• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 37 21.9%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 74 43.8%
  • בכלל לא

    קולות: 57 33.7%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.6%

  • סה"כ בוחרים
    169
יש לך כ"כ הרבה שאלות וקושיות, אתה שואל את כולם ורק את האדם הנכון אתה לא שואל
גם אין מי שיענה לך כאן, אלא א"כ אותו חכם ישיב תשו' כאן בפורום, [ואולי זה עדיף, שמישהו יקח יוזמה]
אין לי שום קושיות ושאלות עליו...
אני רק מצטרף לכל הרבנים שיצאו עליו על כך שהוא מוציא לעז על מפעל שהוא בכלל לא ביקר שם רק בגלל שלא נתנו לו להכנס...
 
אין לי שום קושיות ושאלות עליו...
אני רק מצטרף לכל הרבנים שיצאו עליו על כך שהוא מוציא לעז על מפעל שהוא בכלל לא ביקר שם רק בגלל שלא נתנו לו להכנס...
רק בגלל זה
ראוי וצריך שתשאל אותו ישירות [יש אפשרות בתוכנית וכו' וכפי שהוזכר לעיל]
 
אני לא מצליח להבין למה ממשיכים לחזור פה על אותן "בדיחות".
נראה לי שאם אין עובדות וטענות חדשות אין עניין לחזור על אותם דברים.
הרב חותה אמר משהו שהוכחש וכן הוכח שזה דבר מגוחך.
הדבר היחיד ששייך זה שיחזור בו ברבים מכל מה שאמר, וכל זמן שלאעושה כן הוא פשוט עושה מעצמו צחוק!
א. כי נטען כנגדו שלא ביקש להיכנס והמציאות מוכיחהשנותנים לכולם להיכנס.
ב. כי הוא עוצם עיניו ולא מוכן לבוא לבדוק אע"פ שטענתו המגוחכת ש"מזמינים" אותו לא שייכת, כיון שלא אמרו לו זמן מסויים אלא שיבוא מתי שרוצה.
ג. כי הוא מביא "ראיות" ממעשה שהיה פעם, שגם אם נאמר והוא היה נכון, הרי שהעובדות השתנו מאז, ובוודאי שא"א להביא ראיה ממה ש(אולי) היה במפעל בזמן הרב יעקב יוסף. [מקסימום זה לא לומר שסומכים על תהליך הייצור שנאמר לרב עובדיה, אלא על מה שראו כל רבני זמננו שביקרו שם].
 
אני לא מצליח להבין למה ממשיכים לחזור פה על אותן "בדיחות".
נראה לי שאם אין עובדות וטענות חדשות אין עניין לחזור על אותם דברים.
הרב חותה אמר משהו שהוכחש וכן הוכח שזה דבר מגוחך.
הוא נכנס לבור ובמקום לצאת ממנו הוא רק ממשיך לשקוע בו...
 
מה עם חומרי התפחה?
זו טענה שכבר דוברה, אך עם זאת, זה לא יציל את הרב חותה מדבריו, כיון שלא הזכיר עניין זה.
אם היה אומר להחמיר וכו' בגלל חומרי ההתפחה, אני מאמין שלא היו יוצאים כנגדו בצורה כזו.
 
יש לך 666 הודעות לקרוא על הנושא...
אבל עוד לא ענו תשובה.
זו טענה שכבר דוברה, אך עם זאת, זה לא יציל את הרב חותה מדבריו, כיון שלא הזכיר עניין זה.
אם היה אומר להחמיר וכו' בגלל חומרי ההתפחה, אני מאמין שלא היו יוצאים כנגדו בצורה כזו.
לא התכוונתי באמת לדברי הרב חותה כי לא שמעתי אותו. אבל באמת מה התשובה לדברי ד"ר ליכט.

נ.ב. אין לי שום דעה בנושא. אני מנסה לברר מה טענות המתירים כיום על דברי אלבה וליכט.
 
המפעל הזה מייצר חמץ כל השנה, עבר ליבון כל המגשים והכול? למה בבית שלכם מחייבים אתכם לעשות ליבון? שמה אי אפשר לעשות ליבון. ונ"ט בר נ"ט לא עושים לכתחילה. ועוד רשימה של שאלות לא פשוטות. (יש על הנ"ל תשובה מפורשת ביבי"א (ח"ט סי' מה) ביחו"ד (ח"ב סי' סג) ובחזו"ע (עמ' קלב) שאם משהים את התנור ללא פעולה 24 שעות ומנקים אותו היטב ומסיקים אותו על החום הכי גבוה, מותר להשתמש בו לכתחילה.
ובמפעל משהים את התנור ללא פעולה 72 שעות!!! ומנקים וממרקים אותו היטב בחומרי ניקוי ובחומרים פוגמים, ואז מסיקים אותו בחום אדיר של 350 מעלות!!! (שי"א שדינו כליבון) ובנוסף שורפים בברנר את כל החלקים!
ובחזו"ע כתב שם על חכם אחד שרצה לפקפק בהיתר הנ"ל, "וראיתי לאברך אחד מצעירי הצאן שלא הגיע להוראה שבספרו פער פיו לבלי חוק על ההיתר הנ"ל בלשון מדברת גדולות וטובה היתה לו השתיקה, ואינו ראוי אפי' לתשובה! שכל מגמתו היא לקנטר ולא להבין דבר לאשורו לא יחפוץ כסיל בתבונה" עכ"ד.)
ויש הרבה שחלקו על היתר זה
ובפרט שההיתר בנוי על צירופים רבים, ולכן הרבה נמנעים וחוששים בפרט בענייני פסח.
זה שמרן זיע"א התיר זאת זה ודאי אין חולק, אבל הרבה חולקים על היתר של ליבון קל בתנור.

וא"כ- התברר שהבור לא כזה עמוק כפי שחשבת
 
נ.ב. אין לי שום דעה בנושא. אני מנסה לברר מה טענות המתירים כיום על דברי אלבה וליכט.
יש כמה וכמה כימאים שגם הרב אברהם יוסף וגם אני עם עוד כמה ת"ח דיברנו עימם בנושא, וכבר כתבתי על כל זה לפני ואין לי כח לחזור על הדברים עוד פעם...
ויש הרבה שחלקו על היתר זה
ובפרט שההיתר בנוי על צירופים רבים, ולכן הרבה נמנעים וחוששים בפרט בענייני פסח.
זה שמרן זיע"א התיר זאת זה ודאי אין חולק, אבל הרבה חולקים על היתר של ליבון קל בתנור.
שוב אנחנו חוזרים לנקודה שמרן זצוק"ל ידע את כל זה ואמר שהעוגיות אפי' ליראי שמים. מי שרוצה להחמיר לעצמו שיחמיר. אבל להורות ברדיו ברבים נגד ההיתר של מרן זצוק"ל!?
א"כ- התברר שהבור לא כזה עמוק כפי שחשבת
עיין במה שכתב @בנימין לוריא
אני לא מצליח להבין למה ממשיכים לחזור פה על אותן "בדיחות".
נראה לי שאם אין עובדות וטענות חדשות אין עניין לחזור על אותם דברים.
הרב חותה אמר משהו שהוכחש וכן הוכח שזה דבר מגוחך.
הדבר היחיד ששייך זה שיחזור בו ברבים מכל מה שאמר, וכל זמן שלאעושה כן הוא פשוט עושה מעצמו צחוק!
א. כי נטען כנגדו שלא ביקש להיכנס והמציאות מוכיחהשנותנים לכולם להיכנס.
ב. כי הוא עוצם עיניו ולא מוכן לבוא לבדוק אע"פ שטענתו המגוחכת ש"מזמינים" אותו לא שייכת, כיון שלא אמרו לו זמן מסויים אלא שיבוא מתי שרוצה.
ג. כי הוא מביא "ראיות" ממעשה שהיה פעם, שגם אם נאמר והוא היה נכון, הרי שהעובדות השתנו מאז, ובוודאי שא"א להביא ראיה ממה ש(אולי) היה במפעל בזמן הרב יעקב יוסף. [מקסימום זה לא לומר שסומכים על תהליך הייצור שנאמר לרב עובדיה, אלא על מה שראו כל רבני זמננו שביקרו שם].
 
אבל עוד לא ענו תשובה.

לא התכוונתי באמת לדברי הרב חותה כי לא שמעתי אותו. אבל באמת מה התשובה לדברי ד"ר ליכט.

נ.ב. אין לי שום דעה בנושא. אני מנסה לברר מה טענות המתירים כיום על דברי אלבה וליכט.
עיין כאן.
 
אבל להורות ברדיו ברבים נגד ההיתר של מרן זצוק"ל!?
לא הבנתי
פעם ראשונה שאתה שומע שמישהו חולק על מרן ?
אחדש לך- שיש הרבה שחולקים על מרן לא רק בנושא הזה אלא בהרבה נושאים.
ובפרט- בעניינים של הכשר תנור בליבון קל יש הרבה שחולקים על מרן [ולא רק החכם הנזכר]
 
פעם ראשונה שאתה שומע שמישהו חולק על מרן ?
אחדש לך- שיש הרבה שחולקים על מרן לא רק בנושא הזה אלא בהרבה נושאים.
ובפרט- בעניינים של הכשר תנור בליבון קל יש הרבה שחולקים על מרן [ולא רק החכם הנזכר]
אז יופי!
שיגיד ברדיו דעת מרן זצוק"ל כך וכך. ואני חולק עליו כי לדעתי התנור לא עובר ליבון...
אבל להוציא שמועות מפוקפקות שיש בעיות במפעל וגם מרן זצוק"ל חזר בו וכו' זה ממש בדיחה ולא לחינם כולם יצאו עליו.
 
גם זה הוא אמר [עיין בציטוט של החכם הנ"ל [היינו @אור יעקב] דהביא גבי ליבון קל דלא סומך כ"כ ע"ז
אדרבה שיעיין בתשובות של מרן זצוק"ל על הנושא של התנור ויענה על כך...
לא רק לומר שיש "בעיות" במפעל בלי שבכלל הוא ביקר שם.
ואם היה אומר כמו שכתבת לפני עוד אפשר לסבול את זה איך שהוא.
אבל לטעון טענות משונות שלא נתנו לו לבקר במפעל, ועכשיו הוא כבר לא רוצה, ומרן חזר בו, ועוד ועוד פטפוטי סרק זה כבר א"א לסבול!
 
חזור
חלק עליון