אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 27 25.5%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 43 40.6%
  • בכלל לא

    קולות: 35 33.0%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.9%

  • סה"כ בוחרים
    106
אדרבא מבואר להיפך, כשאין אביו צודק אין מחויב לשמוע לו.

אדרבא ראה מה שהבאתי לך לעיל מדברי כב' הראש"ל שליט"א, שבמידי דאכילה, כשבעיניו נראה איסור, לא צריך לעייל נפשיה לספיקא, ושיאכל דבר המותר.

מה זה נוגע לענייננו? שם היתה הוראת בית דין! וגם בגמ' אמרו אפילו מוטעין אפילו שוגגין.
הלא"ה היה חלילה בגדר זקן ממרא
מהמקור שהבאת אין קשר
כי כאן הרב לביא מודה שהדבר מותר ורק רוצה לחוש

ולא נקרא איסורא

היות שמרן הרב עובדיה מתיר והלכה כמו הגדול שבדור

לא מתחיל נידון איסורא
 
אדרבא ראה מה שהבאתי לך לעיל מדברי כב' הראש"ל שליט"א, שבמידי דאכילה, כשבעיניו נראה איסור, לא צריך לעייל נפשיה לספיקא, ושיאכל דבר המותר

זה המשפט שייך רק לבני אשכנז ולמשתכנזים בנידוננו
 
אמרתי למישהו:
כל מי שהיה ממפעל של הפפושדו אומר שמותר, וכל מי שאומר שזה אסור לא היה שם. (וכמו שהעיד המשגיח שנמצא שם כבר 30 שנה כמדומני שאפי' רב אחד מכל האוסרים לא ביקר במפעל. (כמדומני שהביא את הדברים הרב יצחק לוי).
וכן לגבי הבמבה, כל מי שהיה במפעל אומר שזה האדמה, וכל מי שאומר שהכל לא היה במפעל.
זה אומר משהו לעניין הלכה למעשה...
אני שומע את הטענה שלך אבל מה תאמר על זה שהרב בקשי דורון הוא הרי זה שממנו התחיל הפולמוס הזה והרי הוא טען על אותו חומר התפחה שנוא בעייתי אונמם נכון האמת יורה דרכו שהרב בקשי גם הביא לכך סימוכין ממוחים כימכיים שאמרו לו שזה חומר בעייתי
ואומנם נכון שהרב עובדיה זצ"ל סתר דבריו והביא מומחים אחרים לומר שהחומר אינו מתפייח אבל אז יש לכאורה מחלוקת במציאות מצד המומחים וכך טוען הרב עובדיה יוסף בן הרב יעקב יוסף זצ"ל
2 לפי דבריך שאף אחד לא ביקר במיפעל א"כ למה בד"ץ בית יוסף לא נותן כשרות אף אחד מכל חברי הפורום לא ענה לי מדוע בכל הדברים אתם סומכים על בד"ץ בית יוסף וכאן אתם לא סומכים עליו לחומרה
 
2 לפי דבריך שאף אחד לא ביקר במיפעל א"כ למה בד"ץ בית יוסף לא נותן כשרות אף אחד מכל חברי הפורום לא ענה לי מדוע בכל הדברים אתם סומכים על בד"ץ בית יוסף וכאן אתם לא סומכים עליו לחומרה
עיין לעיל ובמקומות אחרים בפורום, וכבר אין כח לכפול ולשלש את הדין ודברים.
 
נושא זה כבר נטחן עד דק, ויש מחכמי הספרדים נ"ע שס"ל שזהו איסור.
וכי בגלל דעתם הם הפכו "משתכנזים"?

מחילה!
א. ישר כח אז אני לא ידעתי
רק טענתי
שהשואל אוחז כמו מרן והרי גם הוא וגם רבו תלמידו של מרן מודים שמעיקר הדין מותר רק השאלה אם להורות להחמיר ולכן
כתבתי מה שכתבתי שכאן הראיה הזו לא קשורה
וכמו שמותר לדעת הרב עובדיה שאני אומר למישהו תדליק לי אור אם עוד לא יצא זמן ר''ת בתנאי שאני אוחז להחמיר מחומרא ולא מדינא ראה ידי כהן חילוקי מנהגים ועוד
כך גם בדעת הרב עובדיה אף אחד לא חלם לומר שאסור מדינא
ולכן זו המסקנא שא''א לומר שפפושדו קשורה לאיסור

ואולי דעת הרב יעקב יוסף כן אך היא דעה יחידה וכמו שכל בניו ותלמידיו של מרן אומרים שפסק להתיר וכמו שרואים בסרטונים
 
חזור
חלק עליון