• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

בעניין שם לתינוק

הילה

New member
היי כבוד הרב,
רציתי לשאול חמי נפטר בגיל 56 סבל ממחלת ריאות קשה מאוד
וגם החיים שעבר לא חיים קלים בכלל
ורציתי לעשות כבוד לבעלי ולתת לתינוק שם שני ע"ש אביו
ז"ל להבדיל .
האם זה לא מסוכן ? מאחר והוא סבל בחייו ונפטר בגיל צעיר ?
או שאפשר כל עוד שזה שם שני ?
 
שלום וברכה

מצוה לקרוא שם בנו כשם אביו, ואם היה אביו מזלו רע כגון שנפטר בגיל צעיר או שסבל יסורים וכיו"ב, יוסיף לו שם נוסף או ישנה במקצת שמו, שבאופן זה הוא כשם חדש ואין לחוש בזה.

הנה בילקוט יוסף (שובע שמחות ב פרק י אות ב) מקור למנהג לקרא על שם בנו על שם אביו על פי המדרש בראשית רבה (לז) אמר רבי יוסי הראשונים שהיו מכירים יחוסיהם היו מוציאים שמם על שם המאורע, אבל אנו שאין אנו מכירים ייחוסינו אנו מוציאים לשם אבותינו. ע"ש. ובאגודה (פרק קמא דשבת דף יז) כתב, לא יקרא אדם את בנו על שם אדם רשע, דכתיב, ושם רשעים ירקב, ולכן נהגו לקרוא אדם על שם זקנו, כי כל איש אביו צדיק. והובאו הדברים בשו"ת יביע אומר חלק ה' (דף רכה ע"ב, חלק יורה דעה סימן כא). ע"ש.

ובספר ים של שלמה (גיטין סימן לא) ובאג"מ (יו"ד ח"ב סימן קכב) כתבו שאין לקרא שם אחר מי שריע מזליה, אמנם כשמוסיף עליו שם אחר או שמשנה השם במקצת הוי כשם חדש שמזלו מבורך, וכ"כ הגר"מ בראנדסופר זצ"ל (היכל הוראה ג עמוד קפ), ובספר עת ללדת (עמוד רסה).

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון