יוסף דהן
Well-known member
א. תסמוך על הרב מאזוזאז מה לעשות, אם אני רוצה לקנות כדי ללמוד היטב לא טוב לפי דעת הרב מוצפי? בעיה....
ב. הרב לא אמרן בלשון שאסור חד משמעי (הכוונה את המלה אסור)
א. תסמוך על הרב מאזוזאז מה לעשות, אם אני רוצה לקנות כדי ללמוד היטב לא טוב לפי דעת הרב מוצפי? בעיה....
הרב @דרך אחת שהינו אחד שאמון על דרך הרב בן ציון מוצפי, אז מה ההבדל ביניהם?....ולהם הרב מוצפי נתן הסכמה. @אושרי רביב
אפשר לשאול רק שאלות הלכתיותצריך לשאול אותו בדורש ציון
אני לא מוסר דרכו של הרב מוצפי, אך בהחלט ראיתי מקום להבהיר שכנראה שמו"ר לא הבין כוונת השואל על הספר שהרי בספר אבן חי בפירוש נתן הסכמה לדבר כזה ושיבח את הרב המחבר (הרב אשר בן חיים) וא"כ גם ספר זה כנראה שיסכים לו אם יראה אותו. מו"ר חשב שבתוך דברי הבן איש חי שינו. (ויש כאלה ספרים).הרב @דרך אחת שהינו אחד שאמון על דרך הרב בן ציון מוצפי, אז מה ההבדל ביניהם?....
מפני הכבוד עברתי מעט על הספר הנפלא הנ"ל, והעתקתי לכת"ר כמה אחדים שראיתי בעוברי אחת הנה ואחת הנה:מהמעיינים שהספיקו לראות ספר זה
האם יש אותו בחנויות בבני ברק?
האם מישהו ראה מקום שציינו שמרן חזר בו מהליכות עולם וכתב אחרת את ההלכה?
ד' חלקים.יש ספרים מעין אלו שנקראים בן איש חי עם פירוש "אבן חי", כמדומני חמישה חלקים.
כמדומני שראיתי באחת הפעמים שהייתי בבית מרן רבינו זיע"א (אחרי פטירת מרן זיע"א, לא זכיתי בחייו) לראות ספרים אלו בספרייתו. וגם מצויין הוא בקלסר של שמות הספרים (שמרן לא השתמש בו מעולם, אלא שאמר "דחילאק" לספרן שהיה לוקח לו זמן לחפש את הספרים בספרייה, כי מרן לא היה יכול כבר לקום ולטרוח להביא אותם) [בעבר היה ורוד, ומהפעם האחרונה נכון לעתה שהייתי עבר לקלסר כחול...]ד' חלקים.
ויצא רק על בראשית שנה א' ושנה ב' וכן שמות שנה א' וויקרא שנה א'.
להוצאת השאר כמדומה שהוא זקוק לתורם.
ספר אבן חי שונה מהנזכר כאן באשכול. הוא מורכב מציוני אשר שם הוא מציין בקצרה למקורות הבן איש חי. ואבן חי בו הוא דן בארוכה בדברי הבן איש חי ומאריך ומפלפל כיד ה' הטובה עליו.
ובע"ה שיזכה לברך על המוגמר.
[אבל אין הוא מציין לכל הדעות של הפוסקים[האחרונים הנ"ל] רק דן בעיקר בדברי הבן איש חי ומקורותיו וכן מביא רבות דעת הגר"ע זצ"ל].
יש עוד הוצאה, בן איש חי המבואר 5 חלקים.
שנכתב על הכל וסגנון דומה לאבן חי רק שם לחלק המורחב קרא באר חיים ולמראה מקומות ציוני יוסף. הוא יותר קצרן גם בהרחבות שלו אבל אצלו זה 5 חלקים על הכל בניגוד לאבן חי שככל הנראה יהיה בסופו 10 כרכים.
אבל גם בבן איש חי המבואר לא נראה לי שמציין לכל השיטות הנזכרות בהוצאה של האשכול הזה כמו כן לפי הדוגמא שמשווה מכל כתבי הבן איש חי ומתלמידיו ועוד ועוד עשה דבר גדדול מאוש אשריו ואשי חלקו.
פורים? מה הקשר?....שלחתי מייל למכון שהוציאו את הספר אם באפשרותם לשלוח לי הלכות פורים בקובץ כדי שאעלה כאן לטובת החברים הנכבדים
יש חמשה, ראה באוצה"ח (גם על במדבר שנה א).ד' חלקים.
ויצא רק על בראשית שנה א' ושנה ב' וכן שמות שנה א' וויקרא שנה א'.
תודה רבה יש''כמפני הכבוד עברתי מעט על הספר הנפלא הנ"ל, והעתקתי לכת"ר כמה אחדים שראיתי בעוברי אחת הנה ואחת הנה:
א. הליכו"ע ח"א עמ' רלב, וחזר בו בחזו"ע פורים עמ' קיד, בענין אמירת על הנסים במקום מסופק.
ב. בענין י"ג מדות בפתיחת ההיכל שחזר בו הרב כמה פעמים.
ג. בענין תענית בכורות עי' בהליכו"ע פרשת צו אות כו, וחזר בו בחזו"ע פסח עמ' רטו
ד. בהליכו"ע שם אות ל כתב שמספיק כזית וחזר בו בחזו"ע יו"ט עמ' רעו.
כוננתך שכדאי להחמיר שהפת תהא ולא התבשילבהליכו"ע מבואר שאין צריך כביצה, ובחזו"ע כתב שטוב להחמיר להניח כביצה
קשה לקרוא לזה "חזר בו", סה"כ הוסיף שטוב להחמיר.בהליכו"ע מבואר שאין צריך כביצה, ובחזו"ע כתב שטוב להחמיר להניח כביצה