בן עלייה
Member
כו' יש כאן מצוה דאו'כי דנים לגופו של דבר.
אם ישנה התייחסות של חכמי ישראל לגופם של דברים אדרבא.
ואם לא, אז אין הכרח שנחתו לסוגיא.
וגדו"י לא היה כח לחשוב ע"ז, אז אתה מבין יותר מהם
עפ"ל. ואכמ"ל.
כו' יש כאן מצוה דאו'כי דנים לגופו של דבר.
אם ישנה התייחסות של חכמי ישראל לגופם של דברים אדרבא.
ואם לא, אז אין הכרח שנחתו לסוגיא.
אני לא מבין, בתורה כתוב ללבוש תכלת, אם הם לא עושים ככה, מה זה אומר?, שהם לא נחתו לגופה של סוגיה? שהם מחקו מצוה אחת מן התורה?, איזה שטויות.כי דנים לגופו של דבר.
אם ישנה התייחסות של חכמי ישראל לגופם של דברים אדרבא.
ואם לא, אז אין הכרח שנחתו לסוגיא.
לא אמרתי מעולם. אלא שאין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות.כו' יש כאן מצוה דאו'
וגדו"י לא היה כח לחשוב ע"ז,
קדוש קדוש קדוש...אז אתה מבין יותר מהם
עפ"ל. ואכמ"ל.
מה זה שייך לענייננו?לא אמרתי מעולם. אלא שאין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות.
אם הגבת לי.צוחק מי שצוחק אחרון...
שאם ישנם טענות ומענות יפרשו השמלה לפנינו, ונדון לפני רבותינו בקרקע.מה זה שייך לענייננו?
פרשו ופרשו.שאם ישנם טענות ומענות יפרשו השמלה לפנינו, ונדון לפני רבותינו בקרקע.
חוץ מתשובת הגר"י הלל שליט"א שאני באמצע ללומדה, לא ראיתי התייחסות משמעותית.פרשו ופרשו.
די לי בטענתו הידועה של הביה"ל, על אף שישנם תשובות ידועות של הרב אלישיב ור' חיים קניבסקי, ושאר גדול"י.חוץ מתשובת הגר"י הלל שליט"א שאני באמצע ללומדה, לא ראיתי התייחסות משמעותית.
אם יש בידך חומר אחר, אשמח לקבל.
כאשר יש מחלוקת, והם אומרים לך שזה לא מצוה, פירושו של דבר עליך לכופף את דעתך מפני דעתם של גדולים, ולהסיק שזה באמת לא מצוה.ואם ח"ו היל"ת כל הרשימה הנ"ל תגיד לעבור על עבירה מן התורה, ג"כ תעבור? אם הם יגידו לך להשתחוות לפסל אתה תשתחווה? מה זו הטענה הנבובה הזו?
ביה"ל התייחס לאק"ק?די לי בטענתו הידועה של הביה"ל, על אף שישנם תשובות ידועות של הרב אלישיב ור' חיים קניבסקי, ושאר גדול"י.
לא אבל אותה טענה שייכת גם פה.ביה"ל התייחס לאק"ק?
אם יש בידך חומר אחר, אשמח לקבל.
מרן הגר"נ קרליץ בחוט שני, ושל מרן הגר"ח קנייבסקי, מצו"ב.
תשובות והנהגות כרך ו סימן גזאת מלבד טענתו הנודעת של הגר"מ שטרנבוך.