• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

האם הינך לובש פתיל תכלת

  • אני מתנגד ולא לובש

    קולות: 26 23.4%
  • איני מתנגד אך לא לובש כי גדו''י לא לבשו

    קולות: 62 55.9%
  • אני לובש בצינעא בטלית קטן

    קולות: 9 8.1%
  • אני לובש בפהרסיא בין בטלית קטן ובין טלית גדול

    קולות: 14 12.6%

  • סה"כ בוחרים
    111
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
הצביעו ונמקו
כל מי שלמד את הסוגיא כמו שצריך מרישא לגמירא יוצא שלפי מה שאנחנו רואים היום זה בדיוק זה,
ומה שטוענים שגדו"י לא לבשו אין זה טענה משום שאז זה עדיין לא התברר ולא היה אז את המידע שאנחנו יודעים היום שהתגלה ב15-20 שנים האחרונות.
 
כדאי לעיין בתשובה המקיפה והרחבה מני ים שהודפסה ממש לאחרונה ע"י הגר"י הלל שליט"א בשו"ת וישב הים החדש (ח"ד)
 
כל מי שלמד את הסוגיא כמו שצריך מרישא לגמירא יוצא שלפי מה שאנחנו רואים היום זה בדיוק זה,
ומה שטוענים שגדו"י לא לבשו אין זה טענה משום שאז זה עדיין לא התברר ולא היה אז את המידע שאנחנו יודעים היום שהתגלה ב15-20 שנים האחרונות.
כדאי לעיין במאמר הזה [גדול מדי, מאמר של הרב בוקוולד בקובץ מוריה אדר שני תשפ"ד] לפני שמסיקים שהדברים כ"כ פשוטים
 
התשובה שלי לסקר היא:
איני מתנגד, ואיני לובש כי עוד לא ביררתי את הנושא.
זו אופציה חשובה, והיא חסרה בסקר.
אז לא השתתפתי בהצבעה.
 
התשובה שלי לסקר היא:
איני מתנגד, ואיני לובש כי עוד לא ביררתי את הנושא.
זו אופציה חשובה, והיא חסרה בסקר.
אז לא השתתפתי בהצבעה.
זו טענה לא נכונה, כי אם אתה באמת לא יודע אז אתה חייב לברר את הנושא, וכל זמן שלא ביררת את הנושא אתה מחויב ללבוש מדין ספק.
 
אגב יעוי' שם
1729449047931.png
לא ברור למה, אבל יותר מדאי אנשים מבלבלים בין רוז'ין לראדזין.
גם באותו קטע שהושתל בילקו"י למרן שליט"א נדפס לפני כן בטעות 'רוז'ין' 2 פעמים,
וזה עצמו חיזק אצלי את ההבנה שכל הנושא של התכלת הושתל שם בידיים [אכ]זר[י]ות.
הראש"ל לא היה נופל בזה, לבלבל בין 'רוז'ין' ל'ראדזין'.
 
וזה עצמו חיזק אצלי את ההבנה שכל הנושא של התכלת הושתל שם בידיים [אכ]זר[י]ות.
לאף אחד לא היה צד שמרן שליט"א עצמו כתב את זה, א"צ לראיות. [ואגב, זה היתה כל הטענה של המלגלגים, שמרן שליט"א לא כותב בעצמו את הילקו"י].
 
כל מי שלמד את הסוגיא כמו שצריך מרישא לגמירא יוצא שלפי מה שאנחנו רואים היום זה בדיוק זה,
ומה שטוענים שגדו"י לא לבשו אין זה טענה משום שאז זה עדיין לא התברר ולא היה אז את המידע שאנחנו יודעים היום שהתגלה ב15-20 שנים האחרונות.
טעות גמורה!התכלת המצויה כיום התחילה לפוץ לפני כשלושים שנה, עת שמרנן ורבנן גדו"י זיע"א היו קיימים, ולא לבשו.
חכמי הספרדים כדלהלן: מרן הגר"ע יוסף, מרן הגר"א בקשי דורון, מרן הגר"מ אליהו, מרן הגר"ש כהן, מרן הגר"ש בעדני, זיע"א, ולהבחל"ח מרן הראשל"צ שליט"א, ומרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה שליט"א.
חכמי האשכנזים כדלהלן: מרן הגראמ"מ שך, מרן הגרש"ז אויערבך, מרן הגרי"ש אלישיב, מרן הגראי"ל שטיינמן, מרן הגר"ח קנייבסקי, מרן הגר"נ קרליץ, מרן הגר"ש וואזנר, מרן הגר"ש אויערבך, מרן הגרי"ג אדלשטיין, זיע"א, ולהבחל"ח מרן הגר"ד לנדו ומרן הגרמ"ה הירש שליט"א.
ולכן - זה שגדו"י לא לבשו זה טענה עצומה, ומי שמעיז לחלוק על רבו הרי הוא כחולק על השכינה, ואין מקום לערער אחר דברי רבותינו כלל ועיקר, ודי בזה.
 
טעות גמורה!התכלת המצויה כיום התחילה לפוץ לפני כשלושים שנה, עת שמרנן ורבנן גדו"י זיע"א היו קיימים, ולא לבשו.
חכמי הספרדים כדלהלן: מרן הגר"ע יוסף, מרן הגר"א בקשי דורון, מרן הגר"מ אליהו, מרן הגר"ש כהן, מרן הגר"ש בעדני, זיע"א, ולהבחל"ח מרן הראשל"צ שליט"א, ומרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה שליט"א.
חכמי האשכנזים כדלהלן: מרן הגראמ"מ שך, מרן הגרש"ז אויערבך, מרן הגרי"ש אלישיב, מרן הגראי"ל שטיינמן, מרן הגר"ח קנייבסקי, מרן הגר"נ קרליץ, מרן הגר"ש וואזנר, מרן הגר"ש אויערבך, מרן הגרי"ג אדלשטיין, זיע"א, ולהבחל"ח מרן הגר"ד לנדו ומרן הגרמ"ה הירש שליט"א.
ולכן - זה שגדו"י לא לבשו זה טענה עצומה, ומי שמעיז לחלוק על רבו הרי הוא כחולק על השכינה, ואין מקום לערער אחר דברי רבותינו כלל ועיקר, ודי בזה.
ואם ח"ו היל"ת כל הרשימה הנ"ל תגיד לעבור על עבירה מן התורה, ג"כ תעבור? אם הם יגידו לך להשתחוות לפסל אתה תשתחווה? מה זו הטענה הנבובה הזו?
 
ואם ח"ו היל"ת כל הרשימה הנ"ל תגיד לעבור על עבירה מן התורה, ג"כ תעבור? אם הם יגידו לך להשתחוות לפסל אתה תשתחווה? מה זו הטענה הנבובה הזו?
זה רק סימן שהדבר אינו אמיתי, אין זה שאלה ברורה לעבור עבירה או לא, אלא רק האם זה התכלת האמיתית וכו' וזה אנו לוקחים ראיה מגדו"י.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון