• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 43 23.9%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 77 42.8%
  • בכלל לא

    קולות: 59 32.8%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.6%

  • סה"כ בוחרים
    180
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אתה בעילום שם
שם משפחתי גלוי לפני כל באי הפורום.
אבל בעל תשובה לפי הכללים. לפי מה שכתב הרמב"ם שצריך להתנהג בענוה.
ואדם שהוא לא בעל תשובה לא צריך לנהוג בענווה? אם אתה חרדי מבית אתה יכול להתחצף לחוזר בתשובה?
כפי שכתבתי בפרטי למאן דהוא, אני לא בעת״ש מתרגש שסה״כ 3-4 שנים בתשובה, אני החלפתי קידומת בגיל מאז, ועוד כמה שנים טובות. אני אמנם לא ״חרדי מבית״, ואינני מתבייש ג״כ מהיותי חוזר בתשובה, אך אני בהחלט לא חוזר בתשובה שאתה כנראה חושב שאני.
לא חייב ללכת ולפסוק כמרן שליט"א. אבל כשיש גדור הדור לידך ואתה מצהיר שכך תתנהג. זה דבר שא"א להולמו.
לא כתבתי דבר על דרך החוצפה או על דרך העזות, אלא שאין אני מחויב לשמוע לו כיוון שקיבלתי דעת תורה אחרת.

ועכ״פ דבר שקר הוצאת עלי, וחבל שאינך מבקש פשוט סליחה.
 
בעל תשובה זה המעלה הכי גדולה שיכולה להיות. אין ספק.
אבל בעל תשובה לפי הכללים. לפי מה שכתב הרמב"ם שצריך להתנהג בענוה.



לא חייב ללכת ולפסוק כמרן שליט"א. אבל כשיש גדור הדור לידך ואתה מצהיר שכך תתנהג. זה דבר שא"א להולמו.


ושוב, אתה בעילום שם, ולכן אני כותב, לרגע לא אישית כלפיך אתה. ודאי שכלפי אדם גלוי הדיבור הוא אחר.

@החש בראשו מעניין איפה אתה למדת. מאין באת. כי לא הבנת בכלל מה הנושא. ויש דברים בגו.
אני באמת אומר לך חבל מאוד שאתה ממשיך להתעלם וממשיך להשקיע את עצמך בבוץ. הרי מובן לכל בר דעת שכשכתבת "בעל תשובה לא מודרך" התכוונת לא לדבר הטוב שבו אז בו חבל פשוט תגיד סליחה ותרד מהעץ
 
אני באמת אומר לך חבל מאוד שאתה ממשיך להתעלם וממשיך להשקיע את עצמך בבוץ. הרי מובן לכל בר דעת שכשכתבת "בעל תשובה לא מודרך" התכוונת לא לדבר הטוב שבו אז בו חבל פשוט תגיד סליחה ותרד מהעץ
כבוד גדול הדור לא מפריע לך
רק כבודו של ניק אנונימי
 
רק לפני ואחרי וגם זה רק בגלל הספק הגדול שנוצר מהפולמוס הזה בחינת "שב ואל תעשה עדיף"!
 
לא שלא מפריע אני יסביר לך בדיוק את ההבדל. פה בפרום מתווכחים האם אפשר לאכול או לא, יכול ליאות שמישהו בטעות זרק מילה שהיא לא נכונה על גדול הדור, לא נכנס, אבל אתה פוגע במכוון אילו. וגם יכול ליאות שהוא פגע בגדול הדור ובאמת יצטרך לבקש סליחה אז יכולת להגיד לו שזו לא מתאים אבל לפגוע אין לך שום היתר וזה היה מאוד פוגעני ומזלזל במחילה.
 
לא שלא מפריע אני יסביר לך בדיוק את ההבדל. פה בפרום מתווכחים האם אפשר לאכול או לא, יכול ליאות שמישהו בטעות זרק מילה שהיא לא נכונה על גדול הדור, לא נכנס, אבל אתה פוגע במכוון אילו. וגם יכול ליאות שהוא פגע בגדול הדור ובאמת יצטרך לבקש סליחה אז יכולת להגיד לו שזו לא מתאים אבל לפגוע אין לך שום היתר וזה היה מאוד פוגעני ומזלזל במחילה.
עולם הפוך ראיתי.
 
נראה לי שלא הבנת מה התכוונתי, התכוונתי לומר לך שגם אם הוא טעה אין לך רשות לפגוע יש לך רשות למחות ולהגיד בצורה יפה שזה לא נכון אבל לפגוע מי נתן לך רשות?
 
לא שלא מפריע אני יסביר לך בדיוק את ההבדל. פה בפרום מתווכחים האם אפשר לאכול או לא, יכול ליאות שמישהו בטעות זרק מילה שהיא לא נכונה על גדול הדור, לא נכנס, אבל אתה פוגע במכוון אילו. וגם יכול ליאות שהוא פגע בגדול הדור ובאמת יצטרך לבקש סליחה אז יכולת להגיד לו שזו לא מתאים אבל לפגוע אין לך שום היתר וזה היה מאוד פוגעני ומזלזל במחילה.
ובפרט שהסברתי היטב שלא באתי בעזות וחוצפה חלילה
אלא שאין אני מחויב לשמוע לו כיוון שקיבלתי דעת תורה אחרת.
 
הוא בא להגיד שיש לו את רבותיו וכך הורו לו וגם אם הרב יצחק יבואו ויגיד לו לאכול הוא לא יאכל מפאת רבו ורבו תאמינו לי כולכם מכירים מעריצים ומעירכים כולל הראש"ל שליט"א
 
העולם אינו הפקר.
יש דברים שצריך "להסביר את הטעות"
ויש דברים שצריך "להוקיע בתוקף"
ופגיעה בכבוד גדול הדור זה אחד מהם. כ"ש אחר שהעירו לו ולא נסוג אחור.
גם אם הראשל״צ יבוא על מפתן ביתי ויגיד לי לאכול, ויאכל מול העיניים שלי, אני לא אוכל.
זה לא ענין של מחלוקת הלכתית. גם אם יש לך את רבותיך ואתה נוהג כמותם, דבר כזה - זו חוצפה ועזות מצח.
ומעדיף לדונו לזכות שהוא בעל תשובה לא מודרך, מאשר שחלילה הוא חצוף ועז מצח כלפי גדולי ישראל.
כי אני יודע ומרגיש בו ב @לביא שאינו כזה ח"ו.
 
רציתי לשאול, לפי מה שנתבאר לעיל מהרב יצחק לוי ומהרב ללוש שאפשר לאכול מצה עשירה אפי' מקמח שאינו שמורה.
וכן לפי מה שהועלה לעיל ממה שאמר מרן הראש"ל שליט"א שבעוגות אפשר אפי' לא שמורה.
אם יהיה אפשר לעשות עוגות מקמח מצה שאינה שמורה?
 
רציתי לשאול, לפי מה שנתבאר לעיל מהרב יצחק לוי ומהרב ללוש שאפשר לאכול מצה עשירה אפי' מקמח שאינו שמורה.
וכן לפי מה שהועלה לעיל ממה שאמר מרן הראש"לשליט"א שבעוגות אפשר אפי' לא שמורה.
אם יהיה אפשר לעשות עוגות מקמח מצה שאינה שמורה?
למה לא?...
 
שאלה מאוד יפה. זה אולי קשור לסוגיא האם מותר לאכול בערב פסח עוגות שנעשו מקמח מצה, שלדעת מרן בחזו"ע אסור וכדברי הרמ"א, שסו"ס אכן אוכל מצה אפויה שנאפתה שוב ולא דמי למצה מבושלת, אולם מרן בילקו"י העלה להקל בפרט באופן שהרוב סוכר ושוקולד וכו'. מכיון שקשה לומר שיוצאים בזה יד"ח מצה בליל הסדר.

ולפי"ז בנידו"ד לדברי מרן שליט"א אחר שאין בזה מצוות מצה בכל שבעה גם להגר"א, וכל הענין לאכול שמורה זה למ"ד מצוות מצה כל שבעה, שוב אין ענין לקמח מצה שמורה כשמכינים עוגות.
 
שאלה מאוד יפה. זה אולי קשור לסוגיא האם מותר לאכול בערב פסח עוגות שנעשו מקמח מצה, שלדעת מרן בחזו"ע אסור וכדברי הרמ"א, שסו"ס אכן אוכל מצה אפויה שנאפתה שוב ולא דמי למצה מבושלת, אולם מרן בילקו"י העלה להקל בפרט באופן שהרוב סוכר ושוקולד וכו'. מכיון שקשה לומר שיוצאים בזה יד"ח מצה בליל הסדר.
גלול אחורה... במה שכתב הרב @ישראל
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון