בן איש חי "מאיר עינים" עם ביאורים וליקוטים מדברי הפוסקים

כי כידוע הגריח"ס לא ניח"ל מהוצאת הספר הליכות עולם, ושוב חזר בו אכמ"ל.
כולם יודעים שהגריח"ס נלחם על פסקי הבא"ח והכה"ח
ושוב חזר בו ואכמ"ל...
מחילה, כולם יודעים שהגריח"ס פוסק כשיטת רבו חכם בן ציון ז"ל וזקנו כף החיים ז"ל ודודו זקנו בא"ח ז"ל, כמבואר לכל הוגה בספריו.
אבל מעולם לא נשמע כדבר הזה שלא ניחא ליה מהוצאת ספרים כהליכות עולם וכיוצ"ב.
אכן הוא כותב ליישב ולבאר דעת רבותיו הנ"ל, אבל הוא סותם פיות? זו לא מצינו.
 
מחילה, כולם יודעים שהגריח"ס פוסק כשיטת רבו חכם בן ציון ז"ל וזקנו כף החיים ז"ל ודודו זקנו בא"ח ז"ל, כמבואר לכל הוגה בספריו.
אבל מעולם לא נשמע כדבר הזה שלא ניחא ליה מהוצאת ספרים כהליכות עולם וכיוצ"ב.
אכן הוא כותב ליישב ולבאר דעת רבותיו הנ"ל, אבל הוא סותם פיות? זו לא מצינו.
כמו שטוענים שהרב יצחק סותם פיות, כל אחד בדרכו מיישב/סותם פיות.
 
שמעת ממנו אי פעם, או קראת בספריו אי פעם, שאמר או כתב למה הוציאו ספר פלוני? או שלא ניחא ליה שהוציאו ספר מסוים כפי שטוען הרב @יושב בישיבה הי"ו.
אני קראתי הרבה מספריו, ואיני זוכר כזה דבר.
ע"ז כתבתי כל אחד בדרכו, היינו בסגנונו.
 
ע"ז כתבתי כל אחד בדרכו, היינו בסגנונו.
נו נו, לא שמיע לי כלומר לא סבירא לי, ולא נראה בעיני, שהגריח"ס "לא ניחא ליה" בהוצאת הספרים הליכות עולם, ושוב חזר בו, כפי שכתבו כאן, ומעיקרא מאי קסבר וכו'?
ואשריך שזכית לדרגת בוחן ליבות וכליות.
 
נו נו, לא שמיע לי כלומר לא סבירא לי, ולא נראה בעיני, שהגריח"ס "לא ניחא ליה" בהוצאת הספרים הליכות עולם, ושוב חזר בו, כפי שכתבו כאן, ומעיקרא מאי קסבר וכו'?
ואשריך שזכית לדרגת בוחן ליבות וכליות.
אני בסה"כ אמרתי שדבריו ודברי הרב יצחק שוים, תקח את דברי שניהם לאן שתרצה.
 
מאוד מעניין אותי לראות את ההסכמה של הגריח"ס.
כי כידוע הגריח"ס לא ניח"ל מהוצאת הספר הליכות עולם, ושוב חזר בו אכמ"ל.
אם אפשר להעלות כאן את ההסכמה בתודה מראש!
באשכול זה לעיל העליתי דוגמא מהספר, ובתוכה יש את כל ההסכמות שניתנו לו
 
חזור
חלק עליון