• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

הלכות שבילקוי שהם לאו דוקא

יוסף דהן

Well-known member
פעמים כתובה הלכה ולאחר עיון במקורות רואים שהלמעלה הוא לא חד משמעי
אתן דוג'
הראשל השיב בתשובה
שאם אדם בטעות תוך 6 שעות בלע בשר שבין שיניו למרות היה צריך להוציאו אין צריך להמתין 6 שעות
וזה לא כמו שהבינו בדבריו שכן יש להמתין וכמדו' הוראה סדורה שלאחר שכתבו שא''צ להמתין כתבו וע' ילקו'י שפעמים בפוס' הכוונה שהלשון מורה ששם הס' השני חולק

עוד דוג'
הרב כתב לא זוכר באיזה דוג' שאם אדם עבר על איסור שבת בדרך מתעסק פטור מלעשות תשובה וירבה בלימוד תורה
והקשו לו הרי אם הלכה שמתעסק זה לא איסור מה פשר המשך דבריו והרב סיפר בשיעור שמה יש תמיד טוב להוסיף עוד תורה

ועוד דוג' כתוב למעלה סי' קפא שאם דיבר לאחר מים אחרונים יטול שוב
ובהלכה ובאגדה כ' בשמו שלא צריך שוב ליטול ושאלתי לרב נקי מה פשר הסתירה והשיב לי עי' בהערה ושם לאחר שעיינתי הבנתי שגם לפי הראשל מי שלא נוטל שוב לא קרה כלום למרות שדיבר

העולה מהאמור תמיד לעי' במקורות וכמו שכ' כתב כן בתחילת ספריו בקיצור ש'ע ילקוי ב' חלקים בשער
 
חזור
חלק עליון