• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

האם הינך לובש פתיל תכלת

  • אני מתנגד ולא לובש

    קולות: 26 23.4%
  • איני מתנגד אך לא לובש כי גדו''י לא לבשו

    קולות: 62 55.9%
  • אני לובש בצינעא בטלית קטן

    קולות: 9 8.1%
  • אני לובש בפהרסיא בין בטלית קטן ובין טלית גדול

    קולות: 14 12.6%

  • סה"כ בוחרים
    111
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
מעולם לא אמרתי ושכנעתי אדם שיטיל תכלת בציציותיו.
אפילו כשבניי הי"ו שאלוני אם להטיל, אמרתי להם שילכו ללמוד הסוגיה ולבררה ושיחליטו לעצמם.
אז בבקשה לא להכליל.
לא כולם, אתה אדם מיוחד, אוהבים אותך!
דברנו בכללי על ההפצה של הקונטרסים והשכנוע המאסיבי, עמותת פתיל תכלת, סבסוד למתחילים, וכו' וכו'.
 
רוב הסימנים הכתובים בחז"ל על התכלת אינם מתקיימים בפורפרא ובעלי התכלת דוחקים מאד כדי להעמיד שיטתם כמו הסימן גופו דומה לים וכן כל הסימנים, וע"פ דרכם היינו היינו מכשירים אתרוגים מורכבים ודוחקים את הסימנים המובאים בהלכה גם היינו מכשירים הרבה עופות טמאים וכן ע"ז הדרך, הגרי"מ הלל האריך מאד בנושא התכלת לא השאיר פינה כפשוטו ודבריו נכונים ללומד הסוגיא ללא דעות קדומות.
 
רוב הסימנים הכתובים בחז"ל על התכלת אינם מתקיימים בפורפרא
עם 'די אן אי' א"א להתוכח!
היום זו כבר עובדה מוגמרת שאפשר להתיר אשת איש על פיה.
התכלת של חז"ל היתה מהמורקס הידוע לנו כיום.
מי שטוען אחרת מחמת איזה טענה שתהיה - זה כמו להוכיח בהרבה ראיות שכעת [בשעת 9 בבוקר] זה לילה.
היום הויכוח הוא איך צבעו בתכלת זו, ובאיזו שיטה [שזה כבר לא משנה לעיכובא].

בטוחני מעל לכל ספק שאם המדענים והמומחים יבואו למורנו הרב שליט"א ויראו לו את הדברים לאשורם - אין סיבה שלא ישתכנע, כי אי אפשר שלא להשתכנע. הסיבה שמרן זיע"א לא אחז מזה היא משום שלא הראו לא את המציאות הברורה בזה, כיון שבשנות חייו עדיין לא התגלו כל האריגים הצבועים בצבע זה, אולם כיום אין ספק בזה וכנ"ל.
 
תראו את תוצאות הסקר
אינני נכנס לנידון עצמו
אבל רוב מוחלט הצביע לא לובש כי כך גדו"י היו עושים
חוץ מהמתנגדים.
איזה כבוד התורה!!!
לא נסחפים אחרי טרנד כזה או אחר
מה שגדו"י עושים זה מה שאנו עושים אחרים
[כמובן מבלי לזלזל ברבנים שכן נהגו בזה]
 
תראו את תוצאות הסקר
אינני נכנס לנידון עצמו
אבל רוב מוחלט הצביע לא לובש כי כך גדו"י היו עושים
חוץ מהמתנגדים.
איזה כבוד התורה!!!
לא נסחפים אחרי טרנד כזה או אחר
מה שגדו"י עושים זה מה שאנו עושים אחרים
[כמובן מבלי לזלזל ברבנים שכן נהגו בזה]
אתה נמצא בפורום של תלמידי מרן הראש"ל שהורה לא לשים ולכן כך יצא בסקר.
בערך כמו שתעשה סקר במצודת זאב ותגיד יש 120 מנדטים לליכוד.
 
תראו את תוצאות הסקר
אינני נכנס לנידון עצמו
אבל רוב מוחלט הצביע לא לובש כי כך גדו"י היו עושים
חוץ מהמתנגדים.
איזה כבוד התורה!!!
לא נסחפים אחרי טרנד כזה או אחר
מה שגדו"י עושים זה מה שאנו עושים אחרים
[כמובן מבלי לזלזל ברבנים שכן נהגו בזה]
מה שנקרא 'סתירה מובהקת ועצובה'.
 
פעם הובא בקובץ בית יוסף מובאת תשובה של הראשל שליט'א הגר'י יוסף שאף מי שלובש צריך להחליף אולי @בנימין לוריא ימצא בקלות
או מי שיש לו אוצה'ח
 
מה שנקרא 'סתירה מובהקת ועצובה'.
זה שיש רבנים [לא שאני מכיר אישית אבל יש כאלו] שכן לובשים אינו סותר לקידוש ה' שרוב ככל הציבור הולך אחר מנהיגי הדור
אנו לא מזלזלים ולא מעלימים דעות אחרות ורבנים אחרים שלא סוברים כמונו
אבל נזהרים לא להתבלבל ולהמשיך בדרכם של רבותינו זצוק"ל ושליט"א
 
אנו לא מזלזלים ולא מעלימים דעות אחרות ורבנים אחרים שלא סוברים כמונו
אבל נזהרים לא להתבלבל ולהמשיך בדרכם של רבותינו זצוק"ל ושליט"א
אתה כותב שלא מעלימים ותוך כדי מתעלם מהנ"ל:
עם 'די אן אי' א"א להתוכח!
היום זו כבר עובדה מוגמרת שאפשר להתיר אשת איש על פיה.
התכלת של חז"ל היתה מהמורקס הידוע לנו כיום.
מי שטוען אחרת מחמת איזה טענה שתהיה - זה כמו להוכיח בהרבה ראיות שכעת [בשעת 9 בבוקר] זה לילה.
היום הויכוח הוא איך צבעו בתכלת זו, ובאיזו שיטה [שזה כבר לא משנה לעיכובא].

בטוחני מעל לכל ספק שאם המדענים והמומחים יבואו למורנו הרב שליט"א ויראו לו את הדברים לאשורם - אין סיבה שלא ישתכנע, כי אי אפשר שלא להשתכנע. הסיבה שמרן זיע"א לא אחז מזה היא משום שלא הראו לא את המציאות הברורה בזה, כיון שבשנות חייו עדיין לא התגלו כל האריגים הצבועים בצבע זה, אולם כיום אין ספק בזה וכנ"ל.
 
עם 'די אן אי' א"א להתוכח!
היום זו כבר עובדה מוגמרת שאפשר להתיר אשת איש על פיה.
התכלת של חז"ל היתה מהמורקס הידוע לנו כיום.
מי שטוען אחרת מחמת איזה טענה שתהיה - זה כמו להוכיח בהרבה ראיות שכעת [בשעת 9 בבוקר] זה לילה.
היום הויכוח הוא איך צבעו בתכלת זו, ובאיזו שיטה [שזה כבר לא משנה לעיכובא].

בטוחני מעל לכל ספק שאם המדענים והמומחים יבואו למורנו הרב שליט"א ויראו לו את הדברים לאשורם - אין סיבה שלא ישתכנע, כי אי אפשר שלא להשתכנע. הסיבה שמרן זיע"א לא אחז מזה היא משום שלא הראו לא את המציאות הברורה בזה, כיון שבשנות חייו עדיין לא התגלו כל האריגים הצבועים בצבע זה, אולם כיום אין ספק בזה וכנ"ל.
ממש ממש לא נכון. יש הרבה ראיות שזה לא החלזון שצבעו בו תכלת בזמן חז"ל. עיי' שו"ת וישב הים ח"ד סי' ג', עיי' שו"ת מנחת אשר חלק ב' סימנים ב' - ה'.
 
כלומר הDNA שקרן. בסדר גמור. אם זה הרמה שלך - לחיי.
הDNA שקרן? של מי בדיוק? מצאו איזה ציצית ועשו לה DNA? וגם אם מצאו ציצית, אולי בעל הציצית ההוא שם פורפורא במקום את התכלת האמיתי? מנין לדעת עכשיו מה היה לפני אלף שנים? אגב, אני עסקתי די הרבה בתחום ולא ראיתי מחקר DNA שמוכיח שהיו משתמשים בפורפורא.
למי אתה יותר מאמין לDNA או לירושלמי שאומר שהיו בחלזון עצמות וגידים? או לזוהר שאומר שהוא נמצא בים כנרת? או לרמב"ם שאומר שזה דג ועוד רבים מהאחרונים שכתבו שצריך שיהיה דג כשר מן המותר בפיך? עדיין הDNA יותר חזק מחכמינו????
 
הDNA שקרן? של מי בדיוק? מצאו איזה ציצית ועשו לה DNA? וגם אם מצאו ציצית, אולי בעל הציצית ההוא שם פורפורא במקום את התכלת האמיתי? מנין לדעת עכשיו מה היה לפני אלף שנים? אגב, אני עסקתי די הרבה בתחום ולא ראיתי מחקר DNA שמוכיח שהיו משתמשים בפורפורא.
כנראה שלא עסקת בזה.
לא מצאו 'ציצית' אבל מצאו 'אריגים' שמראים שצבעו בזמנם בחלזון הזה. כלומר הוא היה ידוע בזמנם בתור חלזון שצובע 'תכלת'.
ומכיון שלא מצאנו שחז"ל אמרו שיש חלזון כשר לצביעה ויש שאינו כשר, אלא כתוב בתוספתא סתם 'ואינו כשר אלא מן החלזון', ומשמע כל חלזון.
ועוד שלא נתנו סימן להבדיל בין חלזון לחלזון כמו שנתנו סימן להבדיל בין קלא אילן לחלזון - זוהי ראיה שאין עליה תשובה שזהו החלזון.
תתבונן בזה היטב היטב.

לירושלמי שאומר שהיו בחלזון עצמות וגידים?
שקר וכזב.
או לזוהר שאומר שהוא נמצא בים כנרת?
נגד התלמוד שלנו.
לרמב"ם שאומר שזה דג
הוא נקרא דג משום שהוא במים [לאפוקי חלזון שביבשה]
מהאחרונים שכתבו שצריך שיהיה דג כשר מן המותר בפיך
אכן אני מאמין לDNA יותר מלאחרונים הנ"ל שכתבו 'סברות כרסיות' ולא ראו את החלזון הנ"ל כלל!
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון