• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ביאור דברי מרן שליט"א

הצג קובץ מצורף 28259

לא זכיתי להבין, שהרי אור לציון ח"ב נדפס בשנת תשנ"ג, והליכות עולם ח"ב נדפס בשנת תשס"ג, אז איך עורכי האור לציון חפרו את הדברים מההליכות עולם? וצ"ע.
באר חפרוה מילקוט יוסף סי' קפב שיצא לאור בשנת תנש"א. את כל מהלך הדברים.
(וההליכות עולם ח"ב נדפס בתשנ"ח).

לא זכיתי להבין,
כל עוד תמשיך לקנטר באמת לא תזכה להבין.
 
באר חפרוה מילקוט יוסף סי' קפב שיצא לאור בשנת תנש"א. את כל מהלך הדברים
את זה אתה כתבת. הוא כתב שחפרוה מההליכות עולם.
בילקוט יוסף שם לא מוזכר מה התירוץ של הדבר מרדכי אלא כתב: וכן ראיתי בשו"ת דברי מרדכי שמיישב דברי מרן בזה ע"כ.
1732464684836.png
לא נראה שעורכי האור לציון ילכו לפתוח דוקא את המקור הנ"ל ולראות מה הוא כתב ליישב ויכניסו את זה לספר של רבם. וצ"ע.
כל עוד תמשיך לקנטר באמת לא תזכה להבין.
אתה רגיל בדברי נאצה וגידופים כשיש שאלות טובות.
משפטים אלו שלך הם חותמת לטיב השאלה.
 
את זה אתה כתבת. הוא כתב שחפרוה מההליכות עולם.
בילקוט יוסף שם לא מוזכר מה התירוץ של הדבר מרדכי אלא כתב: וכן ראיתי בשו"ת דברי מרדכי שמיישב דברי מרן בזה ע"כ.
זה בזה מיושב, כי גם בהליכות עולם רק ציין לדברי מרדכי.
אלא מחוורתא כנ"ל והסוגריים המרובעות האחרונות חוזרות על הסוגריים המרובעות שלפניהם.
וזה מה שכתב "מהדברים הנ"ל" ולא מאיתנו וכדומה, כי את כל מהלך הדברים לקחו מהילקוט יוסף, הסתירה מהל' לולב וכו'.
ומרן בענוה שלו לא הדגיש שנלקח מילקוט יוסף אלא הבליע את הדברים.
וזה ידוע למי שעוקב שהרבה נלקח מספרי מרן זיע"א ושליט"א ולעולם לא יעלה על דל שפתותיהם מרן זיע"א כמו שהתאונן על זה מרן גופיה.

אמלה, מחילה אבל את פוגע במלל כזה, תבקש מחילה
וכי אתה יודע מה כוונתו, רצה להבין את הדברים
פשוט לא מתאים
אשריך עליך, שכל החיים תראה הכל ורוד.
 
נערך לאחרונה:
אמלה, מחילה אבל את פוגע במלל כזה, תבקש מחילה
וכי אתה יודע מה כוונתו, רצה להבין את הדברים
פשוט לא מתאים
כבר ידוע שלא באמת אפשר לשאת ולתת בתורתם של מרן זיע"א ובנו מרן שליט"א, כיוון שכל הודעה, אפילו שתנוסח בשיא הכבוד והזהירות, תקבל תגובות של רגישות יתר שכבר מזמן איבדו את ה"לשמה", ומלאות בנגיעות אישיות. חבל.
 
זה בזה מיושב, כי גם בהליכות עולם רק ציין לדברי מרדכי.
לא ראיתי לפני כן.
אם כך אז התמיהה תגדל שבעתיים, שאין זה נראה כלל שהעורכים יפתחו את 'כל' המראה מקומות בילקוט יוסף שנדפס רק שנה וחצי לפני כן, כאילו חסר להם מה לעשות. ובשלמא אם היה כתוב להדיא בילקוט יוסף את תוכן דברי הדברי מרדכי - היה איזה מקום לחשוב כן, אבל כשלא כתוב וצריך לפתוח את הספר, ומי אמר בכלל שהתירוץ ימצא חן בעיניהם וכו' - זהו דבר שצע"ג לאומרו.
 
כבר ידוע שלא באמת אפשר לשאת ולתת בתורתם של מרן זיע"א ובנו מרן שליט"א, כיוון שכל הודעה, אפילו שתנוסח בשיא הכבוד והזהירות, תקבל תגובות של רגישות יתר שכבר מזמן איבדו את ה"לשמה", ומלאות בנגיעות אישיות. חבל.
לא מובן מה אתה רוצה.
משתמש שרק מקשה ומקשה, וגם מנסה להוריד מכבודו של הרב לא רק בענייני לימוד כמו שניכר מכמה אשכולות כאן, ולעולם לא מיישב ומשבח וכד', מראה לאן הוא חותר, בפרט שלא שואל כאן איזה שאלה בלימוד, סתם קנטרנות לשמה, כאומר כביכול למה כל הזמן להאשים את האור לציון המסכנים.
הבנת?
אא"כ גם אתה מהמתנגדים ולעולם לא "תבין", ורק תמשיך להאשים.

לא ראיתי לפני כן.
אם כך אז התמיהה תגדל שבעתיים, שאין זה נראה כלל שהעורכים יפתחו את 'כל' המראה מקומות בילקוט יוסף שנדפס רק שנה וחצי לפני כן, כאילו חסר להם מה לעשות. ובשלמא אם היה כתוב להדיא בילקוט יוסף את תוכן דברי הדברי מרדכי - היה איזה מקום לחשוב כן, אבל כשלא כתוב וצריך לפתוח את הספר, ומי אמר בכלל שהתירוץ ימצא חן בעיניהם וכו' - זהו דבר שצע"ג לאומרו.
מגוחך.
העתקת ממני את השאלה והרחבת את דבריי בטוב טעם. אבל התעלמת לגמרי ממה שביארתי.
למה אתה מתעלם, אתה רוצה בכוח להקשות, אז תמשיך.
 
אבל התעלמת לגמרי ממה שביארתי.
למה אתה מתעלם
כי אתה כותב שטויות. מה אפשר לעשות.

כבר כתבתי לך בעבר שלא חייבים 'לקפוץ בראש' ולנסות ליישב בדוחק ובכח כל הערה שמעירים.
קיים בעצמך סייג לחכמה שתיקה, ויהיה נאה לך ונאה לפורום הקדוש הזה.
אתה רק מבזה את עצמך ואת הפורום ואת מרן שליט"א וזצ"ל בתשובות המגוחכות שלך.
 
העתקת ממני את השאלה והרחבת את דבריי בטוב טעם. אבל התעלמת לגמרי ממה שביארתי.
למה אתה מתעלם, אתה רוצה בכוח להקשות, אז תמשיך.
כי אתה כותב שטויות. מה אפשר לעשות.
כבר כתבתי לך בעבר שלא חייבים 'לקפוץ בראש' ולנסות ליישב בדוחק ובכח כל הערה שמעירים.
קיים בעצמך סייג לחכמה שתיקה, ויהיה נאה לך ונאה לפורום הקדוש הזה.
אתה רק מבזה את עצמך ואת הפורום ואת מרן שליט"א וזצ"ל בתשובות המגוחכות שלך.
אין עם מי לדבר.
נעצור כאן. תועלת לא תצא, הבנה לא תגיע. כל אחד בדרכו.
תמשיך לחפש קושיות, נראה לאן תגיע.
 
חזור
חלק עליון