• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

סידור חזון עובדיה החדש - קצת שאלות

amit26

Well-known member
טוב ב"ה לאחר ההמלצה בפורום סוף סוף איתרתי איפה אפשר לקנות את הסידור החדש והוא הגיע אליי
בעיקרון הוא נחמד מאוד,בפרט הקטע שצירפו מלא הלכות בסוף הסידור, אבל יש כמה דברים קצת מוזרים שרציתי לבדוק עליהם.
בעיקרון מי עורך הספר החדש? לפי מה שנראה לי ושהבנתי זה מרן שליטא בכבודו ובעצמו,אבל יש כמה דברים שמנוגדים להלכות מפורסמות בשמו ובשם מרן.לא עברתי על כל הסידור אבל בינתיים זה מה שעורר אותי לשאול (צירפתי צילומים רלוונטיים):
א. כיצד רשום בסידור שרק לפני חצות מברך המפיל? ידוע לי שמרן זצל בסוף ימיו הורה בפירוש שגם לאחר חצות מברכים(ונדמה לי ששמעתי את זה בשיעור של מרן הבן להבדיל בין החיים לחיים). זה אומר שלדעת מרן שליטא באמת לא מברכים לאחר חצות המפיל?
ב. אין בכל הסידור את הכוונות הפשוטות של "אדון הכל,היה הווה ויהיה/ תקיף בעל היכולת ובעל הכוחות כולם" אע"פ שזה דבר שברוב מוחלט של הסידורים הספרדיים מופיע, ובפרט שדעת מרן שליטא היא שכדאי מאוד להזכיר את הכוונות הללו לא רק בברכות,אלא אפילו בכל אזכרה שהיא(וזה דעה מחמירה,יש דעה של רבים שצריך לכוון רק בברכות)
ועוד מוזר שאפילו אין את נוסח התנאי שמתנים בבוקר על כל האזכרות במהלך היום(של האפיקי ים כמדומני? לא זוכר מאיזה ספר לקוח התנאי)
ג. נוסח החזרת ספר התורה בקריאת התורה בשחרית של חול הוא אחרי ובא לציון, ולא לפני אשרי(ועד כמה שאני זוכר דעת /מנהג מרן זצל היה להחזיר מיד אחרי אשרי) - ואם נאמר שזה כך כי כך נפוץ היום,אז בנוסח של התחנון של שני וחמישי סידרו בסידור את "מה נאמר" כדעת מרן לפני יג מידות הראשון בשונה מהמקובל היום)
ד. בנוסח של "אמת ואמונה" מופיע בסידור "המוציא את עמו ישראל מתוכם לחירות עולם" , ולא כמו הנוסחא שמופיעה בסידור למען שמו באהבה(שנאמר לי בפורום שזו הנוסחא של מרן זצל) "המוציא את עמו ישראל מתוכם *מעבדות* לחירות עולם"
 

קבצים מצורפים

  • WhatsApp Image 2025-04-16 at 10.39.04.jpeg
    WhatsApp Image 2025-04-16 at 10.39.04.jpeg
    167.7 KB · צפיות: 22
  • WhatsApp Image 2025-04-16 at 10.39.02.jpeg
    WhatsApp Image 2025-04-16 at 10.39.02.jpeg
    210.4 KB · צפיות: 22
  • WhatsApp Image 2025-04-16 at 10.39.03.jpeg
    WhatsApp Image 2025-04-16 at 10.39.03.jpeg
    188.9 KB · צפיות: 22
. זה אומר שלדעת מרן שליטא באמת לא מברכים לאחר חצות המפיל?
וודאי שמברכים כמו שהזכיר עשרות רבות פעמים הן בעל פה והן בכתב.
וכנראה לא שמו לב לכך ונשאר מהמהדורה הקודמת.
ועוד מוזר שאפילו אין את נוסח התנאי שמתנים בבוקר על כל האזכרות במהלך היום(של האפיקי ים כמדומני? לא זוכר מאיזה ספר לקוח התנאי)
זכור לי שיש תשובת מרן שליט"א על כך שהתנאי לא מועיל לכך.
ואם נאמר שזה כך כי כך נפוץ היום,אז בנוסח של התחנון של שני וחמישי סידרו בסידור את "מה נאמר" כדעת מרן לפני יג מידות הראשון בשונה מהמקובל היום)
אדרבה המקובל היום אצל רוב בתי הכנסת הספרדים שאני מתפלל הוא לומר מה נאמר קודם יג' מידות הראשון. וכמו שפסק להדיא מרן זצוק"ל בהליכות עולם. (ורק החזרת ספר תורה קודם אשרי שכך נהג מרן זצוק"ל, אין לשנות בגלל זה את כל מנהג הבתי כנסיות)
 
ד. בנוסח של "אמת ואמונה" מופיע בסידור "המוציא את עמו ישראל מתוכם לחירות עולם" , ולא כמו הנוסחא שמופיעה בסידור למען שמו באהבה(שנאמר לי בפורום שזו הנוסחא של מרן זצל) "המוציא את עמו ישראל מתוכם *מעבדות* לחירות עולם"
עיין כאן
 
טוב ב"ה לאחר ההמלצה בפורום סוף סוף איתרתי איפה אפשר לקנות את הסידור החדש והוא הגיע אליי
בעיקרון הוא נחמד מאוד,בפרט הקטע שצירפו מלא הלכות בסוף הסידור, אבל יש כמה דברים קצת מוזרים שרציתי לבדוק עליהם.
בעיקרון מי עורך הספר החדש? לפי מה שנראה לי ושהבנתי זה מרן שליטא בכבודו ובעצמו,אבל יש כמה דברים שמנוגדים להלכות מפורסמות בשמו ובשם מרן.לא עברתי על כל הסידור אבל בינתיים זה מה שעורר אותי לשאול (צירפתי צילומים רלוונטיים):
א. כיצד רשום בסידור שרק לפני חצות מברך המפיל? ידוע לי שמרן זצל בסוף ימיו הורה בפירוש שגם לאחר חצות מברכים(ונדמה לי ששמעתי את זה בשיעור של מרן הבן להבדיל בין החיים לחיים). זה אומר שלדעת מרן שליטא באמת לא מברכים לאחר חצות המפיל?
ב. אין בכל הסידור את הכוונות הפשוטות של "אדון הכל,היה הווה ויהיה/ תקיף בעל היכולת ובעל הכוחות כולם" אע"פ שזה דבר שברוב מוחלט של הסידורים הספרדיים מופיע, ובפרט שדעת מרן שליטא היא שכדאי מאוד להזכיר את הכוונות הללו לא רק בברכות,אלא אפילו בכל אזכרה שהיא(וזה דעה מחמירה,יש דעה של רבים שצריך לכוון רק בברכות)
ועוד מוזר שאפילו אין את נוסח התנאי שמתנים בבוקר על כל האזכרות במהלך היום(של האפיקי ים כמדומני? לא זוכר מאיזה ספר לקוח התנאי)
ג. נוסח החזרת ספר התורה בקריאת התורה בשחרית של חול הוא אחרי ובא לציון, ולא לפני אשרי(ועד כמה שאני זוכר דעת /מנהג מרן זצל היה להחזיר מיד אחרי אשרי) - ואם נאמר שזה כך כי כך נפוץ היום,אז בנוסח של התחנון של שני וחמישי סידרו בסידור את "מה נאמר" כדעת מרן לפני יג מידות הראשון בשונה מהמקובל היום)
ד. בנוסח של "אמת ואמונה" מופיע בסידור "המוציא את עמו ישראל מתוכם לחירות עולם" , ולא כמו הנוסחא שמופיעה בסידור למען שמו באהבה(שנאמר לי בפורום שזו הנוסחא של מרן זצל) "המוציא את עמו ישראל מתוכם *מעבדות* לחירות עולם"
מה הבעיה בתמונה של עמ' צג?
 
הסידור הזה הוא צילום של הסידור הישן. שמעתי שעובדים על סידור חדש לגמרי, אולי תדבר עם רבי מיכאל מימון על התיקונים האלה.
אבל לפי מה שנכתב לעיל, היתה מהדורה מתוקנת באמצע.
כלומר, שיצא הסידור הישן, אח"כ מהדורה חדשה, ועכשיו הדפיסו את המהודרה הישנה?!
 
הסידור הזה הוא צילום של הסידור הישן. שמעתי שעובדים על סידור חדש לגמרי, אולי תדבר עם רבי מיכאל מימון על התיקונים האלה.
אבל לפי מה שנכתב לעיל, היתה מהדורה מתוקנת באמצע.
כלומר, שיצא הסידור הישן, אח"כ מהדורה חדשה, ועכשיו הדפיסו את המהודרה הישנה?!
יצא לא ממזמן סידור חזו"ע, אך כנראה שרק הכריכה ועוד כמה דברים התחדשו, אבל הכתב הוא באותו פונט כמו הישן כנראה, וחבל שלא עשו משהו יותר יפה ועדכני

וע"ע כאן
 
הסידור הזה הוא צילום של הסידור הישן. שמעתי שעובדים על סידור חדש לגמרי, אולי תדבר עם רבי מיכאל מימון על התיקונים האלה.
חבל על כל הדיבורים פה. עובדים על סידור חדש, ובזמן הקרוב הוא אמור לצאת לאור. מידיעה. הסידור שיש כפי שכתב הרב כאן, הוא צילום של הסידור הישן.
 
אבל לפי מה שנכתב לעיל, היתה מהדורה מתוקנת באמצע.
כלומר, שיצא הסידור הישן, אח"כ מהדורה חדשה, ועכשיו הדפיסו את המהודרה הישנה?!
זאת מהדורה חדשה של הצילום. לא היה את הסידור במשך שנים. עד לפני כמה שנים הייתי מתפלל עם הסידור של תש"ן...
 
לא הפסדת.
גם עיתון קנית שבוע שעברה ואתה קונה השבוע (סליחה על ההשוואה, אבל כך שמעתי מהרב פנירי על הספר אבני שוהם שכל שנה יוצאת מהדורה חדשה).
אני חושב שההשוואה לא מדוייקת ואסביר:
בסידור הנוכחי, במקומות שיש טעות, אם הייתי הולך על פי הסידור הייתי הולך נגד ההלכה (למשל מפסיד ברכת המפיל, או כוונה בשם ה' בברכות(שזה הלכה לכל הדעות)
מה שאין כן בעיתון שזה שיצא שבוע הבא עיתון חדש לא אומר שהעיתון הנוכחי מזיק בפועל.
 
א. כיצד רשום בסידור שרק לפני חצות מברך המפיל? ידוע לי שמרן זצל בסוף ימיו הורה בפירוש שגם לאחר חצות מברכים(ונדמה לי ששמעתי את זה בשיעור של מרן הבן להבדיל בין החיים לחיים). זה אומר שלדעת מרן שליטא באמת לא מברכים לאחר חצות המפיל?
אמת ויציב כדבריך כת"ר ראה ביחוה דעת (ח"ז סי' לט) שחזר בו הרב זצ"ל, וגם אני נפלתי בפח קניתי חשבתי שזה חדש, לפענ"ד הם פשוט סרקו את הסידור הקודם והדפיסו אותו דבר בדיוק ההוספה זה הכריכה וההלכות בסוף שהם באמת יעילות אבל, עדיין חשבתי שבפנים זה יהיה מתוקן ג"כ
 
חזור
חלק עליון