הוא מדבר על "ה', ה'" ב"ויעבור".אני כתבתי שמרן כותב שכן להגביה רגליו בקדושה בברוך וימלוך ואתה מוסיף בשמי שכתבתי שמרן כותב לא להגביה רגליו?
הוא מדבר על "ה', ה'" ב"ויעבור".אני כתבתי שמרן כותב שכן להגביה רגליו בקדושה בברוך וימלוך ואתה מוסיף בשמי שכתבתי שמרן כותב לא להגביה רגליו?
וכן לא להחליף תפילין של ר''ת באמצע החזרהלא לדבר כלום בחזרת הש"ץ,
לא כן הוא.הוא הביא את הציטוט שלי מקדושה והוסיף ''לא''
והעתיק רק את סוף הציטוט (שעליו הוא הגיב).ב. ויעבור ה' על פניו צריך לכופף קומתו כמו שכותב מרן החיד''א וכן פסק הרב בחזון עובדיה (ימים נוראים) ולא להגביה רגליו כמו בקדושה
באמת מחילה מכבודו טעות טעות שלי.......לא כן הוא.
הוא הביא ציטוט שלך מ:
והעתיק רק את סוף הציטוט (שעליו הוא הגיב).
מחילה מה זאת אומרת מרן לא מסכים לשנות מנהגים ? כת''ר יכול לפרט יותרגם רבינו הגדול זיע"א לא היה מסכים לשנות מנהגים כגון הנ"ל, הכל בסדר ... וד"ל
וכן בחזו''ע שבת ב' ובהליכות עולם ח''גביבי"א ח"ז או"ח סי' טז בהערה
ועי' גם בעין יצחק ח"ג עמ' תרכט
יש ב' חכמים בדור האחרון שמעידים שכן המנהג בעיה"ק להדליק בשחרלמה אתם הולכים רחוק, בחזו''ע חנוכה עמ' ב' שיבח את המנהג להדליק בביהכנ''ס גם ביום ושכן נהגו בירושלים, והיום דיברתי עם אחד מגדולי חכמי ירושלים ובנו של אחד מגדולי חכמי הדור ואמר לי שאין מנהג כזה אצל הספרדים!
אכן.לא חייב לעמוד ב"ברכו" וכן לא להשתחוות באמירתו.
אכן כן שלא עומדים, ומיהו היושבים נהגו להגביה גופם מעט, כ"כ באורחות חיים מלוניל דף י' סע"א אות ד' עיי"ש.אכן.
חכם שלום זיע"א אמר פעם שהוא לא יודע למה אנשים מתכופפים.
אתה מתכוון לפני הקדיש כי בקדיש ידוע.לא לשבת כשהחזן מגיע לקדיש.
לא הבנתי כוונתך.אתה מתכוון לפני הקדיש כי בקדיש ידוע.
אבל לפני, לא מצוי הענין.
הרב סיים שם. ויש לחלק. ודו"ק.לא הבנתי כוונתך.
זה הלשון בילקו"י (סי' נ"ו סעיף י"א בהערה): "ראיתי אנשים שכאשר מבחינים שהש"צ מגיע לקדיש ממהרים לשבת קודם שיתחיל בקדיש כדי שיפטרו מלעמוד, ולכאורה לא אריך למיעבד הכי".
וואו.שאלתי היום את מרן שליט"א מי שנמצא במנין של ליטאים, והחזן מבני עדות המזרח אלא שמתפלל בהברה ליטאית. האם מותר לענות על ברכותיו אמן. ומרן ענה: אסור. ויחפש מנין אחר. האשכנזים נוהגים כמנהג אבותיהם אבל ספרדי שמתפלל בהברה שלהם הרי הוא משנה מנוסח הברכות, ואסור לענות אמן.
הדגשתי "כגון הנ"ל"מחילה מה זאת אומרת מרן לא מסכים לשנות מנהגים ? כת''ר יכול לפרט יותר
באורחות מרן הביא שמנהג רבנו זצ"ל כן להגביה רגליו ביג מדות ומה שכתב בספר היינו שאין זה חובה ע"שולא להגביה רגליו כמו בקדושה
רוב הדברים הנ''ל הם לאו דוקא הלכות של מרן ... חלק מהדברים שהבאתם הם שלחן ערוך מפורשישנם הלכות רבות שהרבה אנשים אינם יודעים, ובפרט בעלי בתים, וכתבתי כמה דוגמאות רק מהלכות תפילה (נראה לי שאם אתחיל לכתוב גם בהלכות ברכות, שבת וחגים לא אסיים...):
מצווה לרוץ לביהכנ"ס.
לא לשבת כשהחזן מגיע לקדיש.
לענות עד "דאמירן בעלמא".
לא לענות אמן על "בריך הוא" אם לא הספיק לסיים עד "דאמירן בעלמא".
לא חייב לעמוד ב"ברכו" וכן לא להשתחוות באמירתו.
לא חייב ללכת ג' פסיעות לפני תפילת עמידה.
להוציא התפילה בשפתיו ולא בהרהור.
צורת עשיית "עושה שלום".
לא לדבר כלום בחזרת הש"ץ,
לדלג גם ב"ברוך" ו"ימלוך" ולא לדלג יותר מדי, וישא עיניו למרום.
לא לזוז עד סיום ברכת "האל הקדוש".
לא להשתחוות הרבה במודים דרבנן.
שליח ציבור יאמר הוידוי בקול.
להפסיק ב-"ויקרא בשם, ה'".
לזקוף ב"ויקרא" ולשחות מעט כשאומר "ה', ה'".
לכרוע מעט כשאומר "וזאת התורה".
העולה לתורה הולך בדרך קצרה וחוזר בדרך ארוכה.
צריך להסתכל במקום שקורא קודם הקריאה.
צריך לאחוז בספר תורה בשעת הברכה (וטוב גם במשך כל הקריאה).
העולה חייב לקרוא את הקריאה בלחש.
חצי הקדיש שאחרי קריאת התורה שייך לעולה.
אין כל הקהל צריכים ללוות את הס"ת בחזרתו.
צריך שישמעו כל אחד שאומר קדיש.
גם אין יתום בביהכנ"ס יש לומר קדיש לפני עלינו לשבח.
אפשר לומר ויכולו ביחיד.
אין צורך לעמוד בקדיש של ליל יו"ט.
גם נוסחאות לפי מרן רבים אינם יודעים, כגון "שגמלני כל טוּב", "ועמך ישראל קבוצי מטה" בר"ח, "ופרוס עלינו ועל ירושלים עירך סוכת שלום", "אתה הוא, לדור ודור", "קבל רינת עמך", "קושְׁט", "וְכַן שני כתובים", "כִּרְעוּתֵה", "לעלם ולעלמי עלמיא", "ולא נבוש ולא נכלם", "ראש החודש הזה", "ועל הניסים", "זְכוֹר כי עפר אנחנו" (באבינו מלכנו), "קדם אבונא דבשמיא" (בלי וארעא), ועוד ועוד.
מתוכם מעבדות לחרות עולם (ראיתי רק בלמען שמו באהבה את הנוסח)גם נוסחאות לפי מרן רבים אינם יודעים, כגון "שגמלני כל טוּב", "ועמך ישראל קבוצי מטה" בר"ח, "ופרוס עלינו ועל ירושלים עירך סוכת שלום", "אתה הוא, לדור ודור", "קבל רינת עמך", "קושְׁט", "וְכַן שני כתובים", "כִּרְעוּתֵה", "לעלם ולעלמי עלמיא", "ולא נבוש ולא נכלם", "ראש החודש הזה", "ועל הניסים", "זְכוֹר כי עפר אנחנו" (באבינו מלכנו), "קדם אבונא דבשמיא" (בלי וארעא), ועוד ועוד.
בהרבה סידורים שע''פ נוסח של מרן זצוק''ל מבאים זאת משום מה בסוגריםמתוכם מעבדות לחרות עולם (ראיתי רק בלמען שמו באהבה את הנוסח)