• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

האם הינך לובש פתיל תכלת

  • אני מתנגד ולא לובש

    קולות: 15 20.3%
  • איני מתנגד אך לא לובש כי גדו''י לא לבשו

    קולות: 45 60.8%
  • אני לובש בצינעא בטלית קטן

    קולות: 6 8.1%
  • אני לובש בפהרסיא בין בטלית קטן ובין טלית גדול

    קולות: 8 10.8%

  • סה"כ בוחרים
    74
כבודו שכח מ'לא תסור'.
לעבור על עבירה מן התורה, ג"כ תעבור?
ודאי שאין חיוב לשמוע לרב במקום מפורש עבירה דאו'.
הוספה: וגם אם יש לרבנן כח לעקור דבר מה"ת, זה רק לחז"ל ולא לגדולי זמנינו. פשוט.
"ולא לעבור על ד"ת וכו'. קשה מהי תיתי שיעברו על ד"ת. ונ"ל דאף שיש כח לחכמים לאסור המותר מדברי תורה, היינו דוקא בדבר שאינו מפורש לא לאיסור ולא להיתר דאז הוא מותר ממילא, בזה יש כח לחכמים להחמיר, משא"כ בדבר מפורש בפסוק להיתר, כגון היתר הנאה מן חלב דמפורש בקרא, בזה אין כח לחכמים לאסור, על כן אמר ולא לעבור על ד"ת, שבדברי תורה מפורש מיקרי עובר על ד"ת, וביו"ד סימן קי"ז [סק"א] הארכתי בזה ע"כ" (ט"ז חו"מ סימן ב').
 
מישהו פה חושב שגדו"י לא יודעים את כל מה שאנו יודעים על ה'תכלת', מי שכן שירים את היד.
אף אחד לא חוץ מנאמן מר"ן ה"י רח"ל, לא באנו לחלוק עליך
רק הקישור ל'לא תסור' היה קצת מגוחך.
(כבר ביארתי לא כהרב יהויח"ז שזה לא עבירה של לא תסור, אלא ראיה כמו שכתבת בסוף דבריך)
 
לאף אחד לא היה צד שמרן שליט"א עצמו כתב את זה, א"צ לראיות. [ואגב, זה היתה כל הטענה של המלגלגים, שמרן שליט"א לא כותב בעצמו את הילקו"י].
לא על החלק של ה'שני שבט זבולון' והלאה.
אלא גם החלק שלפני כן שדן בענין התכלת,
נראה שם שהדברים לא מסודרים, ויש בלבול בין 'ראדזין' ל'רוז'ין', שזה נראה שלא יצא מתח"י מרן המחבר שליט"א.
ולגבי הטענה הכללית שהזכרת, בודאי שמרן שליט"א כותב את הילקו"י בעצמו, ולית דין צריך בשש, אלא שיש אברכים ת"ח שמסייעים לו באיסוף החומר ובהבאת נידונים חדשים וכדומה, והוא שליט"א עובר על מה שכתבו. כך שמעתי מאחד מתלמידיו הדבוקים בו מישיבת חזו"ע מאז ומקדם, שזהו דבר גלוי וידוע.
 
מישהו פה חושב שגדו"י לא יודעים את כל מה שאנו יודעים על ה'תכלת', מי שכן שירים את היד.
זה ודאי שגדול"י לא יודעים את כל מה שלובשי התכלת יודעים, עכ"פ לא כל גדול"י. אבל מה שהם כן יודעים מספיק בשביל לא ללבוש. [במאמר המוסדר, שמעתי שפעם ר' נתן רוטמן ניסה לשכנע את ר' דב לנדו לעבור לתכלת, ור' דב הציג לו שורה של ראיות נגד, ור' נתן הצליח לפרוך את כולם חוץ מאחת, ור' דב אמר שאם יפרוך גם אותה הוא יעבור לתכלת].
 
זה ודאי שגדול"י לא יודעים את כל מה שלובשי התכלת יודעים, עכ"פ לא כל גדול"י. אבל מה שהם כן יודעים מספיק בשביל לא ללבוש. [במאמר המוסגר, שמעתי שפעם ר' נתן רוטמן ניסה לשכנע את ר' דב לנדו לעבור לתכלת, ור' דב הציג לו שורה של ראיות נגד, ור' נתן הצליח לפרוך את כולם חוץ מאחת, ור' דב אמר שאם יפרוך גם אותה הוא יעבור לתכלת].
אולי כן ואולי לא (ותפוס לשון אחרון)
 
אכן.
אפרוש מפורום זה.
אין לי שום ידיעה בענין.
אבל אני בטוח שאם היה ענין ללבוש ציצית, גדו"י היו נחפזים ללבוש תכלת,
בברכה.
כשם שקיבלת שכר על הדרישה כן תקבל שכר על הפרישה.
אין טעם לדבר בנושאים שאתה לא מבין בהם.
 
חזור
חלק עליון