• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

האם הינך לובש פתיל תכלת

  • אני מתנגד ולא לובש

    קולות: 26 23.4%
  • איני מתנגד אך לא לובש כי גדו''י לא לבשו

    קולות: 62 55.9%
  • אני לובש בצינעא בטלית קטן

    קולות: 9 8.1%
  • אני לובש בפהרסיא בין בטלית קטן ובין טלית גדול

    קולות: 14 12.6%

  • סה"כ בוחרים
    111
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
כבודו שכח מ'לא תסור'.
לעבור על עבירה מן התורה, ג"כ תעבור?
ודאי שאין חיוב לשמוע לרב במקום מפורש עבירה דאו'.
הוספה: וגם אם יש לרבנן כח לעקור דבר מה"ת, זה רק לחז"ל ולא לגדולי זמנינו. פשוט.
"ולא לעבור על ד"ת וכו'. קשה מהי תיתי שיעברו על ד"ת. ונ"ל דאף שיש כח לחכמים לאסור המותר מדברי תורה, היינו דוקא בדבר שאינו מפורש לא לאיסור ולא להיתר דאז הוא מותר ממילא, בזה יש כח לחכמים להחמיר, משא"כ בדבר מפורש בפסוק להיתר, כגון היתר הנאה מן חלב דמפורש בקרא, בזה אין כח לחכמים לאסור, על כן אמר ולא לעבור על ד"ת, שבדברי תורה מפורש מיקרי עובר על ד"ת, וביו"ד סימן קי"ז [סק"א] הארכתי בזה ע"כ" (ט"ז חו"מ סימן ב').
 
מישהו פה חושב שגדו"י לא יודעים את כל מה שאנו יודעים על ה'תכלת', מי שכן שירים את היד.
אף אחד לא חוץ מנאמן מר"ן ה"י רח"ל, לא באנו לחלוק עליך
רק הקישור ל'לא תסור' היה קצת מגוחך.
(כבר ביארתי לא כהרב יהויח"ז שזה לא עבירה של לא תסור, אלא ראיה כמו שכתבת בסוף דבריך)
 
מישהו פה חושב שגדו"י לא יודעים את כל מה שאנו יודעים על ה'תכלת', מי שכן שירים את היד.
זה ודאי שגדול"י לא יודעים את כל מה שלובשי התכלת יודעים, עכ"פ לא כל גדול"י. אבל מה שהם כן יודעים מספיק בשביל לא ללבוש. [במאמר המוסדר, שמעתי שפעם ר' נתן רוטמן ניסה לשכנע את ר' דב לנדו לעבור לתכלת, ור' דב הציג לו שורה של ראיות נגד, ור' נתן הצליח לפרוך את כולם חוץ מאחת, ור' דב אמר שאם יפרוך גם אותה הוא יעבור לתכלת].
 
זה ודאי שגדול"י לא יודעים את כל מה שלובשי התכלת יודעים, עכ"פ לא כל גדול"י. אבל מה שהם כן יודעים מספיק בשביל לא ללבוש. [במאמר המוסגר, שמעתי שפעם ר' נתן רוטמן ניסה לשכנע את ר' דב לנדו לעבור לתכלת, ור' דב הציג לו שורה של ראיות נגד, ור' נתן הצליח לפרוך את כולם חוץ מאחת, ור' דב אמר שאם יפרוך גם אותה הוא יעבור לתכלת].
אולי כן ואולי לא (ותפוס לשון אחרון)
 
אכן.
אפרוש מפורום זה.
אין לי שום ידיעה בענין.
אבל אני בטוח שאם היה ענין ללבוש ציצית, גדו"י היו נחפזים ללבוש תכלת,
בברכה.
כשם שקיבלת שכר על הדרישה כן תקבל שכר על הפרישה.
אין טעם לדבר בנושאים שאתה לא מבין בהם.
 
כי דנים לגופו של דבר.
אם ישנה התייחסות של חכמי ישראל לגופם של דברים אדרבא.
ואם לא, אז אין הכרח שנחתו לסוגיא.
אני לא מבין, בתורה כתוב ללבוש תכלת, אם הם לא עושים ככה, מה זה אומר?, שהם לא נחתו לגופה של סוגיה? שהם מחקו מצוה אחת מן התורה?, איזה שטויות.
זאת מלבד שיש התבטאויות מפורשות של גדול"י נגד, וא"צ לפנים.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון