• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 43 23.9%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 77 42.8%
  • בכלל לא

    קולות: 59 32.8%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.6%

  • סה"כ בוחרים
    180
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
הגאון הרב יצחק לוי שליט"א ביאר שאפילו המהדר לאכול מצה שמורה בכל הפסח, רשאי לאכול מעוגיות אלו בפסח,

כמו שלעיל הבאתי גבי הרב ללוש ומרן שליט"א, להוציא מלב הטועים שהטעו
הה"נ גבי הרב יצחק לוי
בדברי הר' יצחק לוי להדיא שכל ההיתר הוא רק מי שנוהג לאכול מצה רגילה ולא שמורה, ודלא כ- @אור יעקב דטען בשם הרב ללוש והרב יצחק לוי שההיתר הוא אף מי שנוהג בשמורה

ועתה נביא דברי הרב יצחק לוי
הרב יצחק לוי.JPG
 
לא הבנתי כוונת דבריך
כי אני הבאתי לעיל מדברי מרן שליט"א גם בשנת תשע"ח [הקטע שהעלת לפורום] וגם משנת תשפ"ב שהעלתי לעיל, וגם בדברי מרן שאמר לר' ללוש [גם הבאתי זאת לעיל, וכן הבאתי מדברי הר' יצחק לוי לעיל
מכל אלו ואלו הבאתי שמי שנוהג בשמורה לא יאכל מעוגיות אלו, ולא זו בלבד אלא שמרן שליט"א טען זאת ישירות על אלו שאומרים שאכל בשנותיו האחרונות מעוגות אלו

אז על מי הטענה על מרן שליט"א ח"ו, או על המעידים, פשוט התערבב לי העניין [אם תוכל לבאר יותר]
 
לא הבנתי כוונת דבריך
כי אני הבאתי לעיל מדברי מרן שליט"א גם בשנת תשע"ח [הקטע שהעלת לפורום] וגם משנת תשפ"ב שהעלתי לעיל, וגם בדברי מרן שאמר לר' ללוש [גם הבאתי זאת לעיל, וכן הבאתי מדברי הר' יצחק לוי לעיל
מכל אלו ואלו הבאתי שמי שנוהג בשמורה לא יאכל מעוגיות אלו, ולא זו בלבד אלא שמרן שליט"א טען זאת ישירות על אלו שאומרים שאכל בשנותיו האחרונות מעוגות אלו

אז על מי הטענה על מרן שליט"א ח"ו, או על המעידים, פשוט התערבב לי העניין [אם תוכל לבאר יותר]
אולי זה יפתור לך את השאלות.
 
גופא מה שהביא אותי לנושא לכתחילה זה הכתבה הבאה של הרב אברהם יוסף
בסיום דבריו, התייחס הרב [אברהם] יוסף גם להיבט ההלכתי של מוצרי המפעל, ככל הנראה מצות המיוצרות לקראת פסח. הוא ציין כי "מי שמקפיד לאכול כל השבוע רק מצות שמורות, שלא יאכל מהעוגיות מצות עשירה, כי הקמח הוא לא קמח של שמורה".
 
בגלל שאני מבין שהתגובה מופנה כלפיי - כבודו כלל לא מכיר אותי וחבל שהוצאת דבר זה מפיך.
במחילת כבודך
אין מה להיפגע ואין מה להתמסכן
אף אחד לא מכיר אותך אישית
ולא כל יום אומרים לך את זה
אבל כשזה מגיעה לפגיעה בכבוד חכמים, וחוסר הבנה בסיסית מה היחס אליהם, זה לא צריך להיאמר, זה חייב להיאמר, לדעת ולהודיע שמילים כאלה "גבוהות" ו"גדרים" כאלה "נשגבים" כמו שאמרת, שמהם הסקנת את המסקנא המוטעית שלך ביחס לגדול הדור, זה לא נובע מאיזה דעת תורה צרופה ח"ו.
גם אם הראשל״צ יבוא על מפתן ביתי ויגיד לי לאכול, ויאכל מול העיניים שלי, אני לא אוכל.

יש חילוק בין ״הלכה״ לבין ״הוראה״.
מי שלא מבין את החילוק, חבל להמשיך בדיון.
כמה כאן העירו לך על זה, חבל שאתה לא מקבל.
 
אבל כשזה מגיעה לפגיעה בכבוד חכמים
איפה ראית בדבריי פגיעה בכבוד חכמים חלילה?
יש לי דעת תורה ואיתה אני הולך, הגם שזה לא דרך הראשל״צ יצחק יוסף שליט״א, שאני מכבדו עד למאד. (לא מדובר בדעת תורה של איזה משובש, אלא של תלמיד מובהק של מרן זצוק״ל, ואחד מגדולי וצדיקי הדור)
מכאן ועד להמציא שקר שאני בעל תשובה ״לא מודרך״, שהוא שקר גמור, אין הדף או הפורום יכול להולמו. כבר כתבתי פה מספיק פעמים באיזו ישיבה למדתי, ומי שיודע ומכיר את הישיבה, יודע אילו תלמידים יוצאים ממנו, ודו״ק.
 
נערך לאחרונה:
איפה ראית בדבריי פגיעה בכבוד חכמים חלילה?
יש לי דעת תורה ואיתה אני הולך, הגם שזה לא דרך הראשל״צ יצחק יוסף שליט״א, שאני מכבדו עד למאד. (לא מדובר בדעת תורה של איזה משובש, אלא של תלמיד מובהק של מרן זצוק״ל, ואחד מגדולי וצדיקי הדור)
מכאן ועד להמציא שקר שאני בעל תשובה ״לא מודרך״, שהוא שקר גמור, אין הדף או הפורום יכול להולמו. כבר כתבתי פה מספיק פעמים באיזו ישיבה למדתי, ומי שיודע ומכיר את הישיבה, יודע אילו תלמידים יוצאים ממנו, ודו״ק.
ודאי שמורו ורבו הוא אחד מגדולי הדור ומרן זצ"ל העריכו והעריצו וחיבבו יותר מבן
 
לכאורה כאן משמע מדברי מרן שגם מי שמקפיד על מצה שמורה יכול לאכול בפסח...
סרו הספיקות בדעת מרן שליט"א
אכן מרן אומר כמעט להדיא כדברי הרב ללוש שבעוגה אין צריך כלל קמח שמורה, וזו לשונו הטהורה: 'לא צריך שמורה בזה, שעושה מצה, מצה צריך שמורה לא שמורה, פה זה לא מצה פה, פה זה עוגה'. עכ"ל.
 
במחילת כבודך
אין מה להיפגע
אדם נורמלי בר דעת, נפגע מכזה דבר.
ואין מה להתמסכן
להתמסכן? אחי, מה קורה? כתבו עליו דברים ממש פוגעים.
אף אחד לא מכיר אותך אישית
אז מה? הוציאו כאן עליו שם רע.
ולא כל יום אומרים לך את זה
?
אבל כשזה מגיעה לפגיעה בכבוד חכמים, וחוסר הבנה בסיסית מה היחס אליהם, זה לא צריך להיאמר, זה חייב להיאמר, לדעת ולהודיע שמילים כאלה "גבוהות" ו"גדרים" כאלה "נשגבים" כמו שאמרת, שמהם הסקנת את המסקנא המוטעית שלך ביחס לגדול הדור, זה לא נובע מאיזה דעת תורה צרופה ח"ו.
כאן אמרת דברים אחרים, אבל דבריך למעלה היו בצורה אישית ולא לעניין, וע"ז מדאורייתא כנראה אתה צריך לבקש ממנו מחילה, גם בפורומים לניקים בלתי מוכרים יש איסור אונאה.
כמה כאן העירו לך על זה, חבל שאתה לא מקבל.
זכותו לחלוק, הוא לא כפוף אליך.

@לביא לדעתי אין טעם להתייחס.
 
בגלל שאני מבין שהתגובה מופנה כלפיי - כבודו כלל לא מכיר אותי וחבל שהוצאת דבר זה מפיך.
להיות בעל תשובה זה דרגה גבוהה מאד
ולהיות בעל תשובה לא מודרך זה על אחת כמה וכמה
כיון שיש לך גם בזיונות ועגמת נפש עצומה
ואל יהיה בטות כת''ר שאם היית בע''ת היית עומד בכאלה נסיונות.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון