חייב לראות כאילו בעל השמועה עומד לפניךכשאשכנזים לא לומדים יביע אומר, מתלוננים.
כשאשכנזים כן לומדים יביע אומר, מתלוננים גם?!
ודו"ק.
חייב לראות כאילו בעל השמועה עומד לפניךכשאשכנזים לא לומדים יביע אומר, מתלוננים.
כשאשכנזים כן לומדים יביע אומר, מתלוננים גם?!
לא הבנתי מה מפריע לך. אם המאמר הזה היה נכתב על ידי רב ספרדי, זה היה בסדר מבחינתך?חייב לראות כאילו בעל השמועה עומד לפניך
ודו"ק.
תענה עניינית לטענות-קבל האמת.חייב לראות כאילו בעל השמועה עומד לפניך
ודו"ק.
איפה מרן זצ"ל ניסה להוכיח שתורה לשמה אינו של הבן איש חי? אני זוכר שכתב מפורש שזה שלו לאח מו"מ בדבר.קודם כל - מקושיות כאלו א"א לבנות יסוד שהיה שם רב אשכנזי.
המציאות שלא היה שם רב אשכנזי.
כעין עיקרון זה - מרן זצ"ל ניסה להוכיח שה'תורה לשמה' אינו בעל הבא"ח מחמת קושיות וסתירות שיש בין ספר זה לבא"ח. אולם כיום הדברים ידועים לכל שספר זה הוא 100 אחוז של הבא"ח בלי אף צל של ספק. חזינן מיניה שמקושיות א"א לבנות יסוד.
על הקושיות - צריך לעיין בכל אחת ואחת.
תעלה כאן את המאמר ונראה מה מדובר
יש מאמר שלם ומקיף על ספר תורה לשמה, וכן מה דעת מרן זצוק'ל על מחבר הספר,איפה מרן זצ"ל ניסה להוכיח שתורה לשמה אינו של הבן איש חי? אני זוכר שכתב מפורש שזה שלו לאח מו"מ בדבר.
אם ככה, מה תענה על קושיית מרן הראש"ל, שהרי רבינו הבן איש כתב בכמה מקומות שקיבלנו הוראות מרן, ומצד שני חלק על מרן בכמה מקומות ברובם להחמיר,
זה אמנם יותר קשה, ולכאורה לא יתכן בזה מה שתורץ לעילובכמה מקומות גם להקל.
יש באפשר להעלות זאת?וכמו שהביא מרן הראש"ל בקובץ בית יוסף תשפ"א?
כש"נ לעילוכאן אין מקום למה שתירץ מרן רבינו זיע"א דחסדאין מילי דהבא"ח. שהרי הקל גם נגד מרן.
אתה רציני? יש על זה תשובה שלמה ביביע אומר שהיא לא של הבא״ח ובסוף חזר בו בתשובה. ראה שם.איפה מרן זצ"ל ניסה להוכיח שתורה לשמה אינו של הבן איש חי? אני זוכר שכתב מפורש שזה שלו לאח מו"מ בדבר.
איני יודע מי אתה,לכאורה יתכן כי אי משום הא לא איריא, מחמת שהרי כבר מצינו לכמה מגדולי האחרונים, דמחד גיסא כתבו שקבלנו הוראות מרן, ומאידך גיסא כתבו בכמה מקומות לחומרא (מרן החיד"א ועוד) ויש לכך כל מיני תירוצים אחרים
ולכאורה אף אדרבה, דלדברי מרן שליט"א זה קשה טובא מיניה וביה, כי התינח בבבל עוד אפשר שבא רב אשכנזי וכו', אך בשאר המקומות, כגון להחיד"א ועוד, מאי איכא למימר
זה אמנם יותר קשה, ולכאורה לא יתכן בזה מה שתורץ לעיל
אכן, אפשר כי עכ"פ אין זה אלא כי ס"ל לבא"ח שקבלת הוראות מרן זה ספק ולא ודאי
ויתכן שיש לתרץ כל מיני תירוצים... ועכ"פ לכאורה אין הכרח מכך לטענה זו שהיה חכם אשכנזי וכו'
יש באפשר להעלות זאת?
כש"נ לעיל
והיינו, שמא זה לא חסדאין מילי, אלא דמעיקרא ס"ל שקבלת הוראות מרן זה ספק ולא ודאי (ויתכן כי יש עוד תירוצים)
איפה ראית זלזול, למען ה׳?איני יודע מי אתה,
אבל מבין ריסי עיניך ניכר שאתה מעלה דברים שיהוו זלזול במרן שליט"א.
כמו שיש כאלה שתמיד דואגים להעלות טעות טכנית בספרו, על ה'תכלא דפזלון',
כך גם אתה מנסה ללגלג על דברי מרן על החכם האשכנזי.
ואיני יודע אם לא אתה זה שפתחת ע"ז אשכולות רבים בפורומים השונים,
העיקר לזלזל ולצחוק במרן שליט"א.
תפסיקו לעשות עצמכם תמימים.איפה ראית זלזול, למען ה׳?
שמא תכתוב עניינית.תפסיקו לעשות עצמכם תמימים.
יש כאלה שמחפשים את מרן,
ועל כל טעות אפילו טכנית מייד מפרסמים בקול רעש גדול, ודו"ק.
שוב ראיתי במאמר שם שהביא גם מדברי כנסת הגדולה שגם הוא סובר את הכלל שקיבלנו הוראות מרן וכו' ומ"מ חולק עליו באיזה מקומן.
כך שאין מקום לומר שזו המצאה, וכך היתה דרכם של חכמי הספרדים הן החבי"ב ז"ל הן החיד"א ז"ל הן רבו רבי יונה נבון ז"ל הן הבא"ח ז"ל כמובא במאמר שם.
וראיתי עוד בעבר כן בדברי בעל הפלא יועץ ז"ל ובדברי הגרח"פ ז"ל (ואצ"ל הפרי חדש ז"ל) ועוד.
ואינו סביר שכולם היו תחת השפעת גאון אשכנזי עלום.
סוף דבר אינו המצאה כדברי הרב @לשמור ולעשות הי"ו, אלא כך דרך חכמי הספרדים מדורי דורות.
אל תסתור דברי מרן שליט"א.ולא שהיה חכם אשכנזי,
ענית את התשובה:יודע מה? ננסח זאת כך: אם אחד הכותבים כאן יגיד בכבוד שהוא חולק על מרן הראש״ל שליט״א תכבד את זה?
אל תסתור דברי מרן שליט"א.
ובפרט שכבר קדמו בנתיבי עם.
יש ספר (וישנו תח"י, משהו יוסף, שכחתי כרגע שמו),
שהוא ע"ס הספר עין יצחק, ומראה שכל פוסק וכל ספר שצוטט בעין יצחק שכותב "קיבלנו הוראות מרן" - הוא עצמו במקומות אחרים חולק על מרן יעוי"ש ותרו"ץ
מה זה אומר ומה המסקנא בגדרי קבלת הוראת מרן, משאיר לך
היכן?ומי לנו גדול ממרן זצ"ל שעל אף דרכו הידועה וכו', מ"מ בכ"מ כתב שקבלת הוראות מרן מתורת ספק, ואכ"מ ואמנם, יש תירוצים על כסתירה זו בדבריו, אך לכאורה מ"מ חזינן דלאו בצורה מוחלט הוא, ועכ"פ מצטרף לס"ס וכו'