לכאורה כאן משמע מדברי מרן שגם מי שמקפיד על מצה שמורה יכול לאכול בפסח...
רציתי לשאול, לפי מה שנתבאר לעיל מהרב יצחק לוי ומהרב ללוש שאפשר לאכול מצה עשירה אפי' מקמח שאינו שמורה.
וכן לפי מה שהועלה לעיל ממה שאמר מרן הראש"ל שליט"א שבעוגות אפשר אפי' לא שמורה.
אם יהיה אפשר לעשות עוגות מקמח מצה שאינה שמורה?
באמת יש כאן ספק גדול שמשמע שהרב חזר בו? אבל אולי הרב לא התכוון למי שמקפיד לאכול מצה שמורה בפסח אלא התכוון לעיקר הדין לענין מצת מצוה שליל הסדר ששם שייך הנידון בפוסקים אם צריך שמורה או שלא אבל מי שמחמיר ומקפיד לאכול מצה שמורה בפסח לא יכול לאכול עוגות אלו וזה יותר מסתבר לומר מאשר חזר אבל אולי באמת הרב חזר בו חבל שאין מי שישאל את הרב ונצטרך לחכות עד לילקוט יוסף פסח מהדורה חדשה כדי שנדע...
ובאופן כללי אני חושב שהחומרא לאכול כל הפסח מצה שמורה אין לו מקור בראשונים וכולם מתירים לעשות כן לעומת זאת מצה עשירה לדעת רש"י אסור וא"כ עדיף להחמיר ולא לאכול מצה עשירה מאשר להחמיר ולאכול רק מצה שמורה.