• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • הודפס מחדש ע"י 'המרכז למורשת מרן' הספר "ילקוט יוסף - פורים משולש", עם מגילת אסתר בתוספת ביאורים ממנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א. מחיר מיוחד לזיכוי הרבים: 15 ש"ח בלבד. >> לרכישה ישירה באתר לחצו כאן

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 33 22.8%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 61 42.1%
  • בכלל לא

    קולות: 50 34.5%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.7%

  • סה"כ בוחרים
    145
בא עכשיו אני מכיס את הרב חותא ביחד עם הרב אופיר מלכה ואז הם יחזרו בהם
איך אפשר להיכנס באמת, ניסיתי לא מצאתי דרך, אמרנו פה שנה שעברה שנלך, בנתים התמלאו פה 26 עמודים, וכל מי שמשיג השגות הוא אפילו לא ביקר במפעל זה בדיחה כבר, בקיצור בלי סיפורים אפשר ללכת למפעל הזה עכשיו בשבוע הקרוב?!
 
שרב אומר לך על מוצר מסויים שמותר לאכול אותו זה לא נקרא "נותן כשרות"?? זה שבפועל הוא לא עומד מאחורי החותמת זה לא אומר שהוא לא נותן כשרות.
חד משמעית לא.
הוא יכול להעיד על הכשרות, אך הוא לא נותן הכשרות עצמה.
אבל זו הייתה הוראה של מרן הגרע"י זצוק"ל לבד"ץ בית יוסף לא לתת כשרות למפעלים כאלה. (כי במפעלים אחרים לא מקפידים על כשרות מהודרת כמו במפעל פפושדו)
אז כנראה יש פשר בחומרא הזו שהוא הורה להם. למה אתה מתעלם מזה?
ומרן זצוק"ל הורה כמו כן שאפי' ירא שמים יכול לאכול מהעוגיות. אז זה שאין בד"ץ זה לא אומר שהכשרות לא מהודרת...
לא הכחשתי שמרן זצוק״ל אמר זאת.
זה שאני מציג נתון שלכאורה נגדך, לא אומר שאני מורה נגד מרן זצוק״ל שהאוכל אינו לירא שמיים חלילה.
וזה שוב מעיד שאתה לא קורא את דבריי.
אני תוקף אותך על זה שאתה אומר שבגלל שאין על זה בד"ץ וכדו', זה סיבה להוריד את רמת ההידור של המפעל!
אך לא אמרתי זאת.
אני אומר שזה שבד״צ בית יוסף נתנו נימוק למה הם לא נותנים כשרות למפעל, זה אומר שלדעתם (ולמרן זצוק״ל) חסר הידור מסוים שלדעתם נצרך. זה לא אומר שבלאו הכי זה לא מהודר.
(כנראה מחמת המורכבות שיש בדבר)
כל דבר שיש עליו חותמת בד״צ ב״י, לפי נימוקם, מיוצר אחרת. כך שזה אומר שזה כנראה לא כ״כ מורכב לרוב חטיפי הביסלי והבמבה של אוסם. אז למה יש מורכבות אצל הפפושדו?
ואם אין שום סיבה נראית לעין שיש בעייתיות במפעל וכמו שהעידו עשרות ת"ח ועל צבאם מרן זצוק"ל, אין אפי' חומרא אחת שאין במפעל.
אתה צריך להבדיל שיש ״בעיתיות״ ויש ״חומרא״.
ודאי שאם היה בעיתיות, מרן זצוק״ל לא היה מורה מה שהיה מורה.
רואים מדבריך שאתה סומך על חותמת של בד"צ יותר מאשר הפה הקדוש של מרן זצוק"ל... ואחרי זה תגיד לי שאתה מרניסט...
אתה אפילו לא מכיר אותי שתאמר דברים כאלו. אני מקפיד על כל קלה וחמורה שנמצא בספרי מרן, תשנה כאן איזו חומרא שתרצה בדברי מרן, אני מחמיר אותה. פתיחת בקבוקים? רק לפני שבת. ר״ת בצאת שבת? מעולם לא הוצאתי גאונים מאז שידעתי שמרן זצוק״ל מחמיר בזה. ישיבה בשמונה עשרה? מחמיר את התע״ב של מרן ועומד כל התפילה, כן גם בר״ה ויום כיפורים הארוך.
ב״ה התחנכתי בישיבה של הגאון הגדול רבי ראובן אלבז, שחשוד באופן רציני באהבת מרן, היה תלמיד ואוהבו, והורה לנו ללכת תמיד אחר מרן באש ובמים. וכל הנהגותיו ומעשיו הם אך ורק אחר מרן. וכך אני עושה, לא חת וירא מפני המלעיגים על דברי מרן. ובעניין הפפושדו (ואולי עוד) אני מחמיר על עצמי ואך ורק על עצמי מחמת הוראתו של אותו גאון.
ולא באתי כאן בנושא נגד מרן זצוק״ל חלילה, אלא להעמיד דברים על תיכונם, להורות ולדון על האמת, כפי שמורה בדרכו בכל ספריו - היבי״א היחו״ד החזו״ע ועוד.
לא באתי כאן נגד ולא באתי כאן בעד הפפושדו, ובוודאי שמי שאוכל את הפפושדו על סמך דברי מרן זצוק״ל אין אחד שיכול להגיד לו שעושה שלא כדבעי חלילה, אלא אדרבה עליו לא לזוז מעמדתו חלילה. עם מרן באש ובמים. אך צריך לזכור בו זמנית שיש אנשים שמחמירים, ואפשר לדון בענייניות ובאוביקטיביות בו בזמן שאנו הולכים בדרך מרן באש ובמים.
 
נערך לאחרונה:
עצה טובה קמ'ל, אין טעם לכתוב פה התנגדות לפפושדו. גם אם אתם צודקים.
מעולם לא כתבתי התנגדות לפפושדו. (ובו זמנית גם לא בעד)
כל דבריי הם אך ורק לדון לכף זכות המחמירים בינם לבין עצמם, הן בגלל סיבות שלדעתם הן מובנות, והן בגלל הוראת רבותם. ועכ״פ מי שאוכל פפושדו בפסח כהוראת מרן זצוק״ל שירווח לו, והעיקר שיכוון לשם שמיים.
 
חזור
חלק עליון