הרב
@בנימין לוריא הצדיק, אני איתך בכל הדיון הזה ואחריך נרוצה.
רק לענ"ד אתה לא מתנסח ברור מספיק ולכן הרב rafi2391 לא כ"כ מבין על מה מדובר. ברשותך אסביר כוונתך:
הרב וואזנר זצוק"ל חידש
חידוש, שהסכימו עימו הגר"נ קרליץ הגר"י קמינצקי ועוד, שיש שני סוגים של דגן שטפל ומשמש למאכל אחר:
1.דגן שהוא חלק מהתערובת ובא לתת טעם, וע"ז לכו"ע מזונות, וכידוע.
2. דגן שטפל
במהותו למאכל, כלומר לא רק משום שהוא מועט ובא רק לתת טעם, אלא טפל במהותו, הוא וכמעט אינו נחשב חלק מהמאכל כלל, וכגון "ציפוי". והוא
טפל בדרגה פחותה שאפילו שהוא דגן לא יברכו עליו. ולדעת פוסק הדור הרב וואזנר אע"פ שהפירורי לחם כיום באו לתת טעם ולהשביע, וזה פשוט וברור, עדיין הם טפלים בדרגה נחותה, היות והם רק ציפוי לעוף, ואינם ממש חלק אינטגרלי ממנו כמו דגן בתערובת למשל, וע"כ אע"פ שהם דגן שבא לתת טעם הם אינם עיקר ולא מברכים עליהם אלא על העוף בלבד.
בבקשה אל תגיד שזה חידוש כי כבר אמרתי, אם תרצה הוכחות יפות למהלך עיין בשבט הלוי שם (חובה) ובשו"ת אבי העזרי המובאות לעיל. ותרווה נחת.
הרב שליט"א אמר דעבד כמר עבד, וע"כ אני הקטן מברך על שניצל "מזונות".
ולכן במבה נוגט לא קשור בשום צורה לשניצל, ופשוט שברכתה "אדמה" לשיטתינו תלמידי מרן הראשל"צ שליט"א.