זה ספרו????דעת נוטה,
זה מכונה אזני המן...
המשקל של ספרים מעין אלו אינו כ"כ גבוה...
זה ספרו????דעת נוטה,
וכבר השיב על דבריו בטוטו"ד בקונטרס תכלתא דפזלון...מצו"ב
בלי להביע שום עמדה בקשר לנשוא ויכוחכם, הארגמון,זה ספרו????
זה מכונה אזני המן...
המשקל של ספרים מעין אלו אינו כ"כ גבוה...
לכן הבאתי ג"כ את כתב ידו.זה ספרו????
זה מכונה אזני המן...
המשקל של ספרים מעין אלו אינו כ"כ גבוה...
דוקא יש לו שם ראיות טובות, וכן העלה בספר תועפות ראם על היראים, ובספר שבע חכמות שקדמו לו, והגר"מ שטרנבוך הסכים עמו.וכבר השיב על דבריו בטוטו"ד בקונטרס תכלתא דפזלון...
גם שם ישנה אמירה כללית ביותר, ומביא כן בשם החזו"א ז''ל, וא"כ אינו ענין לאק"ק, שלא נתפרסם בזמן חזו"א.לכן הבאתי ג"כ את כתב ידו.
הרב הפשוט מסתבר שגם בבחירות אינך מצביע אם לא טוב לךגם שם ישנה אמירה כללית ביותר, ומביא כן בשם החזו"א ז''ל, וא"כ אינו ענין לאק"ק, שלא נתפרסם בזמן חזו"א.
מעניין מהו משקלו של "מסתברא" אחד של הגאון @ר' דוד ...הרב הפשוט מסתבר שגם בבחירות אינך מצביע אם לא טוב לך
כי הרי למדת את הסוגיא היטב והחלטת לא כגדו"י
הבן והקשב גדו''י יש להם את השכל הישר והטוב ביותר ומי שהולך כמוהם לא מפסיד
אין כאן כדי לפסוק הלכה כי הלכה לא פוסקים במסתבראמעניין מהו משקלו של "מסתברא" אחד של הגאון @ר' דוד ...
הפירוש הזה דחה אותו הגר"ח מבריסק מכל וכל שאין חיוב לקיים מצוה בספק רק שאם תעשה את המצווה תקיים אותה עכשיו בוודאות כמו ספק בירך ברכת המזון משא"כ הכא דלעולם אפי' ישים תכלת ישאר הדבר בגדר ספק. ודפח"חהקב"ה שאומר לך ונתתם על ציצית הכנף פתיל תכלת. [רק לאחר שאתה יודע בבירור שאין כזה צד אתה לא צריך להטיל תכלת, ואף אסור לך ואתה מחויב להתנגד].
אינו ממנו, אלא מיוחס לאביו הבית הלוי.הפירוש הזה דחה אותו הגר"ח מבריסק מכל וכל שאין חיוב לקיים מצוה בספק רק שאם תעשה את המצווה תקיים אותה עכשיו בוודאות כמו ספק בירך ברכת המזון משא"כ הכא דלעולם אפי' ישים תכלת ישאר הדבר בגדר ספק. ודפח"ח
מדוע אינו מוסכם?אינו ממנו, אלא מיוחס לאביו הבית הלוי.
היסוד הזה אינו פשוט ומוסכם כל כך.
אוקי זה בטוח וכל גדו''י יושבים ובטלים עשה ובראשם מרן מלכא זצוק''ל
מדוע אינו מוסכם?
מרן הראשל"צ פסק אותו בשו"ת הראשל"צ
א. כתוב באחד המקומות שמטרת הפורום לדון בתורת רבינו מרן הרב עובדיה ובנו הראשל"צ ר' יצחק יוסףאני מנסה להבין רגע משהו, באופן כללי לגבי הפורום שלנו.
'פורום' הוא מקום להחלפת דעות.
כל שאלה שהובא לה ציטוט מחכם עובדיה או מרבי יצחק נסתיימה הרשות לדון בה?
אז למה נקרא שמו 'פורום'?
אני רק שאלה.
א. כתוב באחד המקומות שמטרת הפורום לדון בתורת רבינו מרן הרב עובדיה ובנו הראשל"צ ר' יצחק יוסף
אני לא ראיתי בינתיים סעיף בתקנון שמגדיר את הפורום כ'מקום לדון בדברי מרן הראש"ל'. הפורום קרוי על שמו של מרן זצ"ל, ובתורת ממילא גם בדעת בנו מרן הגאון שליט"א שלא זז מדבריו ימין ושמאל. אבל לא שמעתי בלתי היום שהפורום מוגדר לדיון בדעת הראש"ל [= לאפוקי שאר תלמידי מרן זי"ע].ובנו הראשל"צ ר' יצחק יוסף
ב. התכוונתי לשאול מדוע אינו מוסכם וציינתי בדרך אגב שהרב יצחק הסכים לזה
במה לדיונים ומשא ומתן בתורתו של מרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ותלמידיו ומעתיקי שמועותיו, ובראשם הראש"ל והרה"ר לישראל רבינו יצחק יוסף שליט"א. בנוסף, מטרת הפורום לדון בשאר עניינים תורניים והמסתעף מהם, הכל לאורו ורוחו של מרן רשכבה"ג זיע"א, להיות בית לתלמידיו ההולכים על פיו.
כבר כתבתי לעיל, שהטענות היו כיון שבמדרש מבואר שהתכלת נגנז, וזה שייך לכל תכלת שבעולם.גם שם ישנה אמירה כללית ביותר, ומביא כן בשם החזו"א ז''ל, וא"כ אינו ענין לאק"ק, שלא נתפרסם בזמן חזו"א.