• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

בירור על השו"ע החדש של דרשו

אבל מצד שני, אני לא רואה את דרשו ואת כל הרבנים שלהם, לכתוב ולפרסם בשם מרן זיע"א, שמותר לכסות את הראש ולהשאיר טפח מגולה קדימה .....
אבל מצד שלישי, גם מרן לא כותב זאת. כל מה שהוא עונה ב״טפח מגולה״ מהרשב״א, זה שבמטפחת יכול להיות יותר שער מגולה מפאה, שאין איסור בכעד טפח. (ובכך עונה על ה״מתנגדים״ למטפחת)
ודאי שרצוי שאשה תחמיר שהמטפחת תכסה כמה שיותר משערה. ומרן זצוק״ל בא לענות רק מצד הדין הפשוט. וכידוע לכל מביני אמת בתורת מרן.
 
רק עכשיו ראיתי את הדיון כאן, נראה לי שכבר נמאס שארכים מתעסקים או בחורי ישיבת אם אשכנזים מזיכירם את הרב עובדיה אין לדבר ןסוף
יש לך טעות מרה ידידי, וכן לשאר החברים שחושבים כמוך
תאר לך שהיתה לך מומחיות בנושא מסוים ומישהו שמכיר אותך טוב עושה מחקר באותו תחום ומתעלם ממך. זה לא היה מרתיח אותך? זה לא היה מראה לך שהאדם הזה יש לו בעיה אישית איתך?
אם האשכנזים היו כותבים על השקפה/אגדה/פלפולים ומתעלמים מרבינו זה לא היה נורא ולא מפריע לאף אחד
אבל שהם מחברים סביב השו"ע ובמקום להביא מרבינו שכל עסקו היה בהלכה מביאים משמועות שנשמעו בשם הרב פלוני והרב אלמוני, זה כבר מראה שיש כאן בעיה אמיתית שצריך להילחם בה ולא לשתוק, וזה מה שאני מתכונן לעשות בעזרת ה'.
עוד דבר חשוב, נכון שיש לרבינו פסקים שבעיני האשכנזים מוזרים ואסור להגיד אותם [כמו ההיתר מכירה, והדוגמא שהובאה למעלה, שהיא לא מדוייקת] אבל לא ביקשנו שיביאו את כל הפסקים אחד אחד, אלא שלפחות לא יתעלמו במה שהם כן דנים, והם כן מביאים מסקנות דומות, אבל את רבינו ח"ו להזכיר

ואני מוסיף כאן הערה חשובה שככה אני נוהג ולא מבקש מאף אחד שינהג ככה: כל פסק שרבינו פסק, בפרט במה שאחרים חולקים עליו בתוקף, אני דוקא עושה כמו רבינו בריש גלי ודוקא ליד אלה שמתעצבנים מזה, הוא מורי ורבי ואני לא רואה שום סיבה להתבייש בזה!
 
יש לך טעות מרה ידידי, וכן לשאר החברים שחושבים כמוך
תאר לך שהיתה לך מומחיות בנושא מסוים ומישהו שמכיר אותך טוב עושה מחקר באותו תחום ומתעלם ממך. זה לא היה מרתיח אותך? זה לא היה מראה לך שהאדם הזה יש לו בעיה אישית איתך?
אם האשכנזים היו כותבים על השקפה/אגדה/פלפולים ומתעלמים מרבינו זה לא היה נורא ולא מפריע לאף אחד
אבל שהם מחברים סביב השו"ע ובמקום להביא מרבינו שכל עסקו היה בהלכה מביאים משמועות שנשמעו בשם הרב פלוני והרב אלמוני, זה כבר מראה שיש כאן בעיה אמיתית שצריך להילחם בה ולא לשתוק, וזה מה שאני מתכונן לעשות בעזרת ה'.
עוד דבר חשוב, נכון שיש לרבינו פסקים שבעיני האשכנזים מוזרים ואסור להגיד אותם [כמו ההיתר מכירה, והדוגמא שהובאה למעלה, שהיא לא מדוייקת] אבל לא ביקשנו שיביאו את כל הפסקים אחד אחד, אלא שלפחות לא יתעלמו במה שהם כן דנים, והם כן מביאים מסקנות דומות, אבל את רבינו ח"ו להזכיר

ואני מוסיף כאן הערה חשובה שככה אני נוהג ולא מבקש מאף אחד שינהג ככה: כל פסק שרבינו פסק, בפרט במה שאחרים חולקים עליו בתוקף, אני דוקא עושה כמו רבינו בריש גלי ודוקא ליד אלה שמתעצבנים מזה, הוא מורי ורבי ואני לא רואה שום סיבה להתבייש בזה!
ובפרט בדברים שמרן זיע"א היחיד או הראשון שכתב בהם, והם מתעלמים ומביאים במקום זה "לקט שמועות" מרבני אשכנז, בלי שום מקור ופלפול. רק שמועה כמות שהיא.
 
תאר לך שהיתה לך מומחיות בנושא מסוים ומישהו שמכיר אותך טוב עושה מחקר באותו תחום ומתעלם ממך. זה לא היה מרתיח אותך? זה לא היה מראה לך שהאדם הזה יש לו בעיה אישית איתך?
זה מרתיח אותי. אבל באמת ששום דבר מהנאמר כאן לא יעזור. הם עושים זאת כבר שנים, אין סיבה שישנו זאת עכשיו. ויחזור לתלמודו.
ואני מוסיף כאן הערה חשובה שככה אני נוהג ולא מבקש מאף אחד שינהג ככה: כל פסק שרבינו פסק, בפרט במה שאחרים חולקים עליו בתוקף, אני דוקא עושה כמו רבינו בריש גלי ודוקא ליד אלה שמתעצבנים מזה, הוא מורי ורבי ואני לא רואה שום סיבה להתבייש בזה!
גם אני ידידי היקר. אין שום סיבה להתבייש בזה.
אבל גם אין סיבה לבזבז זמננו היקר בשביל דברים שלא ישנו את תפקידם - האשכנזים ימשיכו להתעלם ממרן עד בואת משיח צדקנו עוד הרגע.

מי שמתעלם ממרן - בזיונו עליו.
מי שמבטל תורה בגלל זה - ענוש באותה מידה.
(לאחר שקיים מצוות מחייה כדבעי)
 
זה מרתיח אותי. אבל באמת ששום דבר מהנאמר כאן לא יעזור. הם עושים זאת כבר שנים, אין סיבה שישנו זאת עכשיו. ויחזור לתלמודו.

גם אני ידידי היקר. אין שום סיבה להתבייש בזה.
אבל גם אין סיבה לבזבז זמננו היקר בשביל דברים שלא ישנו את תפקידם - האשכנזים ימשיכו להתעלם ממרן עד בואת משיח צדקנו עוד הרגע.

מי שמתעלם ממרן - בזיונו עליו.
מי שמבטל תורה בגלל זה - ענוש באותה מידה.
(לאחר שקיים מצוות מחייה כדבעי)
ידידי היקר זה לא נכון. כי האשכנזים השתנו הרבה מאז פטירתו של מרן, שראו שכוחו גדול בשמים רק מההלויה שלא היתה עשרות ואולי מאות בשנים. וכן בית הכנסת הגדול בבני ברק בשכון ה (בהנהגת לטאים) התחילו להכניס ספרים של מרן זיע"א כמו יבע אומר וחזון עובדיה אחרי שדיברו איתם אז זה כן עוזר ואל לנו להתיאש
 
ח"א סי' ג' הע' 3.
ח"א סי' כ"ז הע' 16.
ח"ג מילואים סע"מ 44.
ח"ו סי' תקס"ה סוף העמ'.
ח"ו סי' תק"ס במילואים, הערה מס' 27.
ראיתי מה שהבאת בח"ג במילואים ובחלק ו במילואים הביאו את מרן זיע"א (והיה לי חידוש גדול) שאר המקורות שהבאת לא ראיתי כלום
 
ראיתי מה שהבאת בח"ג במילואים ובחלק ו במילואים הביאו את מרן זיע"א (והיה לי חידוש גדול) שאר המקורות שהבאת לא ראיתי כלום
אינו לפניי. רק ציטטתי ממה שנכתב וכתבנו במקום אחר בפורום. עכ"פ, זכור לי שבדקתי את המקורות בעבר. עיי"ש.
 
ידידי היקר זה לא נכון. כי האשכנזים השתנו הרבה מאז פטירתו של מרן, שראו שכוחו גדול בשמים רק מההלויה שלא היתה עשרות ואולי מאות בשנים. וכן בית הכנסת הגדול בבני ברק בשכון ה (בהנהגת לטאים) התחילו להכניס ספרים של מרן זיע"א כמו יבע אומר וחזון עובדיה אחרי שדיברו איתם אז זה כן עוזר ואל לנו להתיאש
יודע אני זאת שהשתנה מעט בכך שהתחילו להכניס ספרים לבית מדרשם. וזה לאו דווקא בגלל ש״דיברו איתם״, אלא בגלל שסו״ס התחילו לראות מה רב גודלו וקומתו של מרן זצוק״ל.
אך בכ״ז העובדה הבלתי משתנית היא השקפתם ההלכתית. והם לא יתחילו לשים את פסקיו בספרים.

למעשה, יש השפעה שלילית אפילו על הכנסת ספרי מרן לבית מדרשם. עבורם ספריו משמשים כ״ספר מקורות״ ותו לא, לצערנו הרב.
הם לא יכירו בשיטת פסיקתו בזמן הקרוב, לצערנו הרב.
 
 
האם המשנ"ב של הספרדים [לסוגיו השונים] הביאו פסקי האשכנזים (אם לא מועט)? לכאורה כל אחד מביא את פסקי רבותיו.
ושוב, אין שום תועלת לדון בזה כאן ב"מורשת מרן", אם כבר - במקומות אחרים. ותול"מ.
 
נערך לאחרונה:
לא קשור, הרגש והצדק הספרדי אומר שלא לעודד ספרים שלא מביאים אף פעם מרן זי"ע, ובפרט שזה בשיטה למחוק אותו
חלילה !! הרגש הספרדי אומר להתעלם ולא להתפעל ממי שלא מביא - מרן שליט"א כבר התבטא כמה וכמה פעמים בגלוי ובסתר שכואב לו שלא מביאים פסקי מרן - אך מעולם לא אמר לא ללמוד בהם. אדרבה אמר שזה לא מספיק ללמוד בהם וצריך להוסיף וללמוד ילקוט יוסף כפי שאומר תמיד על לימוד משנה ברורה, אבל זה קטנות מוחין לא להביא פסקי מרן אך לומר שמרן מתבזה בזה ושאין לעודד אותם... הדרך עדיין ארוכה, הביזיון הוא להם ולא לנו !
 
לענ"ד יש כאן טעות יסודית
כדאי שאת דברי מרן זצ"ל יוציאו תלמידיו האמתיים, והוצאות שהולכות לאורו
ידוע, אם תחבר את הכמויות של כמה וכמה כותבי שו"תים מפורסמים מאוד לא תגיע לעשרה אחוזים מהדפסות של הספרים מאור ישראל או לוית חן ( בן בנו של כל שכן חזו"ע או יבי"א )
מדוע שאנשים שבליבם שנאה יוקדת וקנאה מרה למרן זצ"ל ולציבור הספרדי ירוויחו ויתעשרו על חשבונו של מרן ועל חשבוננו.
מעדיף לפרנס את מפעל ארזי הלבנון, מכון מאור ישראל ועוד שבאמת ובתמים מחפשים להגדיל תורה ומכבדים כבוד גדול את מרן זצ"ל
ופשוט וברור שכל אותם ההוצאות נכשלות באיסור בזיון תלמידי חכמים, הם, תורמיהם, שותפיהם וכל מי שיודע ואינו מוחה.
 
כל אחד יעשה לו רב לא יגמר הסיפור הזה, וכי היו מעדיפים אוהדי מרן היביע אומר שיביאו אותו כל פעם ויחלקו עליו לפחות כמספר הפעמים שהוא חלק על הבא"ח?
 
חזור
חלק עליון