כל מי שלמד את הסוגיא כמו שצריך מרישא לגמירא יוצא שלפי מה שאנחנו רואים היום זה בדיוק זה,הצביעו ונמקו
יש דרך להשיג את התשובה בקובץ דיגיטאלי?כדאי לעיין בתשובה המקיפה והרחבה מני ים שהודפסה ממש לאחרונה ע"י הגר"י הלל שליט"א בשו"ת וישב הים החדש (ח"ד)
הנימוק פשוט מאד, חבל ללכלך סתם את הציצית ולקשקש עליה.הצביעו ונמקו
לא ידוע לייש דרך להשיג את התשובה בקובץ דיגיטאלי?
כדאי לעיין במאמר הזה [גדול מדי, מאמר של הרב בוקוולד בקובץ מוריה אדר שני תשפ"ד] לפני שמסיקים שהדברים כ"כ פשוטיםכל מי שלמד את הסוגיא כמו שצריך מרישא לגמירא יוצא שלפי מה שאנחנו רואים היום זה בדיוק זה,
ומה שטוענים שגדו"י לא לבשו אין זה טענה משום שאז זה עדיין לא התברר ולא היה אז את המידע שאנחנו יודעים היום שהתגלה ב15-20 שנים האחרונות.
כן? גופו דומה לים? עולה אחת לשבעים שנה? נמצא רק בחלק של זבולון?כל מי שלמד את הסוגיא כמו שצריך מרישא לגמירא יוצא שלפי מה שאנחנו רואים היום זה בדיוק זה
זו טענה לא נכונה, כי אם אתה באמת לא יודע אז אתה חייב לברר את הנושא, וכל זמן שלא ביררת את הנושא אתה מחויב ללבוש מדין ספק.התשובה שלי לסקר היא:
איני מתנגד, ואיני לובש כי עוד לא ביררתי את הנושא.
זו אופציה חשובה, והיא חסרה בסקר.
אז לא השתתפתי בהצבעה.
לא ברור למה, אבל יותר מדאי אנשים מבלבלים בין רוז'ין לראדזין.אגב יעוי' שם
מי מחייב אותי ללבוש מספק?זו טענה לא נכונה, כי אם אתה באמת לא יודע אז אתה חייב לברר את הנושא, וכל זמן שלא ביררת את הנושא אתה מחויב ללבוש מדין ספק.
לאף אחד לא היה צד שמרן שליט"א עצמו כתב את זה, א"צ לראיות. [ואגב, זה היתה כל הטענה של המלגלגים, שמרן שליט"א לא כותב בעצמו את הילקו"י].וזה עצמו חיזק אצלי את ההבנה שכל הנושא של התכלת הושתל שם בידיים [אכ]זר[י]ות.
הקב"ה שאומר לך ונתתם על ציצית הכנף פתיל תכלת. [רק לאחר שאתה יודע בבירור שאין כזה צד אתה לא צריך להטיל תכלת, ואף אסור לך ואתה מחויב להתנגד].מי מחייב אותי ללבוש מספק?
טעות גמורה!התכלת המצויה כיום התחילה לפוץ לפני כשלושים שנה, עת שמרנן ורבנן גדו"י זיע"א היו קיימים, ולא לבשו.כל מי שלמד את הסוגיא כמו שצריך מרישא לגמירא יוצא שלפי מה שאנחנו רואים היום זה בדיוק זה,
ומה שטוענים שגדו"י לא לבשו אין זה טענה משום שאז זה עדיין לא התברר ולא היה אז את המידע שאנחנו יודעים היום שהתגלה ב15-20 שנים האחרונות.
ואם ח"ו היל"ת כל הרשימה הנ"ל תגיד לעבור על עבירה מן התורה, ג"כ תעבור? אם הם יגידו לך להשתחוות לפסל אתה תשתחווה? מה זו הטענה הנבובה הזו?טעות גמורה!התכלת המצויה כיום התחילה לפוץ לפני כשלושים שנה, עת שמרנן ורבנן גדו"י זיע"א היו קיימים, ולא לבשו.
חכמי הספרדים כדלהלן: מרן הגר"ע יוסף, מרן הגר"א בקשי דורון, מרן הגר"מ אליהו, מרן הגר"ש כהן, מרן הגר"ש בעדני, זיע"א, ולהבחל"ח מרן הראשל"צ שליט"א, ומרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה שליט"א.
חכמי האשכנזים כדלהלן: מרן הגראמ"מ שך, מרן הגרש"ז אויערבך, מרן הגרי"ש אלישיב, מרן הגראי"ל שטיינמן, מרן הגר"ח קנייבסקי, מרן הגר"נ קרליץ, מרן הגר"ש וואזנר, מרן הגר"ש אויערבך, מרן הגרי"ג אדלשטיין, זיע"א, ולהבחל"ח מרן הגר"ד לנדו ומרן הגרמ"ה הירש שליט"א.
ולכן - זה שגדו"י לא לבשו זה טענה עצומה, ומי שמעיז לחלוק על רבו הרי הוא כחולק על השכינה, ואין מקום לערער אחר דברי רבותינו כלל ועיקר, ודי בזה.
כבודו שכח מ'לא תסור'.אם ח"ו היל"ת כל הרשימה הנ"ל תגיד לעבור על עבירה מן התורה, ג"כ תעבור? אם הם יגידו לך להשתחוות לפסל אתה תשתחווה? מה זו הטענה הנבובה הזו?
למה הם סנהדרין?כבודו שכח מ'לא תסור'.
זה רק סימן שהדבר אינו אמיתי, אין זה שאלה ברורה לעבור עבירה או לא, אלא רק האם זה התכלת האמיתית וכו' וזה אנו לוקחים ראיה מגדו"י.ואם ח"ו היל"ת כל הרשימה הנ"ל תגיד לעבור על עבירה מן התורה, ג"כ תעבור? אם הם יגידו לך להשתחוות לפסל אתה תשתחווה? מה זו הטענה הנבובה הזו?