• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

איסור טיגון בשר בחלב

Eliyahou

New member
ערב טוב לכל הרבנים
אשמח אם למשהו יש מדע על גדר איסור טיגון בשר בחלב
כידוע נחלקו בזה הפוסקים האם זה דאורייתא או דרבנן עיין פר''ח פר'מ''ג ועוד
השאלה היא מה זה הטיגון שעליהם נחלקו הפוסקים שראיתי בשו''ת מהרש''ם ח''ג ס' עד' וכן בשו''ת חתם סופר עו''ד ס' קיא' שכתבו להדיא שכל המשקים נחשבים לבישול חוץ מחלב (בצירי) ושומן .
וא''כ מה שאנחנו קוראים לבישול בשמן טיגון , זה לא נכון כי שמן זה משקה וזה כמו מים, ומה לי מים ומה לי שמן, וכל הנידון בטיגון וצליה שדנו הפוסקים אם זה דאורייתא או לא הוא כיון שזה דבר גוש ולא צלול ולכן אינו דומה לבישול כ''כ ג''ה היד יהודה סק''א ,
וחיפסתי וראיתי שבאמת כל הפוסקים שדנו בטיגון דיברו דווקא על מי שיגן בשר בחמאה שזה אה''נ טיגון כיון שהוא גוש
ולכן יש לכאורה להעיר על מרן שליט''א במ''ש בילקוט יוסף איסור והיתר ח''ג כשמביא את הנידון של טיגון הוא כותב כגון במי שטיגן בשמן או שומן !
מאיפה יודע זאת שזה נגד הפוסקים הנ''ל וגם מה הסברא שאם זה צלול מה לי מים מה לי שמן, ועוד יותר לי לתמוה שבהערות הוא כותב מקור מהחתם סופר הנ''ל שכתב שטיגון היינו בשמן או שומן, ופתחתי אותו בפנים וכתוב להדיא הפוך שכל המשקים נחשבים לבישול חוץ מחלב בצירי ושומן לא שמן
אשמח אם למשהו יש מה להוסיף
יישר כוח
 
ערב טוב לכל הרבנים
אשמח אם למשהו יש מדע על גדר איסור טיגון בשר בחלב
כידוע נחלקו בזה הפוסקים האם זה דאורייתא או דרבנן עיין פר''ח פר'מ''ג ועוד
השאלה היא מה זה הטיגון שעליהם נחלקו הפוסקים שראיתי בשו''ת מהרש''ם ח''ג ס' עד' וכן בשו''ת חתם סופר עו''ד ס' קיא' שכתבו להדיא שכל המשקים נחשבים לבישול חוץ מחלב (בצירי) ושומן .
וא''כ מה שאנחנו קוראים לבישול בשמן טיגון , זה לא נכון כי שמן זה משקה וזה כמו מים, ומה לי מים ומה לי שמן, וכל הנידון בטיגון וצליה שדנו הפוסקים אם זה דאורייתא או לא הוא כיון שזה דבר גוש ולא צלול ולכן אינו דומה לבישול כ''כ ג''ה היד יהודה סק''א ,
וחיפסתי וראיתי שבאמת כל הפוסקים שדנו בטיגון דיברו דווקא על מי שיגן בשר בחמאה שזה אה''נ טיגון כיון שהוא גוש
ולכן יש לכאורה להעיר על מרן שליט''א במ''ש בילקוט יוסף איסור והיתר ח''ג כשמביא את הנידון של טיגון הוא כותב כגון במי שטיגן בשמן או שומן !
מאיפה יודע זאת שזה נגד הפוסקים הנ''ל וגם מה הסברא שאם זה צלול מה לי מים מה לי שמן, ועוד יותר לי לתמוה שבהערות הוא כותב מקור מהחתם סופר הנ''ל שכתב שטיגון היינו בשמן או שומן, ופתחתי אותו בפנים וכתוב להדיא הפוך שכל המשקים נחשבים לבישול חוץ מחלב בצירי ושומן לא שמן
אשמח אם למשהו יש מה להוסיף
יישר כוח
אגב לגבי נט בר נט הראשון לציוון אמר בשיעור דגים שעלו בקערה דהיינו שטיגן דגים במחבת ואח''כ וכו'
 
חזור
חלק עליון