• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • לקראת יום השנה ה12 של מרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א "המרכז למורשת מרן" יוצא במספר קמפיינים להגדיל את הפעילות השוטפת בע"ה, ולהרחיב את מעגל הלומדים בתורתו. לצורך כך נשמח שתכתבו לנו את צורת הראיה שלכם לפעילות, כיצד היא משפיעה עליכם, ובמה זה בא לידי ביטוי... בזכותכם עוד המונים יכולים להצטרף! >> לחצו כאן וענו על השאלון 👈 זכרו את דברי מרן: אין למעלה ממזכי הרבים!

הלכות שחזר בו בעל הילקו"י

בילקוי ברכות מהדו''ק מבואר בהערה שעדיף לפטור את השוקלד ע''י התפוח כאשר הם מונחים לפניו
אבל במהדורא החדשה הביא שיטה זו וכתב שהעיקר כמו השיטות לכוון בבורא פרי העץ לא לפטור השוקולד או לברך על השוקולד לפני.
 
כוונתו לומר שבתחילה סבר לברך על במבה רגילה האדמה ועל במבה אדומה מתוקה שהכל, ולבסוך סובר שכל כל הסוגים כולל במבה אדומה ובמבה במילוי יש לברך שהכל. (ונידון במקומות אחרים בפורום)
האם נכון שלא התייחס בילקוי החדש לבמבה אדומה? שאין כזה צמד מלים בכל הספר?
 
גם לענין ליטוף בע"ח, בילקו"י שבת כרך ב החמיר בזה אפי' אם ייחדם למשחק
אולם בילקו"י הנ"מ שבת כרך ב הראה יותר פנים להקל באופנים מסוימים ע"ש.

וע"ע בד"ז בשו"ת יגל לבי או"ח סי' יב. ועוד.
 
חזור
חלק עליון