• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

איסור טיגון בשר בחלב

Eliyahou

New member
ערב טוב לכל הרבנים
אשמח אם למשהו יש מדע על גדר איסור טיגון בשר בחלב
כידוע נחלקו בזה הפוסקים האם זה דאורייתא או דרבנן עיין פר''ח פר'מ''ג ועוד
השאלה היא מה זה הטיגון שעליהם נחלקו הפוסקים שראיתי בשו''ת מהרש''ם ח''ג ס' עד' וכן בשו''ת חתם סופר עו''ד ס' קיא' שכתבו להדיא שכל המשקים נחשבים לבישול חוץ מחלב (בצירי) ושומן .
וא''כ מה שאנחנו קוראים לבישול בשמן טיגון , זה לא נכון כי שמן זה משקה וזה כמו מים, ומה לי מים ומה לי שמן, וכל הנידון בטיגון וצליה שדנו הפוסקים אם זה דאורייתא או לא הוא כיון שזה דבר גוש ולא צלול ולכן אינו דומה לבישול כ''כ ג''ה היד יהודה סק''א ,
וחיפסתי וראיתי שבאמת כל הפוסקים שדנו בטיגון דיברו דווקא על מי שיגן בשר בחמאה שזה אה''נ טיגון כיון שהוא גוש
ולכן יש לכאורה להעיר על מרן שליט''א במ''ש בילקוט יוסף איסור והיתר ח''ג כשמביא את הנידון של טיגון הוא כותב כגון במי שטיגן בשמן או שומן !
מאיפה יודע זאת שזה נגד הפוסקים הנ''ל וגם מה הסברא שאם זה צלול מה לי מים מה לי שמן, ועוד יותר לי לתמוה שבהערות הוא כותב מקור מהחתם סופר הנ''ל שכתב שטיגון היינו בשמן או שומן, ופתחתי אותו בפנים וכתוב להדיא הפוך שכל המשקים נחשבים לבישול חוץ מחלב בצירי ושומן לא שמן
אשמח אם למשהו יש מה להוסיף
יישר כוח
 
ערב טוב לכל הרבנים
אשמח אם למשהו יש מדע על גדר איסור טיגון בשר בחלב
כידוע נחלקו בזה הפוסקים האם זה דאורייתא או דרבנן עיין פר''ח פר'מ''ג ועוד
השאלה היא מה זה הטיגון שעליהם נחלקו הפוסקים שראיתי בשו''ת מהרש''ם ח''ג ס' עד' וכן בשו''ת חתם סופר עו''ד ס' קיא' שכתבו להדיא שכל המשקים נחשבים לבישול חוץ מחלב (בצירי) ושומן .
וא''כ מה שאנחנו קוראים לבישול בשמן טיגון , זה לא נכון כי שמן זה משקה וזה כמו מים, ומה לי מים ומה לי שמן, וכל הנידון בטיגון וצליה שדנו הפוסקים אם זה דאורייתא או לא הוא כיון שזה דבר גוש ולא צלול ולכן אינו דומה לבישול כ''כ ג''ה היד יהודה סק''א ,
וחיפסתי וראיתי שבאמת כל הפוסקים שדנו בטיגון דיברו דווקא על מי שיגן בשר בחמאה שזה אה''נ טיגון כיון שהוא גוש
ולכן יש לכאורה להעיר על מרן שליט''א במ''ש בילקוט יוסף איסור והיתר ח''ג כשמביא את הנידון של טיגון הוא כותב כגון במי שטיגן בשמן או שומן !
מאיפה יודע זאת שזה נגד הפוסקים הנ''ל וגם מה הסברא שאם זה צלול מה לי מים מה לי שמן, ועוד יותר לי לתמוה שבהערות הוא כותב מקור מהחתם סופר הנ''ל שכתב שטיגון היינו בשמן או שומן, ופתחתי אותו בפנים וכתוב להדיא הפוך שכל המשקים נחשבים לבישול חוץ מחלב בצירי ושומן לא שמן
אשמח אם למשהו יש מה להוסיף
יישר כוח
אגב לגבי נט בר נט הראשון לציוון אמר בשיעור דגים שעלו בקערה דהיינו שטיגן דגים במחבת ואח''כ וכו'
 
חזור
חלק עליון