• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מנהגי תימן ודעת הראשל"צ הרב דוד יוסף שליט"א

כמדומני בספר אור ההלכה(הרב מאיר ליאור לוי)
כתב בהקדמה דעת הרב דוד יוסף שצריך לשמור על מנהגי תימן גם במקום שסותר דעת מרן
אשמח לקבל מידע ותגובות בנושא זה
 
כך אמר מפורשות הגרד"י בשמחת בית השואבה אצל הגר"א עפג'ין בראש העין
שהתימנים צריכים ללכת אחר מנהגם ואסור להם לעזוב את מנהגי אבותיהם מדין "לא תיטוש", וכבר מרן הב"י בהקדמה כתב שלא בא לבטל המנהגים וכו' וכו'
והמחלוקת ישנה ידועה ומיגעת
 
כך אמר מפורשות הגרד"י בשמחת בית השואבה אצל הגר"א עפג'ין בראש העין
שהתימנים צריכים ללכת אחר מנהגם ואסור להם לעזוב את מנהגי אבותיהם מדין "לא תיטוש", וכבר מרן הב"י בהקדמה כתב שלא בא לבטל המנהגים וכו' וכו'
והמחלוקת ישנה ידועה ומיגעת
פלא חולק על אביו גם בזה?!
 
כמדומני בספר אור ההלכה(הרב מאיר ליאור לוי)
כתב בהקדמה דעת הרב דוד יוסף שצריך לשמור על מנהגי תימן גם במקום שסותר דעת מרן
אשמח לקבל מידע ותגובות בנושא זה
https://www.hamichlol.org.il/הרב_יצחק_רצאבי
 
ידוע שהרב יעקב יוסף זצ"ל נחלק עם מרן בדברים מסוימים כדרכה של תורה
וגם הראשל"צ הרב דוד יוסף שליט"א נחלק עמו בכמה דברים
 
פלא חולק על אביו גם בזה?!
עותק מאתר הלכה יומית.
בדברי תורה מותר לחלוק על אביו. וטעם הדבר שיש לחלק בזה, הוא משום שהתורה, כתוב בה "אמת", שאסור לשנות את דברי התורה מחמת שום דבר. וגם לא מחניפים בתורה לשום אדם. ולכן, יש לומר שאסור לבן לעצור את עצמו שלא להתבטא בדברי תורה נגד דברי אביו. ועוד טעם שיש לומר כן, כתב בספר "דרישה", שכאשר הבן חולק על אביו בדברי תורה, אין זה נראה שהוא עצמו סותר דברי אביו, אלא התורה, שהיא תורת חיים, היא זו הסותרת דברי אביו.
 
עותק מאתר הלכה יומית.
בדברי תורה מותר לחלוק על אביו. וטעם הדבר שיש לחלק בזה, הוא משום שהתורה, כתוב בה "אמת", שאסור לשנות את דברי התורה מחמת שום דבר. וגם לא מחניפים בתורה לשום אדם. ולכן, יש לומר שאסור לבן לעצור את עצמו שלא להתבטא בדברי תורה נגד דברי אביו. ועוד טעם שיש לומר כן, כתב בספר "דרישה", שכאשר הבן חולק על אביו בדברי תורה, אין זה נראה שהוא עצמו סותר דברי אביו, אלא התורה, שהיא תורת חיים, היא זו הסותרת דברי אביו.
הפלא הוא לא מחמת איסור, אלא מחמת שבלוויתו אמר שילחם על פסקיו, ואם על פסקים מסויימים חולק אפשר להבין, אבל אם חולק גם על הכללים, אז זה באמת פלא.
 
לגבי חליטה מה דעת מרן הראש"ל הגר"י שליט"א?
ראיתי שכתוב בעלון שיצא נגד זה שלאחרונה אומרים לשמור על כל מנהגי העדות ובכלל זה חליטה אחרי המליחה.
הרי מרן הב"י כותב שטוב להחמיר כמו הרמב"ם, וכן הביא מרן החיד"א בסימן סט סע' יא בשם מהר"ש עמאר, שכך נהגו במרוקו (בתורת חומרא בעלמא), אם כן מה איכפת לן שהתימנים מחמירים בדבר המותר שמרן הב"י ממליץ להחמיר בו?
 
ראיתי שכתוב בעלון שיצא נגד זה שלאחרונה אומרים לשמור על כל מנהגי העדות ובכלל זה חליטה אחרי המליחה.
הרי מרן הב"י כותב שטוב להחמיר כמו הרמב"ם, וכן הביא מרן החיד"א בסימן סט סע' יא
מה שהרב דיבר זה לחייב לעשות חליטה ודאי שאין איסור להחמיר מי שרוצה לעשות כן בביתו
 
חזור
חלק עליון