• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

האם מותר לגלח בלייזר את הזקן לגמרי?

ישנם כמה תשובות של מרן שליטא שמתיר, והדברים מובנים מאוד כי לייזר זה ללא השחתה אין חיתוך, ומצד תיקוני הנשים כיום זה מנהג גברים וכמה מחכמי הדור מורים בזה להיתר
 
ראה בספרי "אוצר השיער" שהעלתי בס"ד שאע"פ שגילוח בלייזר בזקן מותר מכיוון שהוא רק משחית אבל אין דרך גילוח בו, מ"מ אם מגלח את כל זקנו הרי הוא עוקר את המין הזכרי שבו, ולפיכך אסור משום איסור "לא ילבש", אבל גילוח לחלקים בלבד כגון עצמות לחיים וכן בגרון מותר ואין לחוש בזה לאיסור "לא ילבש"| מכיוון שאינו מסיר את כל הזקן.
 
ראה בספרי "אוצר השיער" שהעלתי בס"ד שאע"פ שגילוח בלייזר בזקן מותר מכיוון שהוא רק משחית אבל אין דרך גילוח בו, מ"מ אם מגלח את כל זקנו הרי הוא עוקר את המין הזכרי שבו, ולפיכך אסור משום איסור "לא ילבש", אבל גילוח לחלקים בלבד כגון עצמות לחיים וכן בגרון מותר ואין לחוש בזה לאיסור "לא ילבש"| מכיוון שאינו מסיר את כל הזקן.

ידוע מה שנחלקו האחרונים לגבי מכונות הגילוח וטעם כל רבותינו האוסרים בזה [לאפוקי המתירים] משום השחתה ואע''פ שאינו עושה בתער מ''מ הגדרת תער הינה לפי תוצאת המעשה שמשחית לגמרי בשונה ממספרים כעין תער וכדו' שאינם משחיתים לגמרי וכמבואר בראשונים במכות לפי זה מה שונה לייזר מתער והן אמת כי הכלי אחר הוא אולם בתוצאה שבים הם כאמור
 
ידוע מה שנחלקו האחרונים לגבי מכונות הגילוח וטעם כל רבותינו האוסרים בזה [לאפוקי המתירים] משום השחתה ואע''פ שאינו עושה בתער מ''מ הגדרת תער הינה לפי תוצאת המעשה שמשחית לגמרי בשונה ממספרים כעין תער וכדו' שאינם משחיתים לגמרי וכמבואר בראשונים במכות לפי זה מה שונה לייזר מתער והן אמת כי הכלי אחר הוא אולם בתוצאה שבים הם כאמור
אם זה הסיבה שהם אוסרים כי בתוצאה זה משחית אז למה הרבה מהם מתירים בסם?
 
לגבי הגילוח לפני צריך להיזהר לגלח עם פאתר או סוג מכונה שלא משחיתה, אלא משאירה שורש וזה מספיק לגילוח שקודם הלייזר, ולגבי לא ילבש זה ברור שכיום שזה דרך גברים אין בזה משום לא ילבש
 
לגבי הגילוח לפני צריך להיזהר לגלח עם פאתר או סוג מכונה שלא משחיתה, אלא משאירה שורש וזה מספיק לגילוח שקודם הלייזר, ולגבי לא ילבש זה ברור שכיום שזה דרך גברים אין בזה משום לא ילבש
היום כבר יש מי שטוען שכיום דרך גברים לעשות לייזר על רוב הגוף ולכן זה מותר, ומחר יטענו שכיום דרך הגברים ללבוש חצאית וגם זה מותר, היכן הגבול שיעצור את התופעה שגברים עושים כמו נשים ואח"כ מבטלים את האיסור של לא ילבש?
 
חזור
חלק עליון