• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

הלכות שחזר בו בעל הילקו"י

בילקוי ברכות מהדו''ק מבואר בהערה שעדיף לפטור את השוקלד ע''י התפוח כאשר הם מונחים לפניו
אבל במהדורא החדשה הביא שיטה זו וכתב שהעיקר כמו השיטות לכוון בבורא פרי העץ לא לפטור השוקולד או לברך על השוקולד לפני.
 
כוונתו לומר שבתחילה סבר לברך על במבה רגילה האדמה ועל במבה אדומה מתוקה שהכל, ולבסוך סובר שכל כל הסוגים כולל במבה אדומה ובמבה במילוי יש לברך שהכל. (ונידון במקומות אחרים בפורום)
האם נכון שלא התייחס בילקוי החדש לבמבה אדומה? שאין כזה צמד מלים בכל הספר?
 
גם לענין ליטוף בע"ח, בילקו"י שבת כרך ב החמיר בזה אפי' אם ייחדם למשחק
אולם בילקו"י הנ"מ שבת כרך ב הראה יותר פנים להקל באופנים מסוימים ע"ש.

וע"ע בד"ז בשו"ת יגל לבי או"ח סי' יב. ועוד.
 
חזור
חלק עליון