ראובן יוסף מיארה
Well-known member
אשמח מאד אם מי שיש לו פרויקט השו"ת (לא אוצר החכמה) אם יוכל להביא לי בקובץ את דברי הפתח הדביר על סימן רסח או' י (לגבי מעין שבע)
זה דחוף לי מאד.
זה דחוף לי מאד.
אתה יודע שיש שם? אני לא רואה שיש לי.אשמח מאד אם מי שיש לו פרויקט השו"ת (לא אוצר החכמה) אם יוכל להביא לי בקובץ את דברי הפתח הדביר על סימן רסח או' י (לגבי מעין שבע)
זה דחוף לי מאד.
אתה רוצה שאעתיק לך? רק תציין איפה בדיוק כי כתוב שם הרבהיתכן ואין,
האות ארוכה עד למאוד, משהו ספציפי?אשמח מאד
סי' רסח או' י לגבי מעין שבע בליל פסח
מדבריך ניכר ביקורת כלפי פרוייקט השו"ת, אולם ההיפך הוא הנכון, הביקורת צריכה להיות מופנית כלפי מכוני הוצאת הספרים הספרדים.אין בפתח הדביר בפרויקט השו"ת
זו בעיה רצינית שם שחסרים המון פוסקים ספרדים על הסדר הש"ע כמו כה"ח ופתח הדביר ועוד, אבל פוסקים אשכנזים יש למכביר
אפשר לראות את הרשימה של הספרים כאן
כמה אני בדבר,הלוואי והיו ספרים יקרים אלו בפרויקט, אם יש בכוחך ר' אהרן לשנות יהיה הדבר לתועלת וברכהועוד מה עם פרויקט השו"ת, שם אין חבילה של זכרון אהרן ושל פרידברג ושל מכון ירושלים ושל מוסד הרב קוק. כולם שוים לטובה.
נקוה שגם המכון הספרדיים יצטרפו לזה.
הרב יושב אהלים, האם פעם כבודו הדפיס איזה ספר?מדבריך ניכר ביקורת כלפי פרוייקט השו"ת, אולם ההיפך הוא הנכון, הביקורת צריכה להיות מופנית כלפי מכוני הוצאת הספרים הספרדים.
אני שאלתי בעבר שאלה זו את הרב יעקב שפיגל - האחראי של פרויקט השו"ת, מדוע אין שם את ספרי הכה"ח מהדורה חדשה, חסד לאלפים, פתה"ד, יפה ללב, חקרי לב [מהדורת מכון המאור] ועוד, והשיב לי שכבר הרבה זמן הם לא מקלידים ספרים מעצמם מחמת הטירחא המרובה, אלא לוקחים ספרים מאחרים שהדפיסו במהדורות מחודשות, והמכונים האשכנזים כמו מוסד הרב קוק וזכרון אהרן ופרויקט פרידברג [כל הספרים על הרמב"ם] ועוד נותנים להם חינם אין כסף, אולם המכונים הספרדים הנ"ל לא מוכנים אפילו תמורת תשלום לתת את ספריהם לזיכוי הרבים, ואמר לי אם יש לך השפעה עליהם, אדרבה אנו מוכנים לשלם להם כסף תמורת זה, אולם הם פוחדים שאנשים לא יקנו את ספריהם יותר [שזהו חשש שוא לכל מי שמבין מי קונה היום את הספרים שלהם, שזה בעיקר בתי מדרש שהם בכל מקרה יקנו, אנשים פרטיים כמעט ולא קונים היום ספרים כאלו] ולכן לא מוכנים לתת. גם מכון מאור ישראל לא נותן מהסיבה הנ"ל לא לאוצר החכמה ולא לפרוייקט השו"ת, ומי שמפסיד זה אנו בני התורה ולומדיה.
לדוגמא, כמה ת"ח מחברי הפורום כאן יש להם ספר יפה ללב או פתה"ד בביתם? האם מישהו מתכונן לקנות את המהדורות החדשות הנ"ל לביתו? אם יהיה במחשב מה טוב, ואם לא אז הפסדנו. המחשב לא ישנה לנו האם לקנות את הספר או לא. ובית המדרש בכל מקרה יקנה.
וגם להיפך, האם מישהו לא יקנה את ספרי מרן זצ"ל בגלל שיש אותם במחשב? ודאי שכולם רוצים שיהיה להם את הספרים גם בבית, ולכן החשש הוא חשש שוא.
מכאן תצא הקריאה לכל מי שיש לו השפעה על המכונים הנ"ל שיסכימו לזכות את הרבים בהפצת ספריהם במהדורות הממוחשבות, ולהסביר להם שהם לא ינזקו מזה כלכלית
מאי נפקא מינה לעניננו?הרב יושב אהלים, האם פעם כבודו הדפיס איזה ספר?
שפתיים ישק "כותב" דברים נכוחים.הביקורת צריכה להיות מופנית כלפי מכוני הוצאת הספרים הספרדים.
אני שאלתי בעבר שאלה זו את הרב יעקב שפיגל - האחראי של פרויקט השו"ת, מדוע אין שם את ספרי הכה"ח מהדורה חדשה, חסד לאלפים, פתה"ד, יפה ללב, חקרי לב [מהדורת מכון המאור] ועוד, והשיב לי שכבר הרבה זמן הם לא מקלידים ספרים מעצמם מחמת הטירחא המרובה, אלא לוקחים ספרים מאחרים שהדפיסו במהדורות מחודשות, והמכונים האשכנזים כמו מוסד הרב קוק וזכרון אהרן ופרויקט פרידברג [כל הספרים על הרמב"ם] ועוד נותנים להם חינם אין כסף, אולם המכונים הספרדים הנ"ל לא מוכנים אפילו תמורת תשלום לתת את ספריהם לזיכוי הרבים, ואמר לי אם יש לך השפעה עליהם, אדרבה אנו מוכנים לשלם להם כסף תמורת זה, אולם הם פוחדים שאנשים לא יקנו את ספריהם יותר [שזהו חשש שוא לכל מי שמבין מי קונה היום את הספרים שלהם, שזה בעיקר בתי מדרש שהם בכל מקרה יקנו, אנשים פרטיים כמעט ולא קונים היום ספרים כאלו] ולכן לא מוכנים לתת. גם מכון מאור ישראל לא נותן מהסיבה הנ"ל לא לאוצר החכמה ולא לפרוייקט השו"ת, ומי שמפסיד זה אנו בני התורה ולומדיה.
לדוגמא, כמה ת"ח מחברי הפורום כאן יש להם ספר יפה ללב או פתה"ד בביתם? האם מישהו מתכונן לקנות את המהדורות החדשות הנ"ל לביתו? אם יהיה במחשב מה טוב, ואם לא אז הפסדנו. המחשב לא ישנה לנו האם לקנות את הספר או לא. ובית המדרש בכל מקרה יקנה.
וגם להיפך, האם מישהו לא יקנה את ספרי מרן זצ"ל בגלל שיש אותם במחשב? ודאי שכולם רוצים שיהיה להם את הספרים גם בבית, ולכן החשש הוא חשש שוא.
מכאן תצא הקריאה לכל מי שיש לו השפעה על המכונים הנ"ל שיסכימו לזכות את הרבים בהפצת ספריהם במהדורות הממוחשבות, ולהסביר להם שהם לא ינזקו מזה כלכלית