• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

בן איש חי "מאיר עינים" עם ביאורים וליקוטים מדברי הפוסקים

כי כידוע הגריח"ס לא ניח"ל מהוצאת הספר הליכות עולם, ושוב חזר בו אכמ"ל.
כולם יודעים שהגריח"ס נלחם על פסקי הבא"ח והכה"ח
ושוב חזר בו ואכמ"ל...
מחילה, כולם יודעים שהגריח"ס פוסק כשיטת רבו חכם בן ציון ז"ל וזקנו כף החיים ז"ל ודודו זקנו בא"ח ז"ל, כמבואר לכל הוגה בספריו.
אבל מעולם לא נשמע כדבר הזה שלא ניחא ליה מהוצאת ספרים כהליכות עולם וכיוצ"ב.
אכן הוא כותב ליישב ולבאר דעת רבותיו הנ"ל, אבל הוא סותם פיות? זו לא מצינו.
 
מחילה, כולם יודעים שהגריח"ס פוסק כשיטת רבו חכם בן ציון ז"ל וזקנו כף החיים ז"ל ודודו זקנו בא"ח ז"ל, כמבואר לכל הוגה בספריו.
אבל מעולם לא נשמע כדבר הזה שלא ניחא ליה מהוצאת ספרים כהליכות עולם וכיוצ"ב.
אכן הוא כותב ליישב ולבאר דעת רבותיו הנ"ל, אבל הוא סותם פיות? זו לא מצינו.
כמו שטוענים שהרב יצחק סותם פיות, כל אחד בדרכו מיישב/סותם פיות.
 
שמעת ממנו אי פעם, או קראת בספריו אי פעם, שאמר או כתב למה הוציאו ספר פלוני? או שלא ניחא ליה שהוציאו ספר מסוים כפי שטוען הרב @יושב בישיבה הי"ו.
אני קראתי הרבה מספריו, ואיני זוכר כזה דבר.
ע"ז כתבתי כל אחד בדרכו, היינו בסגנונו.
 
ע"ז כתבתי כל אחד בדרכו, היינו בסגנונו.
נו נו, לא שמיע לי כלומר לא סבירא לי, ולא נראה בעיני, שהגריח"ס "לא ניחא ליה" בהוצאת הספרים הליכות עולם, ושוב חזר בו, כפי שכתבו כאן, ומעיקרא מאי קסבר וכו'?
ואשריך שזכית לדרגת בוחן ליבות וכליות.
 
נו נו, לא שמיע לי כלומר לא סבירא לי, ולא נראה בעיני, שהגריח"ס "לא ניחא ליה" בהוצאת הספרים הליכות עולם, ושוב חזר בו, כפי שכתבו כאן, ומעיקרא מאי קסבר וכו'?
ואשריך שזכית לדרגת בוחן ליבות וכליות.
אני בסה"כ אמרתי שדבריו ודברי הרב יצחק שוים, תקח את דברי שניהם לאן שתרצה.
 
מאוד מעניין אותי לראות את ההסכמה של הגריח"ס.
כי כידוע הגריח"ס לא ניח"ל מהוצאת הספר הליכות עולם, ושוב חזר בו אכמ"ל.
אם אפשר להעלות כאן את ההסכמה בתודה מראש!
באשכול זה לעיל העליתי דוגמא מהספר, ובתוכה יש את כל ההסכמות שניתנו לו
 
אגב, המהדורה הקודמת של בן איש חי 'מאיר עיניים' אזלה מהשוק
וכעת המחבר עוסק בהדפסה נוספת של הבן איש חי הנזכר עם הוספות וציונים רבים.

כמו כן עוסק המחבר בהוצאת הספר "עוד יוסף חי" לרבינו הבא"ח בהוצאת 'מאיר עיניים' שנמצא כעת בשלבי הגהה סופיים
שמועה טובה תדשן עצם!!
 
לא נראה לי שבאמת הרב מוצפי יתנגד לכזה דבר.
ראיתי מובא בספה"ק שכשהוציאו את הספר "קיצור בן איש חי" אז אמר חכם יעקב מוצפי שלא ניחא לו מזה והגרב"צ מוצפי שהיה מקורב לחכם יעקב אולי התכוון לכזה דבר ולא לצורתא דהכא.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון