• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

לקחת מים מהמיחם לשים בכלי ראשון

האם מותר לקחת מתוך המיחם בכלי קטן מים ולשים על הפלטה כך שזה נחשב כלי ראשון בעצם עד שירתח על מנת להכין קפה שיהיה רותח? לכאורה לא רואה בזה בעיה אבל יש כאן מומחים ממני
 
באין לנו מכשול הוא פסק את היביא הנ''ל שזה יהיה אפשרי
זה דעת רבנו ירוחם נראה לי , שאין בישול אחר בישול במצמטק ורע לו
לכאורה אין צורך להגיע לזה כי הכל נשאר על כלי ראשון, כמו להוסיף מים לחמין על ידי מצקת מתוך המיחם כשפותחים את המכסה שלו
 
לכאורה אין צורך להגיע לזה כי הכל נשאר על כלי ראשון, כמו להוסיף מים לחמין על ידי מצקת מתוך המיחם כשפותחים את המכסה שלו
הכוס שאיתה אתה לוקח את המים היא כלי שני
אין הכי נמי אם תשאיר מצקת הרבה זמן עד שהיא תתחמם זה יהיה כלי ראשון
 
נכון, לזאת כוונתי, אני שם כמו מצקת עד שמעלה רתיחות ואז זה כלי ראשון שמחזיר לפלטה כשהוא רותח
זה מותר לכל הדעות זה כלי ראשון שלא ירד מרתיחתו ואפשר להחזיר את זה לפלאטה (לדעת הרב עובדיה שמתיר החזרה לפלאטה שאין בזה מחזי כמבשל)
 
האם מותר לקחת מתוך המיחם בכלי קטן מים ולשים על הפלטה כך שזה נחשב כלי ראשון בעצם עד שירתח על מנת להכין קפה שיהיה רותח? לכאורה לא רואה בזה בעיה אבל יש כאן מומחים ממני
לא פתחתי כרגע את המקורות, אבל זכור לי שזה בדיוק מה שכתוב שמותר, כלומר שמי שרוצה להוסיף מים למיחם וכד', יקח כלי וימלא מים מתוך המיחם (וישאיר שם עד שיעלה רתיחות), ואח"כ יתן בסיר (בלי שיהיה באוויר).
המקורות שמצויינים לי בעניין (יתכן גם בדפים הסמוכים): יבי"א ח"ז סי' י' אות ה'. הליכ"ע ח"ד עמ' נ"ב. חזו"ע שבת ח"ד עמ' שס"ב.
 
לא פתחתי כרגע את המקורות, אבל זכור לי שזה בדיוק מה שכתוב שמותר, כלומר שמי שרוצה להוסיף מים למיחם וכד', יקח כלי וימלא מים מתוך המיחם (וישאיר שם עד שיעלה רתיחות), ואח"כ יתן בסיר (בלי שיהיה באוויר).
המקורות שמצויינים לי בעניין (יתכן גם בדפים הסמוכים): יבי"א ח"ז סי' י' אות ה'. הליכ"ע ח"ד עמ' נ"ב. חזו"ע שבת ח"ד עמ' שס"ב.
לא כל המקורות מולי, אבל כן זוכר שזה אחד הפתרונות לחמין. לכאורה לא אמור להיות הבדל
 
חזור
חלק עליון