• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 37 21.9%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 74 43.8%
  • בכלל לא

    קולות: 57 33.7%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.6%

  • סה"כ בוחרים
    169
רדיו "קול ברמה" בתגובה על דברי הגאון הגדול רבי אברהם יוסף שליט"א

״הרב הגאון רבי בנימין חותה שליט״א הינו ממזכי הרבים הגדולים בדורינו. דרכו הייחודית בהנחלת ובהנגשת עולם ההלכה על פי תורת מרן הבית יוסף בסדרת ספריו ״כי בו שבת״, ״כי בא מועד״, ״אליבא דהלכתא״, ״ברית בנימין״, ״היחוד בהלכה״, ״תמצית עניני חושן משפט״, ״לבנימין אמר״ ועוד אחרים הפכו לשם דבר בהיכלי הישיבות ובכל בית יהודי.
תוכניותיו של הרב ברדיו ׳קול ברמה׳ עליו אמר מרן רבינו עובדיה יוסף זצ״ל כי הוא ״הישיבה הגדולה בעולם״ זוכות לשם ותהילה בבהירותן ובדיוקן בצורה השווה לכל נפש.
זיכוי הרבים שתוכניות אלו כמו יתר התוכניות התורניות ׳בקול ברמה׳ הינו מהגדול ומהמפואר שהיה בהסטוריה של העם היהודי.
מאות אלפי מאזינים ומאזינות בארץ ובעולם זוכים להינות מידי בוקר מפינת ההלכה בהגשתו ומתוכניתו השבועית בליל שישי ״מבט לשבת״ בהלכות שבת.
קטונו מלהכנס בין ארזי הבירה בענייני הלכה אולם חזקה עלינו היכרותנו רבת השנים עם הרה״ג בנימין חותה שליטא שאין דבר הלכה יוצא מפיו אלא אם כן דק בה דק דק במסננת וכברה.
בימים אלו בהם עם ישראל נמצא תחת מלחמה מבית ומבחוץ נשנס כולנו מתניים להרבות אהבה אחווה ורעות הכל במסילה העולה בית-אל
ויתקיים בנו מאמרם של חכמינו זכרונם לברכה ויחנו תחת ההר כאיש אחד בלב אחד
והאמת והשלום אהבו
 
מי ששמע את התוכנית האחרונה של הרב חותה כל הטענות שמרן התיר ואכל לא רלוונטי כי באמת לא ידע...
ואם יש לכם עוד מישהו קרוב למרן שמרן אמר לו בארבע עיניים חצי שנה לפני פטירתו (של מרן ) שלא ידע את הבעיות האלה (שכנראה רובם אנחנו בכלל לא יודעים בגלל כל מיני סודות ייצור וכד') תביאו ונשמע...
לא היה למרן אחרי זה עוד פסח לבדוק /לאכול /לדבר ת זה...
 
נערך לאחרונה:
רדיו "קול ברמה" בתגובה על דברי הגאון הגדול רבי אברהם יוסף שליט"א

״הרב הגאון רבי בנימין חותה שליט״א הינו ממזכי הרבים הגדולים בדורינו. דרכו הייחודית בהנחלת ובהנגשת עולם ההלכה על פי תורת מרן הבית יוסף בסדרת ספריו ״כי בו שבת״, ״כי בא מועד״, ״אליבא דהלכתא״, ״ברית בנימין״, ״היחוד בהלכה״, ״תמצית עניני חושן משפט״, ״לבנימין אמר״ ועוד אחרים הפכו לשם דבר בהיכלי הישיבות ובכל בית יהודי.
תוכניותיו של הרב ברדיו ׳קול ברמה׳ עליו אמר מרן רבינו עובדיה יוסף זצ״ל כי הוא ״הישיבה הגדולה בעולם״ זוכות לשם ותהילה בבהירותן ובדיוקן בצורה השווה לכל נפש.
זיכוי הרבים שתוכניות אלו כמו יתר התוכניות התורניות ׳בקול ברמה׳ הינו מהגדול ומהמפואר שהיה בהסטוריה של העם היהודי.
מאות אלפי מאזינים ומאזינות בארץ ובעולם זוכים להינות מידי בוקר מפינת ההלכה בהגשתו ומתוכניתו השבועית בליל שישי ״מבט לשבת״ בהלכות שבת.
קטונו מלהכנס בין ארזי הבירה בענייני הלכה אולם חזקה עלינו היכרותנו רבת השנים עם הרה״ג בנימין חותה שליטא שאין דבר הלכה יוצא מפיו אלא אם כן דק בה דק דק במסננת וכברה.
בימים אלו בהם עם ישראל נמצא תחת מלחמה מבית ומבחוץ נשנס כולנו מתניים להרבות אהבה אחווה ורעות הכל במסילה העולה בית-אל
ויתקיים בנו מאמרם של חכמינו זכרונם לברכה ויחנו תחת ההר כאיש אחד בלב אחד
והאמת והשלום אהבו
הוא אומר שלא הולך לבדוק כי העיפו אותו כמו טישו. הם מספידים. וזה לא ייגמר.
מוטב היה למי שלא יודע - שישתוק, ואחר שדיבר בחוסר אחריות משוועת כלפי הרב אברהם, והרב העמיד את הדברים על מקומם, הם מתחילים להספיד.
גם להם מוטב היה לשתוק. או לפחות להסתפק בזה:
קטונו מלהכנס בין ארזי הבירה בענייני הלכה
 
מי ששמע את התוכנית האחרונה של הרב חותה כל הטענות שמרן התיר ואכל לא רלוונטי כי באמת לא ידע...
ואם יש לכם עוד מישהו קרוב למרן שאמר בארבע עיניים לו חצי שנה לפני פטירתו (של מרן (לא היה למרן אחרי זה עוד פסח לבדוק את זה...) שלא ידע את הבעיות האלה (שכנראה רובם אנחנו בכלל לא יודעים בגלל כל מיני סודות ייצור וכד') תביאו ונשמע...
מעל 50 שנה מרן זצוק"ל התיר את העוגיות אפי' לירא שמים!
וישנם עשרות עדויות שהוא גם אכל והורה לרבים כך אפי' בשנותיו האחרונות!
(כמו שהעידו בניו וגם עשרות ת"ח)

אז למה שנאמין שבדיוק חצי שנה לפני שהוא נפטר הוא חזר בו (רק בארבע עיניים...) ולא הורה לציבור כלום!?
ומעניין שרק אחרי למעלה מעשר שנים שמרן זצוק"ל נפטר, פתאום נזכרים להמציא שמועות בשמו... למה לא אמרו זאת לפני?? וד"ל.
 
רדיו "קול ברמה" בתגובה על דברי הגאון הגדול רבי אברהם יוסף שליט"א

״הרב הגאון רבי בנימין חותה שליט״א הינו ממזכי הרבים הגדולים בדורינו. דרכו הייחודית בהנחלת ובהנגשת עולם ההלכה על פי תורת מרן הבית יוסף בסדרת ספריו ״כי בו שבת״, ״כי בא מועד״, ״אליבא דהלכתא״, ״ברית בנימין״, ״היחוד בהלכה״, ״תמצית עניני חושן משפט״, ״לבנימין אמר״ ועוד אחרים הפכו לשם דבר בהיכלי הישיבות ובכל בית יהודי.
תוכניותיו של הרב ברדיו ׳קול ברמה׳ עליו אמר מרן רבינו עובדיה יוסף זצ״ל כי הוא ״הישיבה הגדולה בעולם״ זוכות לשם ותהילה בבהירותן ובדיוקן בצורה השווה לכל נפש.
זיכוי הרבים שתוכניות אלו כמו יתר התוכניות התורניות ׳בקול ברמה׳ הינו מהגדול ומהמפואר שהיה בהסטוריה של העם היהודי.
מאות אלפי מאזינים ומאזינות בארץ ובעולם זוכים להינות מידי בוקר מפינת ההלכה בהגשתו ומתוכניתו השבועית בליל שישי ״מבט לשבת״ בהלכות שבת.
קטונו מלהכנס בין ארזי הבירה בענייני הלכה אולם חזקה עלינו היכרותנו רבת השנים עם הרה״ג בנימין חותה שליטא שאין דבר הלכה יוצא מפיו אלא אם כן דק בה דק דק במסננת וכברה.
בימים אלו בהם עם ישראל נמצא תחת מלחמה מבית ומבחוץ נשנס כולנו מתניים להרבות אהבה אחווה ורעות הכל במסילה העולה בית-אל
ויתקיים בנו מאמרם של חכמינו זכרונם לברכה ויחנו תחת ההר כאיש אחד בלב אחד
והאמת והשלום אהבו
הכל אמת ויציב...
אבל ככה לפקפק על מפעל בלי שבכלל ביקרת בו!? זה לא דרכה של תורה כלל וכלל!! (ולכן התבטאו עליו ככה הרב אברהם יוסף והרב דוד נקי ככה)
 
בדיוק הפוך
הוא טען [היינו הר' חותה] שרצה לבקר ולא הסכימו לו, ורק אח"כ ביקשו ממנו שיבוא, וע"ז אמר שזה אומר דרשני
תגיד לי אתה באמת רציני!?
שילך ויפתיע עכשיו מתי שהוא רוצה!!!
מה הקשר אומר דרשני!?
(וזה בכלל בלי קשר שהמשגיח של המפעל טוען שזה שקר וכזב מה שהרב חותה טוען שלא נתנו לו לבקר במפעל...)
 
מעל 50 שנה מרן זצוק"ל התיר את העוגיות אפי' לירא שמים!
וישנם עשרות עדויות שהוא גם אכל והורה לרבים כך אפי' בשנותיו האחרונות!
(כמו שהעידו בניו וגם עשרות ת"ח)
אה"נ לא ידע
אז למה שנאמין שבדיוק חצי שנה לפני שהוא נפטר הוא חזר בו (רק בארבע עיניים...) ולא הורה לציבור כלום!?
מתי יורה את זה באמצע תמוז?... מה גם שכנראה חמץ גמור זה לא בכל מקרה ורק יר"ש לא יוכל ועיין בספויילר
ומעניין שרק אחרי למעלה מעשר שנים שמרן זצוק"ל נפטר, פתאום נזכרים להמציא שמועות בשמו... למה לא אמרו זאת לפני?? וד"ל.
מאיפה אתה יודע מתי הרב חותה שמע את זה... ומי אמר לך שהרב עובדיה יוסף והגיס השני (שכחתי שמו כרגע) של הרב יעקב לא אמרו את זה מזמן...

העולה מכל האמור שלכאורה יר"ש כדאי שיחמיר כמו שרוב חברי הפורום דכאן לא אוכלים
 
נערך לאחרונה:
אה"נ לא ידע
לא ידע את מה??
מתי יורה את זה באמצע תמוז?... מה גם שכנראה חמץ גמור זה לא בכל מקרה ורק יר"ש לא יוכל ועיין בספויילר
אם באמת גילו דברים זה היה לפני פסח...
מאיפה אתה יודע מתי הרב חותה שמע את זה...
כי פתאום עכשיו אחרי עשר שנים הוא נזכר לשלוף מהשרוול איזו "עדות" שאף אחד לא יכול לאמת אותה...העולה מכל האמור שלכאורה יר"ש כדאי שיחמיר
העולה מכל האמור שלכאורה יר"ש כדאי שיחמיר
ולשון מרן זצוק"ל "ירא שמים יאכל זאת בבטחה ללא שום חשש"!!!
שרוב חברי הפורום דכאן לא אוכלים
זה שלא אוכלים לא אומר מה דעתם...
ולא כי לא אוהב...
הוא אמר אחרת, אם אתה חושב שהוא משקר, מה אני יגיד לך...
 
אם באמת גילו דברים זה היה לפני פסח...
הפגישה הייתה אחרי פסח...
כי פתאום עכשיו אחרי עשר שנים הוא נזכר לשלוף מהשרוול איזו "עדות" שאף אחד לא יכול לאמת אותה...העולה מכל האמור שלכאורה יר"ש כדאי שיחמיר
אולי הוא שמע את זה רק השנה, ואתה יכול לאמת ע"י בנו וגיסו של הרב יעקב יוסף.
ולשון מרן זצוק"ל "ירא שמים יאכל זאת בבטחה ללא שום חשש"!!!
לפני הפגישה..
זה שלא אוכלים לא אומר מה דעתם...
נראה לענ"ד אין סיבה שאדם יאכל בערב ואחרי פסח אבל לא בפסח עצמו סתם...
הוא אמר אחרת, אם אתה חושב שהוא משקר, מה אני יגיד לך...
אה"נ טעיתי. מה אמר?
 
תגיד לי אתה באמת רציני!?
לא צריך להיות רציני מול עובדות
לא עובדות שלי, כי אני לא קשור לנושא, אבל אותו חכם [קרי הר' חותה] מעיד [לפי מה שהובא לעיל, לא מידיעה אישית כי לא שמעתי דבריו, אלא אך ורק לפי מה שהובא בשמו לעיל] שבהתחלה לא הסכימו לו, ולכן זה עורר את חשדו
(וזה בכלל בלי קשר שהמשגיח של המפעל טוען שזה שקר וכזב מה שהרב חותה טוען שלא נתנו לו לבקר במפעל...)
אין לי צל של מושג, לא שמעתי את שני הצדדים
אבל אם זה כפי שאתה מעיד, שהמשגיח טוען שזה שקר וכו', אז יוצא דזה אומר כולה שלי וזה אומר כולה שלי, יחלוקו, [היינו תאמין חצי לר' חותה וחצי למשגיח]
 
שבהתחלה לא הסכימו לו, ולכן זה עורר את חשדו
עורר חשד?? לך תבקר במפעל!!!
אבל אם זה כפי שאתה מעיד, שהמשגיח טוען שזה שקר וכו', אז יוצא דזה אומר כולה שלי וזה אומר כולה שלי, יחלוקו, [היינו תאמין חצי לר' חותה וחצי למשגיח]
אני מעדיף להאמין לעשרות ת"ח שביקרו במפעל ללא שמנעו זאת מהם, מאשר אחד שמצפצף כל עוד הוא לא ביקר שם בכלל.
 
לא שמעתי על אף אחד שטען טענה שנכנסים מים למפעל...
בפרט מי שביקר שם או שמע מה קורה שם.

בדיוק הפוך
הוא טען [היינו הר' חותה] שרצה לבקר ולא הסכימו לו, ורק אח"כ ביקשו ממנו שיבוא, וע"ז אמר שזה אומר דרשני
ומה הוא אומר ע"ז שעכשיו מפצירים בו לבוא?
 
לך תבקר במפעל!!!
אני מעדיף להאמין לעשרות ת"ח שביקרו במפעל ללא שמנעו זאת מהם, מאשר אחד שמצפצף כל עוד הוא לא ביקר שם בכלל.
רבותי אין לי קשר אליו לא במישרים ולא בעקיפין, סה"כ העלתי את הטענות שהוזכרו לעיל
הכי פשוט תתקשר לתוכנית שלו, ותשאל ישירות כל מה שיש לך [תשתדל לשאול בד"א ובכבוד], במקום לנחש ולחלום מה אילו, ומה הוא אומר
תעשה זאת מכלי ראשון הכי טוב והכי בטוח [או שתמשיך להקליד, גם זה אפשרות טובה, שגם אני חווה ומשתתף בה]
 
דבריו של הרב בנימין חותה, עם הערות שלי במודגש.


"עוגיות הפפושדו, כבר שנים הנושא הזה היה בנושא בתוך ההנהגה הספרדית, גדולי התורה הספרדים, היה פה ויכוחים קיצוניים שיש שאמרו שמי שאוכל את זה חייב כרת. מרן רבי עובדיה עטרת ראשינו, לפני שנים רבות, אמר חד-משמעית שאפשר לאכול את זה. (ואפי' ירא שמים יכול לאכול מהם!)

"בהמשך השנים היו דברים, אני אגיד חלק מהנתונים, מי שיאמין לי - יאמין לי, אני מנוע מלדבר, יש לי את השמות של האנשים, אבל הזהירו אותי לא לומר (למה לא ממה אתם מפחדים?? שיגלו שזה בלבולי שכל!?). אני אתן כמה עובדות, דברים שנתנו פה סימני שאלה גדולים בדעתו של מרן רבי עובדיה.

"אני אספר לכם סיפור. בנו בכורו, הגאון הגדול רבי עקב יוסף, ידוע שדיבר קשות על פפושדו. ידוע הדבר. הוא נפטר, גיסו ייבדל לחיים, רבי שמעון בן חמו סיפר לי, זה העד אחד. עד נוסף, ללא קשר ביניהם, בנו הגדול, הגאון רבי עובדיה יוסף, גם סיפר לי שאביו סיפר להם, הוא סיפר להם את זה בארבע עיניים, וכך הסיפור: שהוא בא למרן רבי עובדיה, שחלה מסכן, הוא בא לספר למרן, זה היה פרידה כבר, אז מרן רצה לדבר איתו בארבע עיניים, תקשיבו טוב, שאף אחד לא יהיה בשיחה הזו, נכנסו לחדר סגור, ואף אחד מבני הבית לא ידע מה דיברו שם. אבל רבי יעקב סיפר את זה לבנו הגדול ולגיסו, ושניהם סיפרו לי בלי קשר שאחד יודע שהשני סיפר לי, וכך הוא מספר.

"מרן רבי עובדיה שואל אותו, איך לפני שנים אתה דיברת נגד פפושדו, אני אכשיל את עם ישראל? הוא אמר לו, 'אבא, אני הייתי במפעל. אבא, אתה לא היית', ואמר לו, כמה בעיות. תשמעו מה מרן אמר לו - 'למה לא באת ואמרת לי את הבעיות האלו?', ואז הוא השיב לו בזה הלשון: 'רציתי לבוא, אבל יש כמה אנשים שמנעו ממני לדבר עם אבא'. (יוצא מהסיפור הנ"ל שבכלל לא בטוח אם הוא נכון... שכל הטענות של הרב יעקב יוסף זה על המפעל. וא"כ שאנחנו רואים שעשרות רבות של ת"ח ביקרו במפעל ואמרו שהכל שם מהודר ביותר איזה "בעיות" יש שם!?
ודרך אגב מרן הראשל"צ שליט"א סיפר את הסיפור בצורה אחרת לגמרי... שמרן זצוק"ל קם ואמר לו "אז אני האכלתי את עם ישראל 50 שנה חמץ!? ודחף אותו בשתי ידיו החוצה!)

רבותיי, תקשיבו מה אני אומר לכם. אני סגרתי את הפה, אבל כשכבר זה נהפך להתקפה שאני מזלזל חלילה או שאומרים שאני משקר, אני משקר?! אני פניתי לפני כמה שנים לנותן הכשרות לפפושדו, הוא דחה אותי בזלזול - 'מה-זה כל מי שרוצה יבוא לפה?', ממש זרק אותי כמו טישו. בשיא הכעס. (מעניין שעשרות רבות של ת"ח ביקרו והפתיעו במפעל ורק אותך זרקו כמו טישו...)

"עכשיו, כשאני מדבר ברדיו וברוך השם הדברים קצת עושים רעש, שנה שעברה התקשר אליי תלמיד חכם מחולון 'הוא מזמין אותך'. אני לא מגיע לביקור יזום, רבותיי. אני בביקור פתע רוצה לבוא (תבוא!! למה אתה מחכה?? תפסיק להוציא לעז כל עוד לא היית במפעל!!). יזום? כל מה שמספרים יראו לך. יראו לך ששוטפים... יש הרבה דברים מה לדבר. המפעל הזה מייצר חמץ כל השנה, עבר ליבון כל המגשים והכול? למה בבית שלכם מחייבים אתכם לעשות ליבון? שמה אי אפשר לעשות ליבון. ונ"ט בר נ"ט לא עושים לכתחילה. ועוד רשימה של שאלות לא פשוטות. (יש על הנ"ל תשובה מפורשת ביבי"א (ח"ט סי' מה) ביחו"ד (ח"ב סי' סג) ובחזו"ע (עמ' קלב) שאם משהים את התנור ללא פעולה 24 שעות ומנקים אותו היטב ומסיקים אותו על החום הכי גבוה, מותר להשתמש בו לכתחילה.
ובמפעל משהים את התנור ללא פעולה 72 שעות!!! ומנקים וממרקים אותו היטב בחומרי ניקוי ובחומרים פוגמים, ואז מסיקים אותו בחום אדיר של 350 מעלות!!! (שי"א שדינו כליבון) ובנוסף שורפים בברנר את כל החלקים!
ובחזו"ע כתב שם על חכם אחד שרצה לפקפק בהיתר הנ"ל, "וראיתי לאברך אחד מצעירי הצאן שלא הגיע להוראה שבספרו פער פיו לבלי חוק על ההיתר הנ"ל בלשון מדברת גדולות וטובה היתה לו השתיקה, ואינו ראוי אפי' לתשובה! שכל מגמתו היא לקנטר ולא להבין דבר לאשורו לא יחפוץ כסיל בתבונה" עכ"ד.)


"אני רוצה להדגיש, אני אומר את כל הצדדים, אני לא משווק פה משהו, אני רק אומר, לפחות, ספק ופחד יש לי בבטן (יש לך "ספק בבטן" מה זה קשור לעם ישראל שאתה מחמיר עליהם חומרות נגד מרן זצוק"ל!?). אבל אני אומר גם צד שני.

"השבוע הייתה לי שיחה עם הרן הראשון לציון, הגאון הגדול, רבי שלמה משה עמאר, מעל 20 דקות דיבר איתי בטלפון. אני אומר את זה גם כן. עטרת ראשינו, גאון הדור, אמר לי מפורש - 'אני הייתי ובדקתי והכול בסדר'. אני חס ושלום יאמר הפוך ממנו, אבל אני אומר מדי ספיקא, אני לפחות מפחד, אני רואה פה שני צדדים. יש פה ענק שבענקים ויש פה כמה ענקים מהצד השני. מי צודק? אני לא חס ושלום מחליט, וגם אמרתי את זה כל הזמן. אני לא החלטתי. אני יודע דבר אחד. מצות, אנחנו אוכלים עם כל הפחד, כי חייב לאכול מצות. את זה אני לא חייב לאכול. למה תשחקו באש? שאלה של כרת ועוד בעיות קשות.
(אני חוזר ואומר!! עוד לא אמרת מה הבעיות שיש??)

"הרב מרדכי אליהו, הגאון הגדול. הגאון הגדול הרב בקשי דורון, הרב יעקב יוסף, רבותיי, זה רבנים ספרדים משלנו, אנשים שהיו קרובים למרן, הרב בקשי דורון. תגיד, חס ושלום, מה, אמרו את זה מפוליטיקה? מה, לא פחדו משם רע? למה לנו לשחק באש? ויש עוד דברים נתונים, שנתונים בבדיקה, שעדיין עוד בבירורים. ושלא יספרו לכם, 'זה הדבר היחיד שהרב עובדיה נתן כשרות,' הוא לא נתן כשרות בכלל. (יביע אומר ח"ט סי' מב ואדרבה זה המוצר היחידי בעולם שמרן זצוק"ל דיבר עליו ברבים ואמר שיש משגיח מטעמו) איפה בית יוסף? למה לא היה בית יוסף? בחיי מרן שאלתי את זה כמה פעמים. עזבו מה שכתוב, 'יאכלו ענווים וישבעו' וחתימה, תקשקשו גם על ספרים, תעשו את זה.

"רבותיי, כשרות של מרן רבי עובדיה, זה בד"צ בית יוסף (עיין לעיל מה שכתבנו על כך). אז אין סיפורים. ושלא יגידו לי שבגלל אם יש צירופים או משהו... משתמשים בצירופים. ואם זה כל כך... ואמר לי תלמיד חכם מנתיבות, רבי דוד אטדגי, שדיבר עם רבי יעקב סיני, אמר לו אני את מרן לא ראיתי אף פעם שאוכל את הפפושדו, (זה שלא ראה לא אומר שהוא לא אכל...) וכל אחד כותב חוברות ומספר סיפורים, כולם פתאום היו עם מרן 24/7. (גם בניו וגם עשרות ת"ח העידו שהוא כן אכל!) מרן כן אמר בהתחלה, שאלה במשך השנים, האם, אם הוא אומר לרב יעקב יוסף, 'לא ידעתי את זה, למה לא אמרת לי?', רבותיי, זה מפחיד אותי הדבר הזה. זה דבר שמפחיד אותי. אני אתן לכם שני העדים למעשה הזה. ואמר עוד ביטוי, שאני מנוע, הזהירו אותי לא לומר אותו. מי שמאמין לי, מי שיחשוב שאני שקרן, תודה רבה, אני מוחל לו מראש. מי שחושב. אני לא אשב פה במיקרופון כזה ויאמר נתונים וימציא חס ושלום. יש דברים שהגעתי לאנשים קרובים, אמרו לי משפטים, אבל הזהירו אותי, 'אתה לא אומר את המילים האלו'. מה אני אעשה? יש להם שיקולים שלהם, יש להם את הפחדים שלהם. בסדר, אני מנוע.

"אבל אני רואה פה, רבותיי, הרבה דברים לא פשוטים. לומר שמי שאוכל, אני חותם עליו שעושה עבירה? חס ושלום. יש לך פה את הראשון לציון, קודש קודשים. הוא לא אוכל את זה מסיבה אחרת, כי זה לא שמורה.

"קיבלנו הוראות מרן השולחן ערוך, נכון? כמה פעמים גם מרן הרב עובדיה כותב 'זה דאורייתא אני מחמיר', תראו בכיבוס בסימן ש"ב, ועוד דוגמאות. 'מה, אבל מרן, אתה מזלזל...', מי מזלזל במרן? מי מזלזל במרן? אני רואה פה ספק, יש פה ספק חמור של כרת, של דאורייתא, למה לי להתעסק?

"אומרים שאני משקר שאני אמרתי רוצה להגיע, מה, אני נפלתי... אני משועמם? אני המצאתי ביקור יזום, זה לא ביקור, כלום, לא שווה שקל, רבותיי. אני יודע מה זה ביקור, אני הייתי במפעלים. הייתי במאפיות שבאתי בהפתעה וראיתי דברים שראיתי. 'בוא', מה בוא? (אז אדרבה לך תבקר בפתע במקום להמשיך להוציא לעז)

"ולכן, על משמרתי אעמודה. מי ששומע לי, אני עניתי למי ששאל אותי. לא באתי לשכנע אנשים ולא עמדתי עם שלטים ברחובות, ולא אמרתי 'אנשים, תשמעו, תקבלו את דעתי'. לא. אין לי בעיה שמישהו יגיד לי, 'תשמע, אני אוכל', לבריאות שיהיה לך. שואלים אותי? אני, יש לי את המיקרופון, למי ששומע אותי. לא להכניס את זה לבית, חד-משמעית. לא לשחק באש. (ה' ימחל לך שאתה מוציא לעז על מפעל שבכלל לא ביקרת בו נגד הוראות מרן זצוק"ל) להגיד שמישהו שזה... עושה עבירה? אני לא אומר דבר כזה. אני לא אקח עליי דבר כזה, חס ושלום. אבל כשאני רואה פה שני צדדים של גדולים, ושמתי גם את הצד השני, יש פה את הראשון לציון, זה לא משחק. אני לא אומר את זה סתם מילים. ואני אמרתי למרן הראשון לציון. רבנו, מידי ספיקא, לי, מידי ספיקא לא נפקא.

"כשאני שומע פה גדולים, הרב יעקב יוסף, היה במפעל. הוא לא ישב בבוכרים והמציא ללכלך אותם. וזה אח שלו, למה שילכלך אותו? וככה מלכלכים? מה, הוא חשוד כזה להוציא שם רע? ועמד על זה וחזר, שזה איסור גמור, ועוד גדולים שהזכרתי, ועוד רבנים רבים שהצטרפו מהצדדים שלא ניתן את כל הרשימה עכשיו. את כולם הופכים ל'פושעים', 'טועים', ביטויים נוראים. לא, לא, מישהו דיבר על מישהו ככה בביטוי הזה? אבל אני שומע, מקבל תגובות - שקר, אתה לא רצית לבוא לביקור, אם זה מגיע ככה, אני חייב פה להגן על הפסק ועל היושרה, שאני משתדל, אני מקווה שלא תצא תקלה תחת ידי, אף פעם יהי רצון, אבל את האלוקים אני ירא. לומר ככה, זה לא פשוט. ויש עוד הרבה סימני שאלות פה, רבותיי. יש פה סימני שאלות ודברים לא פשוטים בכלל, אני אומר לכם אני ישבתי השבוע, נוספו לי עוד ועוד פרטים, נתונים לבירור, סימני שאלה שיושבים ועדיין לא קיבלו עליהם תשובות. לא לגעת במוצר הזה, לדעתי - מפאת הספק. אם מישהו אומר לי, 'תשמע, רבי מורה לי', חס ושלום, אני אגיד לך משהו?".
 
חזור
חלק עליון