עוז.ש
Member
שלום לכבוד הרבנים
ראיתי בילקוט יוסף ובהלכה ברורה שאנשים שרגילים לנסוע כל יום ויום מעיר לעיר - יברכו הגומל ביום שבת בלבד.
ההלכה ברורה בשער הציון תמה מה הטעם של פסיקה זו, ונראה שדעתו לברך כל יום ויום כל שחזר לביתו, ולמחרת הוא חיוב חדש, והביא שכן פסקו ברכת ה' והאור לציון, ונראה שפסק כמרן אביו מפאת כבוד.
ויש להעיר על כך, שמלשון הרב עובדיה זצ"ל בספרו הליכות ברכות שסו והליכות עולם ח"ב קעו יוצא שהדין שאמר הוא רק למי שמתפרנס מנסיעות מעיר לעיר ובכל יום נוסע כמה פעמים הולך וחוזר מעיר לעיר, ונראה שהכוונה לנהגי אוטובוסים בקווים חוץ עירוניים או נהגי מוניות שרגילים לעשות נסיעות ארוכות וקבועות מחוץ לעיר, מה שאין כן אדם רגיל שהולך לעבודתו מחוץ לעיר וחוזר באותו היום, שעל זה לא דיבר הרב ומסכים שיש לו לברך בכל יום ויום.
ואף שיש לומר שגם באופן הזה תישאר התמיהה של ההלכה ברורה - אך מי יעז לעשות דבר נגד מו"ר, ויש לומר סב"ל.
השאלה היא האם נכון להלכה שרק אדם שמתפרנס מנסיעות מעיר לעיר ונוסע כמה פעמים הלוך וחזור מעיר לעיר כפשט לשונו של הרב - הוא יברך פעם אחת בשבוע ביום שבת ברכת 'הגומל', אך אנשים דעלמא שנוסעים לעבודתם חוץ לעיר וחוזרים מתחייבים בברכה כשהגיעו לביתם לשלום וצריכים לברך כל יום, ולמחרת החיוב הוא חיוב חדש?
ראיתי בילקוט יוסף ובהלכה ברורה שאנשים שרגילים לנסוע כל יום ויום מעיר לעיר - יברכו הגומל ביום שבת בלבד.
ההלכה ברורה בשער הציון תמה מה הטעם של פסיקה זו, ונראה שדעתו לברך כל יום ויום כל שחזר לביתו, ולמחרת הוא חיוב חדש, והביא שכן פסקו ברכת ה' והאור לציון, ונראה שפסק כמרן אביו מפאת כבוד.
ויש להעיר על כך, שמלשון הרב עובדיה זצ"ל בספרו הליכות ברכות שסו והליכות עולם ח"ב קעו יוצא שהדין שאמר הוא רק למי שמתפרנס מנסיעות מעיר לעיר ובכל יום נוסע כמה פעמים הולך וחוזר מעיר לעיר, ונראה שהכוונה לנהגי אוטובוסים בקווים חוץ עירוניים או נהגי מוניות שרגילים לעשות נסיעות ארוכות וקבועות מחוץ לעיר, מה שאין כן אדם רגיל שהולך לעבודתו מחוץ לעיר וחוזר באותו היום, שעל זה לא דיבר הרב ומסכים שיש לו לברך בכל יום ויום.
ואף שיש לומר שגם באופן הזה תישאר התמיהה של ההלכה ברורה - אך מי יעז לעשות דבר נגד מו"ר, ויש לומר סב"ל.
השאלה היא האם נכון להלכה שרק אדם שמתפרנס מנסיעות מעיר לעיר ונוסע כמה פעמים הלוך וחזור מעיר לעיר כפשט לשונו של הרב - הוא יברך פעם אחת בשבוע ביום שבת ברכת 'הגומל', אך אנשים דעלמא שנוסעים לעבודתם חוץ לעיר וחוזרים מתחייבים בברכה כשהגיעו לביתם לשלום וצריכים לברך כל יום, ולמחרת החיוב הוא חיוב חדש?
נערך לאחרונה: