• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

האם הינך לובש פתיל תכלת

  • אני מתנגד ולא לובש

    קולות: 26 23.4%
  • איני מתנגד אך לא לובש כי גדו''י לא לבשו

    קולות: 62 55.9%
  • אני לובש בצינעא בטלית קטן

    קולות: 9 8.1%
  • אני לובש בפהרסיא בין בטלית קטן ובין טלית גדול

    קולות: 14 12.6%

  • סה"כ בוחרים
    111
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
וכבר השיב על דבריו בטוטו"ד בקונטרס תכלתא דפזלון...
דוקא יש לו שם ראיות טובות, וכן העלה בספר תועפות ראם על היראים, ובספר שבע חכמות שקדמו לו, והגר"מ שטרנבוך הסכים עמו.
ומי אתה שתתלוצץ בדברי דמגוגיה אחר שהסכימו עמו גדו"י.
 
גם שם ישנה אמירה כללית ביותר, ומביא כן בשם החזו"א ז''ל, וא"כ אינו ענין לאק"ק, שלא נתפרסם בזמן חזו"א.
הרב הפשוט מסתבר שגם בבחירות אינך מצביע אם לא טוב לך
כי הרי למדת את הסוגיא היטב והחלטת לא כגדו"י
הבן והקשב גדו''י יש להם את השכל הישר והטוב ביותר ומי שהולך כמוהם לא מפסיד
 
הרב הפשוט מסתבר שגם בבחירות אינך מצביע אם לא טוב לך
כי הרי למדת את הסוגיא היטב והחלטת לא כגדו"י
הבן והקשב גדו''י יש להם את השכל הישר והטוב ביותר ומי שהולך כמוהם לא מפסיד
מעניין מהו משקלו של "מסתברא" אחד של הגאון @ר' דוד ...
 
הקב"ה שאומר לך ונתתם על ציצית הכנף פתיל תכלת. [רק לאחר שאתה יודע בבירור שאין כזה צד אתה לא צריך להטיל תכלת, ואף אסור לך ואתה מחויב להתנגד].
הפירוש הזה דחה אותו הגר"ח מבריסק מכל וכל שאין חיוב לקיים מצוה בספק רק שאם תעשה את המצווה תקיים אותה עכשיו בוודאות כמו ספק בירך ברכת המזון משא"כ הכא דלעולם אפי' ישים תכלת ישאר הדבר בגדר ספק. ודפח"ח
 
אגב אני חושב שלא צריך הסברים יותר מדיי למה לא ללבוש היום תכלת.
מצוה של התכלת כיון שאין ביד שום אדם להגיע בנושא התכלת לאמת ברורה שאין לה שום צל של ספק הרי היא כמו כל הספיקות שאמרו חז"ל עד שיבוא אליהו, ורק באליהו שכתוב בו "תורת אמת היתה בפיהו" רק הוא יכול לומר מה התכלת האמיתית שמסורה לו ממשה רבינו, וזה דעת רוב מניין ובניין גדולי ישראל, ורק מעטים מחכמי הדור שלנו לובשים תכלת עושים את זה בתורת חומרא שמחמירים על עצמם. וזהו.
 
הפירוש הזה דחה אותו הגר"ח מבריסק מכל וכל שאין חיוב לקיים מצוה בספק רק שאם תעשה את המצווה תקיים אותה עכשיו בוודאות כמו ספק בירך ברכת המזון משא"כ הכא דלעולם אפי' ישים תכלת ישאר הדבר בגדר ספק. ודפח"ח
אינו ממנו, אלא מיוחס לאביו הבית הלוי.
היסוד הזה אינו פשוט ומוסכם כל כך.
 
אוקי זה בטוח וכל גדו''י יושבים ובטלים עשה ובראשם מרן מלכא זצוק''ל
מדוע אינו מוסכם?
מרן הראשל"צ פסק אותו בשו"ת הראשל"צ

אני מנסה להבין רגע משהו, באופן כללי לגבי הפורום שלנו.
'פורום' הוא מקום להחלפת דעות.
כל שאלה שהובא לה ציטוט מחכם עובדיה או מרבי יצחק נסתיימה הרשות לדון בה?
אז למה נקרא שמו 'פורום'?
אני רק שאלה.
 
אני מנסה להבין רגע משהו, באופן כללי לגבי הפורום שלנו.
'פורום' הוא מקום להחלפת דעות.
כל שאלה שהובא לה ציטוט מחכם עובדיה או מרבי יצחק נסתיימה הרשות לדון בה?
אז למה נקרא שמו 'פורום'?
אני רק שאלה.
א. כתוב באחד המקומות שמטרת הפורום לדון בתורת רבינו מרן הרב עובדיה ובנו הראשל"צ ר' יצחק יוסף
ב. התכוונתי לשאול מדוע אינו מוסכם וציינתי בדרך אגב שהרב יצחק הסכים לזה
 
א. כתוב באחד המקומות שמטרת הפורום לדון בתורת רבינו מרן הרב עובדיה ובנו הראשל"צ ר' יצחק יוסף

'לדון בתורתם' זה בהחלט כולל גם הבאת דעות אחירות, והשוואתם לדבריהם, ודיון האם הם צודקים, או שלפום ריהטא הדעה האחרת מסתברת יותר.
זה מה שהופך את הפורום לפורה יותר, ולכזה שהכניסה אליו בעלת משמעות.

ובנו הראשל"צ ר' יצחק יוסף
אני לא ראיתי בינתיים סעיף בתקנון שמגדיר את הפורום כ'מקום לדון בדברי מרן הראש"ל'. הפורום קרוי על שמו של מרן זצ"ל, ובתורת ממילא גם בדעת בנו מרן הגאון שליט"א שלא זז מדבריו ימין ושמאל. אבל לא שמעתי בלתי היום שהפורום מוגדר לדיון בדעת הראש"ל [= לאפוקי שאר תלמידי מרן זי"ע].
 
מועתק מהתקנון:
פורום מורשת מרן הוקם ע"י המרכז למורשת מרן - להבין ולהשכיל, כדי לתת במה לדיונים ומשא ומתן בתורתו של מרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ותלמידיו ומעתיקי שמועותיו, ובראשם הראש"ל והרה"ר לישראל רבינו יצחק יוסף שליט"א. בנוסף, מטרת הפורום לדון בשאר עניינים תורניים והמסתעף מהם, הכל לאורו ורוחו של מרן רשכבה"ג זיע"א, להיות בית לתלמידיו ההולכים על פיו.
 
במה לדיונים ומשא ומתן בתורתו של מרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ותלמידיו ומעתיקי שמועותיו, ובראשם הראש"ל והרה"ר לישראל רבינו יצחק יוסף שליט"א. בנוסף, מטרת הפורום לדון בשאר עניינים תורניים והמסתעף מהם, הכל לאורו ורוחו של מרן רשכבה"ג זיע"א, להיות בית לתלמידיו ההולכים על פיו.
 
גם שם ישנה אמירה כללית ביותר, ומביא כן בשם החזו"א ז''ל, וא"כ אינו ענין לאק"ק, שלא נתפרסם בזמן חזו"א.
כבר כתבתי לעיל, שהטענות היו כיון שבמדרש מבואר שהתכלת נגנז, וזה שייך לכל תכלת שבעולם.
ואם מרן הגרח"ק זיע"א העתיק את דברי החזו"א בקונטרס בנושא האק"ק, כנראה דברי החזו"א שייכים לשם.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון