שלמה טולידאנו
Member
מצ"ב צילום מקטעים מדברי מרן שליט"א בילקוט יוסף (ברכות תשס"ד) שמוכח בדבריו להדיא שנסמך בפסק שלו על מה שאין זה קמח דק אלא גריסים
ואם כן, כיוון שהמציאות היא בבמבה נוגט לא כך, אם כן אז למה לברך עדיין אדמה?
[וכמו שאמרתי יש לי תמונות ובל"נ מחר אברר לגבי פירסומם ברבים, עכ"פ יש ששלחתי להם באישי לא להעברה]
דהניחא אם יאמרו סברא [על דעת מרן שליט"א] שאפילו אם זה קמח גמור זה אדמה, זה עניין אחר ואה"נ נברך אדמה, אך אין נראה כן כ"כ מהילקו"י המצ"ב,
אבל כל עוד הפסק נסמך על מה שהרב ללוש שליט"א בירר בעבר שזה כמו במבה רגילה, אז מה יש לדון אם כעת הוכח שהמציאות אינה כך?
ובעניין הגאון רבי יצחק לוי שליט"א שציטטו שדעתו לברך ע"ז אדמה, ידוע שדעתו הייתה לברך שהכל מטעם אחר וחזר בו משום שמרן שליט"א אמר שהתירס עיקר, מ"מ כל זה ע"פ ההבנה שמדובר בגריסי תירס כנ"ל, ודוק.
[ומלבד שהמדקדים יבחינו בלשונו שסיים ש"לדעת הרב זה אדמה"... ואמנם אנו בתר שיפולי גלימיה דמרן אזלינן אך אין הכרח לומר עכ"פ שכך סובר הגר"י לוי, והגם שוודאי מורה לשואלים כדעת מו"ר נר"ו, ואכמ"ל.]
הצג קובץ מצורף IMG_1925.JPGהצג קובץ מצורף IMG_1926.JPG
ואם כן, כיוון שהמציאות היא בבמבה נוגט לא כך, אם כן אז למה לברך עדיין אדמה?
[וכמו שאמרתי יש לי תמונות ובל"נ מחר אברר לגבי פירסומם ברבים, עכ"פ יש ששלחתי להם באישי לא להעברה]
דהניחא אם יאמרו סברא [על דעת מרן שליט"א] שאפילו אם זה קמח גמור זה אדמה, זה עניין אחר ואה"נ נברך אדמה, אך אין נראה כן כ"כ מהילקו"י המצ"ב,
אבל כל עוד הפסק נסמך על מה שהרב ללוש שליט"א בירר בעבר שזה כמו במבה רגילה, אז מה יש לדון אם כעת הוכח שהמציאות אינה כך?
ובעניין הגאון רבי יצחק לוי שליט"א שציטטו שדעתו לברך ע"ז אדמה, ידוע שדעתו הייתה לברך שהכל מטעם אחר וחזר בו משום שמרן שליט"א אמר שהתירס עיקר, מ"מ כל זה ע"פ ההבנה שמדובר בגריסי תירס כנ"ל, ודוק.
[ומלבד שהמדקדים יבחינו בלשונו שסיים ש"לדעת הרב זה אדמה"... ואמנם אנו בתר שיפולי גלימיה דמרן אזלינן אך אין הכרח לומר עכ"פ שכך סובר הגר"י לוי, והגם שוודאי מורה לשואלים כדעת מו"ר נר"ו, ואכמ"ל.]
הצג קובץ מצורף IMG_1925.JPGהצג קובץ מצורף IMG_1926.JPG
נערך לאחרונה: