אל תסתור דברי מרן שליט"א.
ובפרט שכבר קדמו בנתיבי עם.
בכמה מקומות, ואיני זוכרם כעתהיכן?
בתורת קושיה אפשר לשאול וכמבואר בתקנון, אם זה קויה ע"מ לברר מקחו של הרב.חס וחלילה, ומורנו ורבנו הוא, אור העולם ואור עינינו ומימיו אנו שותים ובאמת, שלא היה צריך לכתוב זאת, אלא שראיתי שכבודו שליט"א דימה שאני... ואין לך טעות גדולה מזו, וכל כוונתי לדון בעיקרי הענינים כדרכה של תורה, ואדברה ואדרבה מו"ר שליט"א הוא היסוד הגדול והיתד העצום שממנו באים ואליו הולכים, והשם יודע לב איש
ולא סתרתי דבריו חס וחלילה, אלא בסה"כ כתבתי דרך לימוד, דלכאורה אם יש כמה קושיות באותו הענין, ויש שני תירוצים: אחד שגם לדברי מרן שליט"א מיישב רק את אחת הקושיות, ואחד שמיישב את כולן, הרי לכאורה הוא עדיף
קשה עתיקתא מחדתא.לא זו בלבד
אלא, שכמעט כל הפוסקים שכתבו שקבלנו הוראות מרן, אעפ"כ כתבו בכל מיני מקומות דלא כמרן, ומכל מיני סיבות שונות (ואפילו יש שכתבו כן בעיקר הענין שם, ולמשל שכתבו קבלנו הוראות מרן ב... או לא ב... רוצה לומר, ולא בצורה מוחלטת
ולכאורה כש"כ מר, מכיון שכ"ה בצורה רווחת מאוד, הרי בהכרח שהתשובה אחת היא לכולם, ולא שהיה חכם אשכנזי, שגם לדברי מרן שליט"א לכאורה אין זה מיישב אלא בבבל, ואלא למשל דס"ל שזה מתורת ספק, ועוד הרבה תירוצים אפשריים
ואף ברשימה שכתב מרן שליט"א בעין יצחק של הקל"ט פוסקים וכו', מ"מ הרי מלבד עצם הענין של קבלת הוראות מרן, לכאורה אין שם שום הסכמה מעבר לכך, כי כמעט כל אחד שם כתב איזה משהו חריג או יותר ממשהו, שבו על אף קבלת הוראות מרן מ"מ... ולכאורה כוונת מרן שליט"א שם זה בעיקר לעצם הענין, דעכ"פ מיהא כ"ע מודו שקבלנו הוראות מרן, וצ"ב
איזה עוד חכמים?לכן הטענה על השפעה אשכנזית על ידי רב אשכנזי בבגדד בעיני היא מופרעת לחלוטין ומעיקרא, וכמו שהביאו כבר בשם חכם משה צדקה שליט"א ועוד חכמים רבים.
ודאי הכל אך ורק בתורת קושיא, ולענין מעשה אין לך (ועכ"פ לי) אלא דברי הגדול שבימיךבתורת קושיה אפשר לשאול
ישר כח למרוכמבואר בתקנון, אם זה קושיה ע"מ לברר מקחו של הרב.
לו זו בלבד, אלא דלכאורה אף ביותר, דלא מצינו אי מי שכתב בצורה מוחלטת שקבלנו הוראות מרן ללא שום חריגה וכו', לבד אולי מכמה חכמים בודדים...קשה עתיקתא מחדתא.
אך יד המרבה למשמש בספרי רבותינו הפוסקים נ"ע תמצא כזאת רבות, שכותבים שקיבלנו הוראות מרן ומאידך חולקים עליו בכו"כ מקומות.
לא יודע מה אתה מדבר.איזה עוד חכמים?
מתלמידי מרן כמו חכם משה, או מהאסכולה השניה?
מחול לך, ומעולם לא הקפדתיאם כך אבשק את מחילתו הרמתה עמ"י עש"ו.
ואלו הן?מכמה חכמים בודדים...
דע לך, כי יש חילוק בין חכמים הלומדים ע"מ לקנטר לחכמי האמת.לא יודע מה אתה מדבר.
תעשה לי טובה ואל תיקח אותי למחוזות אלו.דע לך, כי יש חילוק בין חכמים הלומדים ע"מ לקנטר לחכמי האמת.
מי החכמים?יש חכמי ישראל שעסקו גם בסוגיה זו ודחו השערה זו מכל וכל.
כשתהיו גדולים תוכלו להביע דעה כנגדית אך כל עוד לא הגעתם לדרגה אין לכם זכותוחייבים להתבטל וכמו שמרן זיע"א התבטל לרה"י רבי עזרא עטיה ומה שלא הסכים עימו מחק והעביר עליהם פס בעפרונו ולא הדפיסם כי צריך קודם להתבטל לגדולים [כמובן שאפשר לשאול אך לא להחליט] ורק אחרי שתגיעו לקרסוליהם של אחד מהגדולים תוכלו להיע דעה נחרצת כמובן בעונה ובכבודמרן היה נגד המושג של 'התבטלות לרב' ועל דבר זה הוא מסר נפשו עוד מימי נעוריו. מיהו אין זה סותר שצריך לכתוב בכבוד הראוי.
המושג תלמידי מרן פירושו: אלו שהולכים בדרך שהתווה, דהיינו דרך הלימוד ופסיקת ההלכה שעיקרה ללכת אחר האמת ולא להיות צמוד או להתבטל לשום רב כאשר יש בידיך הוכחות וראיות. ההולכים בדרך זו להם יאה התואר "תלמידי מרן", אך המתבטלים למרן להם יאות התואר "אוהבי מרן". וכולם אהובים ורצויים.
מה המקור לדברים אלווכמו שמרן זיע"א התבטל לרה"י רבי עזרא עטיה ומה שלא הסכים עימו מחק והעביר עליהם פס בעפרונו ולא הדפיסם כי צריך קודם להתבטל לגדולים
אני ישמח שתעדכן אותי מתי אני כבר ׳גדול׳ או שעלי להמתין עד שהדרך או יתד ישימו אותי ברינה של תורה.כשתהיו גדולים תוכלו להביע דעה כנגדית אך כל עוד לא הגעתם לדרגה אין לכם זכותוחייבים להתבטל וכמו שמרן זיע"א התבטל לרה"י רבי עזרא עטיה ומה שלא הסכים עימו מחק והעביר עליהם פס בעפרונו ולא הדפיסם כי צריך קודם להתבטל לגדולים [כמובן שאפשר לשאול אך לא להחליט] ורק אחרי שתגיעו לקרסוליהם של אחד מהגדולים תוכלו להיע דעה נחרצת כמובן בעונה ובכבוד
"בסוף חזר בו"...אתה רציני? יש על זה תשובה שלמה ביביע אומר שהיא לא של הבא״ח ובסוף חזר בו בתשובה. ראה שם.