• ניתן לשלוח מערכות ויישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

בעניין המלחמה

ב"ה
בטרם ניגש להלכה אציג חשבון פשוט שעשינו היום בשיעור [הנוגע לעירנו אשדוד, וכ"ש לערים המרוחקות יותר], ואחר ההתבוננות ראו שהדברים נכונים
הנה במקום ששומעים את האזעקה היטב זהו דמיון בעלמא להשאיר רדיו דלוק, שכן הרדיו מצפצף כל כמה דקות מכל ההתרעות שיש גם בעוטף עזה ששם בעוה"ר זהו רעש הרקע הקבוע בפרט בימים אלה, ודוקא מרוב הרגילות לשמוע את כל ההתרעות שלהם עלול האדם לא לשמוע כשתהיה את ההתרעה במקומו, ונמצא שהכניס את עצמו לצער מיותר בשבת שכמעט אין בו תועלת. [ובמלחמת המפרץ הורו הרבנים להשאיר רדיו דולק מחמת שהאזעקות היו לכל הארץ]
מה גם שעיקר הסכנה מהטילים הינה בפרט למי שנמצא תחת כיפת השמים, או סמוך לה, מחמת שגם היירוטים של כיפת ברזל מפילים רסיסים שמסוכנים לנמצאים בחוץ כפי שראו עיננו, וממילא כשהאדם בחוץ אינו שומע את הרדיו שדלוק בביתו, וכשהוא בבית הסכנה פחותה בהרבה
עוד זאת יש לעורר תופעה קלוקלת לאלה שיש להם מכשירים שמקבלים הודעות ועדכונים שמשאירים את המסך דלוק ומסתכלים בשבת כשנכנסת הודעה חדשה, שעל כגון דא ייאמר עבירה גוררת עבירה ושתים רעות עשה עמי, שמלבד השריפת זמן שיש בכך גם בימי החול בלי שום תועלת, עוד בה שממשיכים במעשיהם בשבת, ונכנסים בכמה חששות איסורים (כמ"ש בספר כי בו שבת ח"ב סי' שז).
ועל כן אם באמת נמצא במקום שאינו שומע את האזעקה והרדיו יועיל לו לדעת שיש אזעקה במקומו ישאיר את הגל השקט דולק, אך אם זהו דמיונות בעלמא יוותר על כך ויקיים מצות עונג שבת בהידור וזכות השבת תגן עליו אלף המגן.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון