מאי שנאהמשנה בברכות אומרת :
הָיְתָה אִשְׁתּוֹ מְעֻבֶּרֶת, וְאָמַר, יְהִי רָצוֹן שֶׁתֵּלֵד אִשְׁתִּי זָכָר, הֲרֵי זוֹ תְּפִלַּת שָׁוְא.
הסתפקתי האם אחרי שקניתי אבטיח שלם אפשר להתפלל שיהיה מתוק או שמא זה דומה למשנה
הוא לא שאל "מאי נפק"מ?", אלא "מאי שנא?", כלומר, מה הצד שזה יהיה שונה? מה ההבדל?אם זה דומה למשנה הרי שזה תפילת שוא ואקנה 2 חצאים ,
ואם אינו דומה והתפילה מועילה אקנה אבטיח שלם ואתפלל עליו..
שאלה יפה, יש בזה אריכות גדולה ואכמ"ל.המשנה בברכות אומרת :
הָיְתָה אִשְׁתּוֹ מְעֻבֶּרֶת, וְאָמַר, יְהִי רָצוֹן שֶׁתֵּלֵד אִשְׁתִּי זָכָר, הֲרֵי זוֹ תְּפִלַּת שָׁוְא.
הסתפקתי האם אחרי שקניתי אבטיח שלם אפשר להתפלל שיהיה מתוק או שמא זה דומה למשנה דלעיל?
מצורף סרטון.
אלו ואלו דברי הבל, למדנו מהזקנים איך לבחור עם דפיקות וב"ה לפי זכרוני לא היו טעויותמצורף סרטון.
יש לחלק שפה עוד לא נודע לאנשים אחרים ויכולה להועיל תפילה.המשנה בברכות אומרת :
הָיְתָה אִשְׁתּוֹ מְעֻבֶּרֶת, וְאָמַר, יְהִי רָצוֹן שֶׁתֵּלֵד אִשְׁתִּי זָכָר, הֲרֵי זוֹ תְּפִלַּת שָׁוְא.
הסתפקתי האם אחרי שקניתי אבטיח שלם אפשר להתפלל שיהיה מתוק או שמא זה דומה למשנה דלעיל?
אינו נכון, כיון שגם במשנה מיירי שלא ידוע מה העובר.יש לחלק שפה עוד לא נודע לאנשים אחרים ויכולה להועיל תפילה.
כך קיבלנו מהזקנים, אם הוא מחזיר הד הרי שהוא משובח, ואם אינו מחזיר הד ומרגיש אטום, הרי הוא מאכל בהמה. והוא בדוק ומנוסה.אלו ואלו דברי הבל, למדנו מהזקנים איך לבחור עם דפיקות וב"ה לפי זכרוני לא היו טעויות
ההגדרה שאמרו לי "כמו תוף זה טוב"כך קיבלנו מהזקנים, אם הוא מחזיר הד הרי שהוא משובח, ואם אינו מחזיר הד ומרגיש אטום, הרי הוא מאכל בהמה. והוא בדוק ומנוסה.
דסטורי הכרתי, אבל לא זוכר שהיתה לו סוכת אבטיחים.ההגדרה שאמרו לי "כמו תוף זה טוב"
אגב היה פעם יהודי בשם דסטורי שהיה לו סוכת אבטיחים ברח' יחזקאל, כב' הכירו?
ראיתי מודעות ברחוב, והצטערתי הרבה על אלמנה זו ע"ה שהיתה אלמנה עשרות שנים. תנצב"ה.אגב בעלון של ח"ר דוד נקי הי"ו השבוע נכתב אודות ר' ניסן גדניאן, אשר רעייתו [בת הלל נקי] נפטרה בשבוע שעבר ע"ה, והוא זקנו של ידידנו ר' ראובן זכאים הי"ו
הוא כתב תשובה בקובץ 'בני ציון' מלפני שנים רבות?אודות ר' ניסן גדניאן
לא ידוע לי, תעלה ונראה מה מדוברהוא כתב תשובה בקובץ 'בני ציון' מלפני שנים רבות?