לכאו' מי שאוכל בשאר ימות השנה מצה (עכ"פ שמורה) ומברך עליה מזונות, בברכת על המחיה צריך לחתום "על הארץ ועל מחייתה" שכן זה גדל בארץ ישראל. נכון?
נכון.נכון?
נכוןלכאו' אין הבדל איפה הענבים נסחטים, וכמדומני שבטעה יוצא ידי חובה.
תודה רבה!נכון
לכאורה הדין זהה לא ר על םרינה גפנה" על יין מחו"ל או שהענבים מחו"ל.כעי"ז יש להסתפק באופן שחתם 'על פרותיה' בפירות חו"ל, בפרט שזהו שקר ומשנה ממטבע שטבעו חכמים בברכות
ונראה דסב"ל ולא יחזור.
זה לא שקר, הוא משבח את הארץ ואת פרותיהכעי"ז יש להסתפק באופן שחתם 'על פרותיה' בפירות חו"ל, בפרט שזהו שקר ומשנה ממטבע שטבעו חכמים בברכות
ונראה דסב"ל ולא יחזור.
הברכה מתייחסת לפרי שאכל, וכיון שאכל פרי חו"ל ואמר פירותיה זה שקרזה לא שקר, הוא משבח את הארץ ואת פרותיה
אחזק את דבריך.זה לא שקר, הוא משבח את הארץ ואת פרותיה
מה הקשר?אולי יש לחלק בין מצה השמורה משער קצירה לשמורה משעת טחינה?
לפ"ז על עוגיות פפושדו לא יאמר על מחיתה?