• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 43 23.9%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 77 42.8%
  • בכלל לא

    קולות: 59 32.8%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.6%

  • סה"כ בוחרים
    180
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
ואפי' לבני אשכנז. (עיין חזו"ע עמ' רסה כמדומני)
שו״ע תמד ס״א
ארבעה עשר שחל להיות בשבת, בודקין ליל שלושה עשר, ומבערים הכל לפני השבת, ומשיירין מזון שתי סעודות לצורך השבת. דסעודה שלישית זמנה אחר המנחה, ואז אינו יכול לעשותה לא במצה ולא בחמץ, אלא במצה עשירה. וצריך לעשותה קודם שעה עשירית. הגה: ובמדינות אלו שאין נוהגין לאכול מצה עשירה, כדלקמן סימן תס"ב סעיף ד בהג"ה, יקיים סעודה שלישית במיני פירות, או בבשר ודגים, כדלעיל סימן רצ"א סעיף ה' בהג"ה.

ודאי שמעיקר הדין מותר להם, אך הרמ״א מזהיר מזה.
 
שנראה שאתה חס על כבוד כל האדם באשר הוא, גם אם פוגע בכבוד חכמים.
הוא מצטרף לכל הבנים ובני הבית שהעידו שמרן אכל
ואף אחד לא מעיד שהקפיד לא לאכול

וזה נכון לגבי אותו אחד שכמה סומכים עליו בשתי ידים, שהביע דעתו על חומרי ההתפחה שהם כרת, אע"פ שהוא מומר לעבור על כרת ולעלות להר הבית כידוע.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
נראה שאתה חס על כבוד כל האדם באשר הוא, גם אם פוגע בכבוד חכמים.
הוא מצטרף לכל הבנים ובני הבית שהעידו שמרן אכל
ואף אחד לא מעיד שהקפיד לא לאכול

וזה נכון לגבי אותו אחד שכמה סומכים עליו בשתי ידים, שהביע דעתו על חומרי ההתפחה שהם כרת, אע"פ שהוא מומר לעבור על כרת ולעלות להר הבית כידוע.
חוץ משחור ולבן, יש גם אפור...
בהצלחה וחג שמח תז"ל רנ"ו.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
רבותיי,
אשמח לדעת את מה בדיוק "בדקתם" אתמול ו"בערתם" היום
בדקנו את החמץ וביערנו את הפורום?
(לגופש״ע אין היום שום מצוה לבער את החמץ אם לא משום שלא נבטל את ביעור החמץ באש ונבוא לטעות בשנה הבאה, ורק בשבת אחרי זמן איסור החמץ יש לומר ״כל חמירא וכו׳״; אם לא אוכל חמץ בשבת יכול לומר את זה היום אחרי הביעור)
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון