בן עלייה
Member
יש פה התייחסות ישירה לזיהוי של האק"ק?
(איני מכיר את הנושא)
יש פה התייחסות ישירה לזיהוי של האק"ק?
(איני מכיר את הנושא)
אצלך זה יסוד היסודות.מדברים על יסוד היסודות של התורה ואתה מכניס ראש קטן כל פעם לסוגיית האק"ק,
מנסים להסביר לך שדעתם של גדו"י רחבה קצת יותר משלנו.
לילה טוב, פרשתי למנוחה.
זה ספרו????דעת נוטה,
גם בתשובה בשות הרשל כתוב רוזי'ן כך שזה רק ראיה שהרב יצחק כתב זאתלא ברור למה, אבל יותר מדאי אנשים מבלבלים בין רוז'ין לראדזין.
גם באותו קטע שהושתל בילקו"י למרן שליט"א נדפס לפני כן בטעות 'רוז'ין' 2 פעמים,
וזה עצמו חיזק אצלי את ההבנה שכל הנושא של התכלת הושתל שם בידיים [אכ]זר[י]ות.
הראש"ל לא היה נופל בזה, לבלבל בין 'רוז'ין' ל'ראדזין'.
וכבר השיב על דבריו בטוטו"ד בקונטרס תכלתא דפזלון...מצו"ב
בלי להביע שום עמדה בקשר לנשוא ויכוחכם, הארגמון,זה ספרו????
זה מכונה אזני המן...
המשקל של ספרים מעין אלו אינו כ"כ גבוה...
לכן הבאתי ג"כ את כתב ידו.זה ספרו????
זה מכונה אזני המן...
המשקל של ספרים מעין אלו אינו כ"כ גבוה...
דוקא יש לו שם ראיות טובות, וכן העלה בספר תועפות ראם על היראים, ובספר שבע חכמות שקדמו לו, והגר"מ שטרנבוך הסכים עמו.וכבר השיב על דבריו בטוטו"ד בקונטרס תכלתא דפזלון...
גם שם ישנה אמירה כללית ביותר, ומביא כן בשם החזו"א ז''ל, וא"כ אינו ענין לאק"ק, שלא נתפרסם בזמן חזו"א.לכן הבאתי ג"כ את כתב ידו.
הרב הפשוט מסתבר שגם בבחירות אינך מצביע אם לא טוב לךגם שם ישנה אמירה כללית ביותר, ומביא כן בשם החזו"א ז''ל, וא"כ אינו ענין לאק"ק, שלא נתפרסם בזמן חזו"א.
מעניין מהו משקלו של "מסתברא" אחד של הגאון @ר' דוד ...הרב הפשוט מסתבר שגם בבחירות אינך מצביע אם לא טוב לך
כי הרי למדת את הסוגיא היטב והחלטת לא כגדו"י
הבן והקשב גדו''י יש להם את השכל הישר והטוב ביותר ומי שהולך כמוהם לא מפסיד
הפירוש הזה דחה אותו הגר"ח מבריסק מכל וכל שאין חיוב לקיים מצוה בספק רק שאם תעשה את המצווה תקיים אותה עכשיו בוודאות כמו ספק בירך ברכת המזון משא"כ הכא דלעולם אפי' ישים תכלת ישאר הדבר בגדר ספק. ודפח"חהקב"ה שאומר לך ונתתם על ציצית הכנף פתיל תכלת. [רק לאחר שאתה יודע בבירור שאין כזה צד אתה לא צריך להטיל תכלת, ואף אסור לך ואתה מחויב להתנגד].
אז מסתבר שההסתברויות שלך אינן שוות הרבה ...אין כאן כדי לפסוק הלכה כי הלכה לא פוסקים במסתברא
ורציתי שתאשר אם המסתבר שלי היה נכון
כנראה גם שלך בענין התכלתאז מסתבר שההסתברויות שלך אינן שוות הרבה ...
מחילה, לא זוכר שכתבתי בענין הסתברויות בענין.כנראה גם שלך בענין התכלת
אינו ממנו, אלא מיוחס לאביו הבית הלוי.הפירוש הזה דחה אותו הגר"ח מבריסק מכל וכל שאין חיוב לקיים מצוה בספק רק שאם תעשה את המצווה תקיים אותה עכשיו בוודאות כמו ספק בירך ברכת המזון משא"כ הכא דלעולם אפי' ישים תכלת ישאר הדבר בגדר ספק. ודפח"ח
אוקי זה בטוח וכל גדו''י יושבים ובטלים עשה ובראשם מרן מלכא זצוק''למחילה, לא זוכר שכתבתי בענין הסתברויות בענין.
אז מסתבר שההסתברויות שלך אינן שוות הרבה ...
זו הרמה?כנראה גם שלך בענין התכלת