• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 43 23.9%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 77 42.8%
  • בכלל לא

    קולות: 59 32.8%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.6%

  • סה"כ בוחרים
    180
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
העולם אינו הפקר.
יש דברים שצריך "להסביר את הטעות"
ויש דברים שצריך "להוקיע בתוקף"
ופגיעה בכבוד גדול הדור זה אחד מהם. כ"ש אחר שהעירו לו ולא נסוג אחור.

זה לא ענין של מחלוקת הלכתית. גם אם יש לך את רבותיך ואתה נוהג כמותם, דבר כזה - זו חוצפה ועזות מצח.
ומעדיף לדונו לזכות שהוא בעל תשובה לא מודרך, מאשר שחלילה הוא חצוף ועז מצח כלפי גדולי ישראל.
כי אני יודע ומרגיש בו ב @לביא שאינו כזה ח"ו.
לפי דברך שאם צריכים להסביר את הטעות ובנאדם לא מבין מותר לפגוע אז גם פה אתה לא מבין את הטעות שעשית אז אני גם "יוקיע אותך בתוקף" אז מתנצל מראש שאני אומר את זה אבל אין מה לעשות כנראה גם אתה "בעל תשובה לא מודרך" אני בעקרון לא אמור לומר כזה דבר אבל לפי דברך זה מותר לכן אני חושב שאין בעיה להגיד את זה עליך
 
לפי דברך שאם צריכים להסביר את הטעות ובנאדם לא מבין מותר לפגוע אז גם פה אתה לא מבין את הטעות שעשית אז אני גם "יוקיע אותך בתוקף" אז מתנצל מראש שאני אומר את זה אבל אין מה לעשות כנראה גם אתה "בעל תשובה לא מודרך" אני בעקרון לא אמור לומר כזה דבר אבל לפי דברך זה מותר לכן אני חושב שאין ביעה להגיד את זה עליך
בריאות שלימה וחג שמח.
 
הרב מחפוד להבחל"ח היה במפעל כשנתקבש לתת כשרות וראה תבניות עם מים ומשך ידו.
מנין לך, ומתי זה היה?
חבר היה עובד במפעל וראה עוגיות חיוכים חמץ על הליין למטה [מה שנפל עוד מלפני פסח ולא ניקו] [מדובר במשהו כמו לפני 15 שנה]
לא רלוונטי להיום.
שמעתי - ואולי כאן בפורום יאשרו או ישללו - שבעבר גם הכשר בית יוסף נתבקש לתת כשרות והיה שם וסירב לתת כשרות.
כבר דובר בזה לעיל מספר פעמים.
 
הרב יעקב יוסף זלה"ה היה במפעל ויצא נחרד, ואמר שרימו את אבא כל השנים.
הרב מחפוד להבחל"ח היה במפעל כשנתקבש לתת כשרות וראה תבניות עם מים ומשך ידו.
חבר היה עובד במפעל וראה עוגיות חיוכים חמץ על הליין למטה [מה שנפל עוד מלפני פסח ולא ניקו] [מדובר במשהו כמו לפני 15 שנה]
עד כאן מידיעה.

שמעתי - ואולי כאן בפורום יאשרו או ישללו - שבעבר גם הכשר בית יוסף נתבקש לתת כשרות והיה שם וסירב לתת כשרות.
אחר המחילה , באמת, אלו שמועות שאפילו המתנגדים כבר הפסיקו להעביר הלאה....
מומלץ לעבור על הנושא מתחילתו , יש הרבה חומר, עובדות ולא שמועות.
---
אגב באותו עניין, יש למישהו ספק שמרן זצ"ל אכל מן העוגיות הללו בפסח ?
 
זה נראה סיפור לא אמין בעליל
והראיה הפשוטה, שהרב נקי בספריו מעולם לא העיד שראה את מרן אוכל, אלא ע"פ מה שאמרו לו או ע"פ מה שכתב הר' שיטרית וכו' [הובא לעיל]
וא"כ- איך כאן הוא אומר בסיפור שהר' נקי אמר אני ראיתי את מרן אוכל?, ועוד אחרי זה ניגש למרן שליט"א ואמר לו שהוא ראה במו עיניו??? הרי הוא לא ראה במו עיניו
כך שזה נראה סיפור שמצוץ מן האצבע ומן הזרת גם יחד
יש לי בעבור כבודו וחבריו סרטון שיחזק בכם בע"ה את אמונת החכמים.
לדעתי זה פעם ראשונה שהוידאו הזה מופץ. וניתן להגיד שהוא סוף פסוק בעניין ה'עדות'.

הרב צ'יקוטאי - חתנו של מרן זצ"ל - על הפפושדו
"הרב עובדיה בכבודו בעצמו בפסח היה אוכל, והבן שלי ליאור צילם אותו, עדי צילם אותו, צילמו את הרב אוכל גטניו ופפושדו בחג עצמו".
 
נערך לאחרונה:
הרב יעקב יוסף זלה"ה היה במפעל ויצא נחרד, ואמר שרימו את אבא כל השנים.
הרב מחפוד להבחל"ח היה במפעל כשנתקבש לתת כשרות וראה תבניות עם מים ומשך ידו.
חבר היה עובד במפעל וראה עוגיות חיוכים חמץ על הליין למטה [מה שנפל עוד מלפני פסח ולא ניקו] [מדובר במשהו כמו לפני 15 שנה]
עד כאן מידיעה.

שמעתי - ואולי כאן בפורום יאשרו או ישללו - שבעבר גם הכשר בית יוסף נתבקש לתת כשרות והיה שם וסירב לתת כשרות.
כל העדויות הנ"ל לא רלונטיות, כי גם אם נכונות לזמנם עברו מאז שנים רבות.
 
אני לא מבין למה יש כל כך הרבה להאריך בכך
פשוט כל אחד ילך לפי רבותיו הרבנים דיברו מאד ברור בכך
דעתו של מרן זצ"ל ושליט"א ברורות
אני חושב שזה לא כל כך מכובד שאנו מביעים את דעתנו ומתוכחים במה שגדולי ישראל גילו דעתם
כך נראה לעניות דעתי הדלה
 
זהו העניין, שלא!
השאלה אם מרן היה יודע את העניין בחומרי ההתפחה, האם היה מורה כן גם היום או לא?
אני לא מבין הרשל"צ כותב שהביעה היחידה זה שמורה וזה לחומרא
עיין בילקוט יוסף בכך ודאי לנו בכך
וכן הרב אברהם יוסף מספר על כך מרן את זה של היום אישר
כמובן סמכינן על גדולים אלו
 
אני לא מבין הרשל"צ כותב שהביעה היחידה זה שמורה וזה לחומרא
עיין בילקוט יוסף בכך ודאי לנו בכך
וכן הרב אברהם יוסף מספר על כך מרן את זה של היום אישר
כמובן סמכינן על גדולים אלו
אוקיי, יש חולקים ומסתפקים בדעת מרן זצ"ל, מותר?
 
כאילו הוא הכניס משהו לפסח שהוא חשש חמץ
השתגעת???
לא היו את הנתונים שיש היום. ולכן אולי היה חוזר בו,
לגבי מרן עצמו, אין ידיעה ברורה שהוא אכל, אבל נניח לזה, כי זה כבר נדוש כאן, אבל גם אם הוא אכל וודאי שאין הקב"ה הביא אליו תקלה והעוגיות שהוא אכל בוודאי היו כשרות, אבל אנחנו לעצמנו אפי' כחמורו של רפב"י לא.

נ.ב. אני מסתפק בדעת מרן לא מחליט.
 
דומני שבמבה ופפשודו אלו סוגיות קשות שבמקדש.......ואכמ"ל
רק תוודאו שלא נהיה גאוני הדור בענייני פפשודו ועמי ארצות גמורים בכל התורה וד"ל
מעניין מה מרן זיע"א היה אומר על כל המו"מ הזה שכאן והאם היה סובר שיש בזה משום יגדיל תורה ויאדיר....וצ"ע
 
כאילו הוא הכניס משהו לפסח שהוא חשש חמץ
השתגעת???
אם לגבי מרן זצ"ל אפשר לומר 'רגלי חסידיו ישמור' ו'לא יאונה לצדיק כל אוון' והתוס' כתבו שאיירי בענייני אכילה, מה יאמרו איזובי הקיר, שאיננו כחמורו של רפב"י?
[אגב, רמז מענין שמצאתי - לא י'אונה ל'צדיק כ'ל א'ון - ר"ל "לא יאכל"...]
 
לא היו את הנתונים שיש היום. ולכן אולי היה חוזר בו,
לגבי מרן עצמו, אין ידיעה ברורה שהוא אכל, אבל נניח לזה, כי זה כבר נדוש כאן, אבל גם אם הוא אכל וודאי שאין הקב"ה הביא אליו תקלה והעוגיות שהוא אכל בוודאי היו כשרות, אבל אנחנו לעצמנו אפי' כחמורו של רפב"י לא.

נ.ב. אני מסתפק בדעת מרן לא מחליט.
אתה באמת אוחז ממה שאתה אומר ???
ה' ירחם מרן לקח על עצמו אחריות וידע לקח שכל הציבור רואה ולומד ממנו
אם אכל אחז שמותר לאכול
וזקן המועצת רבנו משה מאיה מעיד שאכל
וכן הרב דוד יוסף מעיד שאכל
אז אני לא יודע מה יש להמשיך לדון
בהצלחה בכל אופן
נ.ב. קצת אמונת חכמים לא יזיק לכולנו
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון