Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.
אבל תמיד תזכור את המימרא של מרן זיע"א וזה יחסוך ממך המון ביטול תורה: יש אנשים שקשה להם שקל להם (חוץ מזה שהם צדיקים גדולים).
רק אני מבטיח לך דבר אחד, שעל ה"ספק כרתות" בספר טהרת הבית אין להם שום קושיות, אדרבה שם הכל עובר להם חלק. (הרי עולם חסד יבנה, לא?).
תעשו טובה אל תאכלו פפשודו ותפסיקו לבלבל את המח, גם אנחנו נשתדל ללעוס בפה סגור ובשקט, שלא תריחו בטעות ותגידו ספק ריח מילתא הוא וכו'...
אבל תמיד תזכור את המימרא של מרן זיע"א וזה יחסוך ממך המון ביטול תורה: יש אנשים שקשה להם שקל להם (חוץ מזה שהם צדיקים גדולים).
רק אני מבטיח לך דבר אחד, שעל ה"ספק כרתות" בספר טהרת הבית אין להם שום קושיות, אדרבה שם הכל עובר להם חלק. (הרי עולם חסד יבנה, לא?).
תעשו טובה אל תאכלו פפשודו ותפסיקו לבלבל את המח, גם אנחנו נשתדל ללעוס בפה סגור ובשקט, שלא תריחו בטעות ותגידו ספק ריח מילתא הוא וכו'...
באופן עקרוני לענ"ד ניכר שאתה באמת מנסה לדעת להבין, אבל יש אחרים שמנסים לכפות את דעתם (המוטעית) על אחרים ומנסים לקנטר ולסבך וכו'.
עכ"פ, גם למי שרוצה להבין, כבר נענו תשובות בעבר כאן בפורום, ואני בעיקר צריך רק לחזור על הדברים או להיות מראה מקום, לכן פשוט עדיף שמי שרוצה לברר יתחיל מלעבור על כל הנושאים שהובאו כאן, ואח"כ אם יש שאלות - ישאל.
אבל תמיד תזכור את המימרא של מרן זיע"א וזה יחסוך ממך המון ביטול תורה: יש אנשים שקשה להם שקל להם (חוץ מזה שהם צדיקים גדולים).
רק אני מבטיח לך דבר אחד, שעל ה"ספק כרתות" בספר טהרת הבית אין להם שום קושיות, אדרבה שם הכל עובר להם חלק. (הרי עולם חסד יבנה, לא?).
תעשו טובה אל תאכלו פפשודו ותפסיקו לבלבל את המח, גם אנחנו נשתדל ללעוס בפה סגור ובשקט, שלא תריחו בטעות ותגידו ספק ריח מילתא הוא וכו'...
למה לזלזל? אנשים חוששים מספק כרת [גם אני ביניהם, כי לא הצלחתי עדיין להבין אם הטענות של הרבה אלבא חדשות או לא. ואם כן אז אם יש להם תשובות או לא. ואם הרב עמאר התייחס בשו"ת לטענות החדשות של הרב אלבא או לא], אפשר להשאיר את זה בתור מו"מ הלכתי נטו בלי התקפות מיותרות.
בשיעורו השבועי של הגאון הראש"ל שליט"א (בית מרן האחרון, של חג הפסח) אמר, שלנו הספרדים מותר לאכול בפסח מצה עשירה, פפושדו או גטיניו. נראה מדבריו שיש בזה אמירה שהוא יודע ומכיר הענין וסומך על הכשרות של המפעלים הנ"ל. האם יש כאן שינוי ממה שהיה ידוע עד כה אודות לנורמות הכשרות של מפעלים אלו [כלומר האם...
שמעתי (מכלי ראשון) על אחד הרבנים מתלמידיו המובהקים של מרן הראש"ל שליט"א, שמקפיד ומחמיר בפסח כל מיני דברים כגון קטניות, אבל כאשר נמצא בפני מרן הראש"ל שליט"א הוא אינו מחמיר בפני רבו בדברים שרבו אינו מחמיר בהם, ואוכל מה שהרב אוכל, אע"פ שבביתו הוא מקפיד ולא אוכל זאת.
א. כל ההיתר של מרן זצ"ל ביבי"א ח"ט סי' מה על התנורים שאפו בהם חמץ בשאר השנה. אלו צירופים שעשה מרן זצ"ל כדי להתיר את התנורים הנ"ל מאחר ואין אפשרות ללבנם ליבון חמור, אז במציאות הזו התיר מרן זצ"ל. אך נראה שאין זה לכתחילה.
וכן מה שכתב בחזו"ע פסח א עמ' קלב והלאה להתיר התנורים, אבל התבניות הצריך מרן זצ"ל ליבון חמור, והשרשראות עצמם דינם כתבניות שצריכות ליבון חמור שזה 400 מעלות ומעלה למקילים.
ב. לעניין המצה שמורה, מי שמקפיד במצה שמורה לא יכול לאכול את העוגיות הנ"ל. וכל התירוצים שתירצו הרבנים החשובים הרב יצחק לוי שליט"א והרב ללוש שליט"א, הם רק כדי להעמיד את עיקר הדין שאין צורך להקפיד במצה שמורה בשאר ימות הפסח מלבד הלילה הראשון, וכן מה שהביאו בשם מרן הראש"ל שליט"א. אבל אחרי הכל רוב הציבור נוהג להקפיד בזה. ואין לזה שום פיתרון.
ג. וזה מלבד החומרי התפחה, אבקת אפיה ועוד..
למעשה - לבוא ולומר שמותר לאכול את העוגיות הנ"ל למי שמקפיד לאכול מצה עשירה, זו טעות. האם העוגיות הנ"ל מותרות באכילה למי שלא רגיל לאכול מצה עשירה? בודאי, יאכלו ענוים וישבעו.
יש כאן בעל תשובה לא מודרך.
יש כאלה שלא מבינים מה זה גדול בישראל. חושבים שהוא כמו דוקטור שלמד קצת יותר ממך, ועדיין הוא אדם כמוך. ולא מבינים שהתורה מגדלת ומרוממת. ויש גם מושג של התבטלות.
סיפר לי רב מורה הוראה אשכנזי, שבאירוסין של הרב דוד יוסף הוא נכח ואכל שם גם מהבשר ואמר: מרן אוכל לידי ואני לא אוכל?!