית הכנסת שדרכה ניתן לצאת, אך לאנשים הקרובים לדלת הראשית, יש בכך טרחה לעבור לדלת הנוספת.
השאלה:
האם האדם המתפלל שם עובר על איסור "לפני עיוור לא תתן מכשול" או "מסייע לדבר עבירה"?
האם עובא ביחס לאלו שעוברים בשוגג?
האם עובר ביחס לאלו שעוברים במזיד?
אשמח לתשובה עם מקורות.