• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 43 23.9%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 77 42.8%
  • בכלל לא

    קולות: 59 32.8%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.6%

  • סה"כ בוחרים
    180
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
לא שלא מפריע אני יסביר לך בדיוק את ההבדל. פה בפרום מתווכחים האם אפשר לאכול או לא, יכול ליאות שמישהו בטעות זרק מילה שהיא לא נכונה על גדול הדור, לא נכנס, אבל אתה פוגע במכוון אילו. וגם יכול ליאות שהוא פגע בגדול הדור ובאמת יצטרך לבקש סליחה אז יכולת להגיד לו שזו לא מתאים אבל לפגוע אין לך שום היתר וזה היה מאוד פוגעני ומזלזל במחילה.
 
לא שלא מפריע אני יסביר לך בדיוק את ההבדל. פה בפרום מתווכחים האם אפשר לאכול או לא, יכול ליאות שמישהו בטעות זרק מילה שהיא לא נכונה על גדול הדור, לא נכנס, אבל אתה פוגע במכוון אילו. וגם יכול ליאות שהוא פגע בגדול הדור ובאמת יצטרך לבקש סליחה אז יכולת להגיד לו שזו לא מתאים אבל לפגוע אין לך שום היתר וזה היה מאוד פוגעני ומזלזל במחילה.
עולם הפוך ראיתי.
 
נראה לי שלא הבנת מה התכוונתי, התכוונתי לומר לך שגם אם הוא טעה אין לך רשות לפגוע יש לך רשות למחות ולהגיד בצורה יפה שזה לא נכון אבל לפגוע מי נתן לך רשות?
 
לא שלא מפריע אני יסביר לך בדיוק את ההבדל. פה בפרום מתווכחים האם אפשר לאכול או לא, יכול ליאות שמישהו בטעות זרק מילה שהיא לא נכונה על גדול הדור, לא נכנס, אבל אתה פוגע במכוון אילו. וגם יכול ליאות שהוא פגע בגדול הדור ובאמת יצטרך לבקש סליחה אז יכולת להגיד לו שזו לא מתאים אבל לפגוע אין לך שום היתר וזה היה מאוד פוגעני ומזלזל במחילה.
ובפרט שהסברתי היטב שלא באתי בעזות וחוצפה חלילה
אלא שאין אני מחויב לשמוע לו כיוון שקיבלתי דעת תורה אחרת.
 
הוא בא להגיד שיש לו את רבותיו וכך הורו לו וגם אם הרב יצחק יבואו ויגיד לו לאכול הוא לא יאכל מפאת רבו ורבו תאמינו לי כולכם מכירים מעריצים ומעירכים כולל הראש"ל שליט"א
 
העולם אינו הפקר.
יש דברים שצריך "להסביר את הטעות"
ויש דברים שצריך "להוקיע בתוקף"
ופגיעה בכבוד גדול הדור זה אחד מהם. כ"ש אחר שהעירו לו ולא נסוג אחור.
גם אם הראשל״צ יבוא על מפתן ביתי ויגיד לי לאכול, ויאכל מול העיניים שלי, אני לא אוכל.
זה לא ענין של מחלוקת הלכתית. גם אם יש לך את רבותיך ואתה נוהג כמותם, דבר כזה - זו חוצפה ועזות מצח.
ומעדיף לדונו לזכות שהוא בעל תשובה לא מודרך, מאשר שחלילה הוא חצוף ועז מצח כלפי גדולי ישראל.
כי אני יודע ומרגיש בו ב @לביא שאינו כזה ח"ו.
 
רציתי לשאול, לפי מה שנתבאר לעיל מהרב יצחק לוי ומהרב ללוש שאפשר לאכול מצה עשירה אפי' מקמח שאינו שמורה.
וכן לפי מה שהועלה לעיל ממה שאמר מרן הראש"ל שליט"א שבעוגות אפשר אפי' לא שמורה.
אם יהיה אפשר לעשות עוגות מקמח מצה שאינה שמורה?
 
רציתי לשאול, לפי מה שנתבאר לעיל מהרב יצחק לוי ומהרב ללוש שאפשר לאכול מצה עשירה אפי' מקמח שאינו שמורה.
וכן לפי מה שהועלה לעיל ממה שאמר מרן הראש"לשליט"א שבעוגות אפשר אפי' לא שמורה.
אם יהיה אפשר לעשות עוגות מקמח מצה שאינה שמורה?
למה לא?...
 
שאלה מאוד יפה. זה אולי קשור לסוגיא האם מותר לאכול בערב פסח עוגות שנעשו מקמח מצה, שלדעת מרן בחזו"ע אסור וכדברי הרמ"א, שסו"ס אכן אוכל מצה אפויה שנאפתה שוב ולא דמי למצה מבושלת, אולם מרן בילקו"י העלה להקל בפרט באופן שהרוב סוכר ושוקולד וכו'. מכיון שקשה לומר שיוצאים בזה יד"ח מצה בליל הסדר.

ולפי"ז בנידו"ד לדברי מרן שליט"א אחר שאין בזה מצוות מצה בכל שבעה גם להגר"א, וכל הענין לאכול שמורה זה למ"ד מצוות מצה כל שבעה, שוב אין ענין לקמח מצה שמורה כשמכינים עוגות.
 
שאלה מאוד יפה. זה אולי קשור לסוגיא האם מותר לאכול בערב פסח עוגות שנעשו מקמח מצה, שלדעת מרן בחזו"ע אסור וכדברי הרמ"א, שסו"ס אכן אוכל מצה אפויה שנאפתה שוב ולא דמי למצה מבושלת, אולם מרן בילקו"י העלה להקל בפרט באופן שהרוב סוכר ושוקולד וכו'. מכיון שקשה לומר שיוצאים בזה יד"ח מצה בליל הסדר.
גלול אחורה... במה שכתב הרב @ישראל
 
לכאורה כאן משמע מדברי מרן שגם מי שמקפיד על מצה שמורה יכול לאכול בפסח...
רציתי לשאול, לפי מה שנתבאר לעיל מהרב יצחק לוי ומהרב ללוש שאפשר לאכול מצה עשירה אפי' מקמח שאינו שמורה.
וכן לפי מה שהועלה לעיל ממה שאמר מרן הראש"ל שליט"א שבעוגות אפשר אפי' לא שמורה.
אם יהיה אפשר לעשות עוגות מקמח מצה שאינה שמורה?

באמת יש כאן ספק גדול שמשמע שהרב חזר בו? אבל אולי הרב לא התכוון למי שמקפיד לאכול מצה שמורה בפסח אלא התכוון לעיקר הדין לענין מצת מצוה שליל הסדר ששם שייך הנידון בפוסקים אם צריך שמורה או שלא אבל מי שמחמיר ומקפיד לאכול מצה שמורה בפסח לא יכול לאכול עוגות אלו וזה יותר מסתבר לומר מאשר חזר אבל אולי באמת הרב חזר בו חבל שאין מי שישאל את הרב ונצטרך לחכות עד לילקוט יוסף פסח מהדורה חדשה כדי שנדע...

ובאופן כללי אני חושב שהחומרא לאכול כל הפסח מצה שמורה אין לו מקור בראשונים וכולם מתירים לעשות כן לעומת זאת מצה עשירה לדעת רש"י אסור וא"כ עדיף להחמיר ולא לאכול מצה עשירה מאשר להחמיר ולאכול רק מצה שמורה.
 
וכן לפי מה שהועלה לעיל ממה שאמר מרן הראש"ל שליט"א שבעוגות אפשר אפי' לא שמורה.

איזה נתון הלכתי השתנה או התווסף למרן שליט"א?

אחרי שהבאנו לעיל מדבריו גם משנת תשע"ח וגם משנת תשע"ב, דמי ששומר על שמורה ישמור גם בעוגות

א"כ- איזה נתון הלכתי השתנה למרן עתה בשנת תשפ"ה???? [אחרי 60 70 שנה, מה התחדש הלום?].
 
נערך לאחרונה:
אני רוצה לומר שאחרי בדיקה מעמיקה, המחמירים למיניהם לעולם לא היו לבדוק במפעל מה קורה והמתירים הם אלה שנכנסו בעובי הקורה וראו מה קורה בממפעל , ואני מדבר על רבנים שמדברים על פפושדו, שהרבה מהם לא היו שם , אני סובר שהנכון לסמוך על מי שהיה , ובל נשכח שעד אחד נאמן באיסורין להקל... ולא להחמיר כ"פ השו"ע ביו"ד
ואני מציע לכם בלי בושה לדבר עם מחברי ספרים שיצאו נגד זה, ולשאול אותם ישירות האם הם היו שם ותופתעו לשמוע שהם לא היו בכלל!!! ואגב אני לא אוכל מזה כי לא מושך אותי שלא תחשבו שיש לי צד של נגיעה
הרב יעקב יוסף זלה"ה היה במפעל ויצא נחרד, ואמר שרימו את אבא כל השנים.
הרב מחפוד להבחל"ח היה במפעל כשנתקבש לתת כשרות וראה תבניות עם מים ומשך ידו.
חבר היה עובד במפעל וראה עוגיות חיוכים חמץ על הליין למטה [מה שנפל עוד מלפני פסח ולא ניקו] [מדובר במשהו כמו לפני 15 שנה]
עד כאן מידיעה.

שמעתי - ואולי כאן בפורום יאשרו או ישללו - שבעבר גם הכשר בית יוסף נתבקש לתת כשרות והיה שם וסירב לתת כשרות.
 
איזה נתון הלכתי השתנה או התווסף למרן שליט"א?

אחרי שהבאנו לעיל מדבריו גם משנת תשע"ח וגם משנת תשע"ב, דמי ששומר על שמורה ישמור גם בעוגות

א"כ- איזה נתון הלכתי השתנה למרן עתה בשנת תשפ"ה???? [אחרי 60 70 שנה, מה התחדש הלום?].
הרב לא נימק, אבל לא מחייב שזה נתון 'הלכתי'. יתכן שזה הסתכלות מסויימת על העניין אחרי מה שהרב ללוש אמר.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון