מדבקות שמחלקים באבות ובנים, שיש מדבקות שמטרתם להדביק באלבום. ויש מדבקות שרק כתוב עליהם "מתמיד" או "שקדן" וכד' ומטרתם להדביק על החולצה וכיוצ"ב.
ויש עוד סוג אחר של מדבקות כמו חבורת תרי"ג.
האם מדבקות אלו מוקצה בשבת?
אפשר לדון לפי הביאור הלכה (שח ד"ה קרדום) שכתב שאם הכלי מיועד גם להיתר וגם לאיסור ורק לאיסור משתמש יותר לא מוקצה. ונשאר בצ"ע. אך בחזו"ע (שבת ג' עמ' נא) כתב שיש מקום להקל כהמשנ"ב.
לפי זה, כיון שהשימוש במדבקות אלו מלבד ההדבקה באלבום, יש בו גם את התמונה שיש בה והילדים נהנים מזה, וגם ללמד הלכה (ב'אנחנו וצאצאנו', אבל תרי"ג לרוב לא מלמד כלום) וגם יש לילדים הנאה להחליף ביניהם. והוי כמו כל שאר המשחקים.
אבל המדבקות עם השבחים לכאורה רוב מטרתם היא רק ההדבקה ואין לו כ"כ שימושים אחרים.
אפשר להתיר לטלטל? האם יש עוד צדדים להיתר?
ויש עוד סוג אחר של מדבקות כמו חבורת תרי"ג.
האם מדבקות אלו מוקצה בשבת?
אפשר לדון לפי הביאור הלכה (שח ד"ה קרדום) שכתב שאם הכלי מיועד גם להיתר וגם לאיסור ורק לאיסור משתמש יותר לא מוקצה. ונשאר בצ"ע. אך בחזו"ע (שבת ג' עמ' נא) כתב שיש מקום להקל כהמשנ"ב.
לפי זה, כיון שהשימוש במדבקות אלו מלבד ההדבקה באלבום, יש בו גם את התמונה שיש בה והילדים נהנים מזה, וגם ללמד הלכה (ב'אנחנו וצאצאנו', אבל תרי"ג לרוב לא מלמד כלום) וגם יש לילדים הנאה להחליף ביניהם. והוי כמו כל שאר המשחקים.
אבל המדבקות עם השבחים לכאורה רוב מטרתם היא רק ההדבקה ואין לו כ"כ שימושים אחרים.
אפשר להתיר לטלטל? האם יש עוד צדדים להיתר?