• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

בירור על השו"ע החדש של דרשו

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
לא זוכר מה בדיוק מבארים בשו"ע.
אבל יש א' את שו"ע המבואר עוז והדר.
ב' ספר אבני השולחן שמביא את שיטות כל הפוסקים בצורה מסודרת ומדויקת. ניתן להשיגו ברשת חנויות יפה נוף, ומחירו הוגן מאוד.
 
לא זוכר מה בדיוק מבארים בשו"ע.
אבל יש א' את שו"ע המבואר עוז והדר.
ב' ספר אבני השולחן שמביא את שיטות כל הפוסקים בצורה מסודרת ומדויקת. ניתן להשיגו ברשת חנויות יפה נוף, ומחירו הוגן מאוד.
הבעיה עם עוז והדר שזה ממש על חלק קטן בשו"ע,בעיקר ביורה דעה
אבני השולחן מעניין,אבדוק,תודה!
 
רבותי! אולי נפסיק כל הזמן לראות האם הם הביאו או לא הביאו? הספרים שלהם מבחינתנו צריכים להיות כמאן דליתא. מי הם בכלל שנטצרך שיביאו את הפסקים של מרן זצ"ל. נתאר לעצמו אם היה ספר הלכתי שלא מביאים את הפסקים של מרן השו"ע האם היינו אצים ורצים אחריו שיביא את פסקי השו"ע?! אם אתה כותב ספר הלכתי ומתעלם מעמוד התווך של ההלכה הלא הוא מרן מלכא רבנו הגדול זצוק"ל זה ספר פגום. זה כמו למכור רכב בלי הגה. יהיה יפה כמה שיהיה הוא לא שווה כלום. רכב פגום. זה לגבי דרשו של האשכנזים. אבל לגבי המשנ"ב של אהבת שלום זה חוטא ומחטיא. כתוב על הכירכה הספר "כולל כל פסקי הספרדים" ואת מרן הם לא מביאים. זה לא בגלל שאנו רוצים שהם יביאו. אלא אדם חושב לתומו שזה ספר שמועיל לספרדים ומוליכים אותו שולל. אני לא מבין את השנאה של הרב הלל למרן. וכי אחרי מאה עשרים שלו מי יזכור אותו?! יזכרו אותו רק לרע? ושנאה זו מה עושה? אבל יש משנ"ב מעולים של איש מצליח. תפארת, ומכון ירושלים ואותם צריך לרומם. וכל השאר הבל הבלים שאין בו ממש.
 
אני לא מבין את השנאה של הרב הלל למרן
אני חושב שאתה טועה, ואין פה שום שנאה.
בזמנו התפרסמה פה הסרטה של הגר"י הלל שליט"א וביאר משנתו באר היטב.
עכ"פ מדובר באסכולות שונות בבתי מדרש שונים במסורת פסיקה שונה וכו' וכו'.
כמו שאני לא מצפה שבילקו"י למשל יכתוב מה דעתו של הגר"י הלל או הגר"מ אליהו וכיוצ"ב בכל הלכה והלכה, כך איני מצפה איפכא.
אחרי מאה עשרים שלו מי יזכור אותו?! יזכרו אותו רק לרע?
לא. יש לו עוד הרבה מפעלים חשובים חוץ מהמשנה ברורה.
 
רבותי! אולי נפסיק כל הזמן לראות האם הם הביאו או לא הביאו? הספרים שלהם מבחינתנו צריכים להיות כמאן דליתא. מי הם בכלל שנטצרך שיביאו את הפסקים של מרן זצ"ל. נתאר לעצמו אם היה ספר הלכתי שלא מביאים את הפסקים של מרן השו"ע האם היינו אצים ורצים אחריו שיביא את פסקי השו"ע?! אם אתה כותב ספר הלכתי ומתעלם מעמוד התווך של ההלכה הלא הוא מרן מלכא רבנו הגדול זצוק"ל זה ספר פגום. זה כמו למכור רכב בלי הגה. יהיה יפה כמה שיהיה הוא לא שווה כלום. רכב פגום. זה לגבי דרשו של האשכנזים. אבל לגבי המשנ"ב של אהבת שלום זה חוטא ומחטיא. כתוב על הכירכה הספר "כולל כל פסקי הספרדים" ואת מרן הם לא מביאים. זה לא בגלל שאנו רוצים שהם יביאו. אלא אדם חושב לתומו שזה ספר שמועיל לספרדים ומוליכים אותו שולל. אני לא מבין את השנאה של הרב הלל למרן. וכי אחרי מאה עשרים שלו מי יזכור אותו?! יזכרו אותו רק לרע? ושנאה זו מה עושה? אבל יש משנ"ב מעולים של איש מצליח. תפארת, ומכון ירושלים ואותם צריך לרומם. וכל השאר הבל הבלים שאין בו ממש.
בהחלט ב"ה יש הרבה משנב ספרדים ממש יפים: משנת יוסף,תפארת,אור המזרח,עמודי ההוראה,משנת חכמים, ועוד ועוד
 
לא מתאים לך הראש קטן הזה
ואולי כן במקרים האלה
בסרטון שעלה פה בזמנו, הגר"י הלל הסביר את שיטתו היטב.
אלו אסכולות שונות לחלוטין, בתי מדרש שונים לגמרי, שיטות פסיקה חלוקות בצורה קיצונית, והכי קיצונית שיש. לכן לא נראה לי לענין שיביא את דעת מו"ר הגר"ע ז''ל כסדר ויחלוק על אתר בצורה סדרתית.
ואין לי מושג על איזה ראש קטן אתה מדבר.
 
אין בעיה גם אם הוא עשה הרבה דברים אחרים, אבל הדבר הזה גורם שיזכרו אותו רק לרע. כמו שהראשון לציון הרב יצחק ניסים זצ"ל זוכרים אותו היום הבני תורה בתור אחד שנלחם במרן זצ"ל. למרות שהוא ת"ח חשוב שהרבה והפיץ תורה לרבים ותמך רבות בהוצאת ספרי רבותינו. בכ"ז הא קא גרמא ליה המעשה הקיצוני הזה שע"ז יזכר שמך.
ואני אומר אין לי שום בעיה שהרב הלל שיחי' לא יביא את הפסקים של מרן זצ"ל בספריו, אבל אם אתה מתיימר להוציא משנ"ב עם פסקי הספרדים ומביא את האחרונים ואת מרן רבנו הגדול אתה מדלג "אשר לא ידע את יוסף" זה שנאה טהורה. וחבל. אם היה כתוב "פסקי ספרדים ע"פ הבן איש חי" ניחא.
ולרב
בהחלט ב"ה יש הרבה משנב ספרדים ממש יפים: משנת יוסף,תפארת,אור המזרח,עמודי ההוראה,משנת חכמים, ועוד ועוד
אפשר לכתוב גם איש מצליח. עשו עבודה מדהימה. הם הראשונים שהגו את הרעיון משנ"ב עם הערות לספרדים. להם משפט הבכורה. ועוד תועלת עשו שם שכתבו הדברים בקצרה על הדף ללא דף נוסף ובאריכות והרוצה להחכים יעיין בספרים במקורם. נכון, יש לי ביקורת פה ושם אבל בסה"כ עבודה מדהימה. אז אפשר לציין אותם ולא להתעלם כמו הרב הלל...
 
אין בעיה גם אם הוא עשה הרבה דברים אחרים, אבל הדבר הזה גורם שיזכרו אותו רק לרע. כמו שהראשון לציון הרב יצחק ניסים זצ"ל זוכרים אותו היום הבני תורה בתור אחד שנלחם במרן זצ"ל. למרות שהוא ת"ח חשוב שהרבה והפיץ תורה לרבים ותמך רבות בהוצאת ספרי רבותינו. בכ"ז הא קא גרמא ליה המעשה הקיצוני הזה שע"ז יזכר שמך.
ואני אומר אין לי שום בעיה שהרב הלל שיחי' לא יביא את הפסקים של מרן זצ"ל בספריו, אבל אם אתה מתיימר להוציא משנ"ב עם פסקי הספרדים ומביא את האחרונים ואת מרן רבנו הגדול אתה מדלג "אשר לא ידע את יוסף" זה שנאה טהורה. וחבל. אם היה כתוב "פסקי ספרדים ע"פ הבן איש חי" ניחא.
ולרב

אפשר לכתוב גם איש מצליח. עשו עבודה מדהימה. הם הראשונים שהגו את הרעיון משנ"ב עם הערות לספרדים. להם משפט הבכורה. ועוד תועלת עשו שם שכתבו הדברים בקצרה על הדף ללא דף נוסף ובאריכות והרוצה להחכים יעיין בספרים במקורם. נכון, יש לי ביקורת פה ושם אבל בסה"כ עבודה מדהימה. אז אפשר לציין אותם ולא להתעלם כמו הרב הלל...
מחילה הם ברחו לי מהראש כי רשמתם אותם,גם את מכון ירושלים לא ציינתי(עכשיו בדקתי ומכון ירושלים זה אור המזרח,לא ידעתי עד כה
בכ"מ איש מצליח הוא נפלא לכשלעצמו,אבל בתור תלמיד של מרן יותר נחמד להשתמש במשנת יוסף או בעמודי הוראה,שזה ממש כמעט דעת מרן או בניו בכל הלכה
 
בסרטון שעלה פה בזמנו, הגר"י הלל הסביר את שיטתו היטב.
אלו אסכולות שונות לחלוטין, בתי מדרש שונים לגמרי, שיטות פסיקה חלוקות בצורה קיצונית, והכי קיצונית שיש. לכן לא נראה לי לענין שיביא את דעת מו"ר הגר"ע ז''ל כסדר ויחלוק על אתר בצורה סדרתית.
ואין לי מושג על איזה ראש קטן אתה מדבר.
הספרים האלה של המשנה ברורה עם תוספות, הם לא לפרסום פסקיו של המו"ל, אלא הם מקבץ דעות, שדוקא כן מביא רבים על הסדר ממש, גם אם לא פוסק כמותם. ויש אחד יחיד ומיוחד שעל כל פרט הביע דעתו דעת תורה, נקיה זכה וברה, באורך וברוחב בעיון ובבקיאות שאין שני לו, וכל העולם משחרים למוצא פיו. אבל אצלם הוא בל יראה ובל ימצא, לא יזכר שמו על דל שפתותיהם, כלל ועיקר. כאילו לא היה ולא נברא. והיה לאין מחמד כל עין.
[זכור לכולם איך בהספדו על חכם שלום דיבר על גדולי תלמידי חכם עזרא, ואמר: היו חכם יהודה צדקה, חכם בן ציון. כולם הסתכלו וחיכו שיזכיר את המתבקש... גדול הדור מרן זיע"א, אבל הוא שכח שהיה אחד כזה. מה לעשות, הוא פשוט לא זכר!].
לפעמים גם @פשוט החכם לא מבין דברים פשוטים. זה צריך עיון.
 
הוא אוחז שצורת פסיקה זו היא פסקי הספרדים מדורי דורות.
על דא קא בכינא. שיכבד דעות שלא מסכימות איתו. ובפרט שזה רוב הספרדים לפי דעתי שהולכים ע"פ מרן רבנו זצוק"ל.
אתה היית בזמנו? אתה זוכר מה היה בזמן אמת?
אני מתכוין זוכרים אותו בסיטואציה שהיה להם איתו. דהיינו זה מה שעולה בראש שמזכירים אותו. ובפרט שחיינו בצילו של מרן זצוק"ל שהוא כביכול הנפגע ממילא מרגישים משהו קרוב...
 
שיכבד דעות שלא מסכימות איתו
הצחקתני טובא.

אני מתכוין זוכרים אותו בסיטואציה שהיה להם איתו. דהיינו זה מה שעולה בראש שמזכירים אותו. ובפרט שחיינו בצילו של מרן זצוק"ל שהוא כביכול הנפגע ממילא מרגישים משהו קרוב...
שמעת פעם את הצד שלו? ניסית לברר?
 
הספרים האלה של המשנה ברורה עם תוספות, הם לא לפרסום פסקיו של המו"ל, אלא הם מקבץ דעות, שדוקא כן מביא רבים על הסדר ממש, גם אם לא פוסק כמותם. ויש אחד יחיד ומיוחד שעל כל פרט הביע דעתו דעת תורה, נקיה זכה וברה, באורך וברוחב בעיון ובבקיאות שאין שני לו, וכל העולם משחרים למוצא פיו. אבל אצלם הוא בל יראה ובל ימצא, לא יזכר שמו על דל שפתותיהם, כלל ועיקר. כאילו לא היה ולא נברא. והיה לאין מחמד כל עין.
[זכור לכולם איך בהספדו על חכם שלום דיבר על גדולי תלמידי חכם עזרא, ואמר: היו חכם יהודה צדקה, חכם בן ציון. כולם הסתכלו וחיכו שיזכיר את המתבקש... גדול הדור מרן זיע"א, אבל הוא שכח שהיה אחד כזה. מה לעשות, הוא פשוט לא זכר!].
לפעמים גם @פשוט החכם לא מבין דברים פשוטים. זה צריך עיון.
דיבורים דיבורים
שיטתו שונה מהותית משיטת מו"ר הגר"ע ז''ל, לכן לדעתו אין צריך להביאה בספרים שהוא מוציא.
כמובן שזו דעתו שלו, ואף אחד לא יכול לאלצו לעשות אחרת.
אם הוא צודק?! אני חושב שלא, מחמת שכל לומד סביר מעוניין לדעת את מגוון הדעות.
 
שמעת פעם את הצד שלו? ניסית לברר?
הרב יצחק ניסים צדיק ועשה הרבה דברים וכו' וגם אני יודע למה הוא נלחם במרן זצוק"ל. אבל זה היה שונה לגמרי. שם הוא היה ראשון לציון ומרן היה אברך צעיר וכו'. והיה מקובל מאוד לפסוק כהבן איש חי. ועדיין לדעתי הקטנה זה לא היה מעשה הכי חכם. כי בסוף הדברים התגלגלו שזה מה שזוכרים ממנו.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון