יצחק משען
Well-known member
בכלל לא משנה. ואתה עוד שואל למה למחוק אשכולות. העיקר לבלבל את הראש בלי לעיין בכלום.אין קשר לעיקרון שאין הצדקה שמי שנוהג בארץ לברך על הלל בר"ח שישנה מנהגו כי למשל לא ברור שהשו"ע הכריע כמנהג לא לברך וכן המנהג המקורי בא"י הוא לא לומר הלל כלל והמנהג לומר הלל ללא ברכה הוא פשרה בין המנהג המקורי לא לומר הלל כלל לבין מנהג בבל לומר בברכה. ולא משנה מה כתוב במקורות שהבאת.
אני מביא כאן את המקומות שדיבר בזה בילקוט יוסף, בשביל מי שזה כן משנה לו לפני שהוא מדבר





