• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

ברכת הפטרה בסוכות - סתירה בקושיית מרן

לביא

Well-known member
הנה ביחו״ד ח״א סי׳ ע מובא במהדוה״ח הערה 3 על דברי המאמר מרדכי שאין חילוק בין חוה״מ סוכות לחוה״מ פסח בעניין הזכרת ׳מקדש ישראל והזמנים׳ בהפטרה, ז״ל כמת״י:
ועיין שם שכתב שמדברי הרמ״א בסי׳ תצ משמע שגם בשבת חוה״מ סוכות אי להזכיר מטעם שאילולא שבת אין נביא בחוה״מ ע״כ. ולא תעזוב נפשי לשאול שהיאך כתב כן על דברי הרמ״א ולא זכר דברי הרמ״א בדרכי משה. שו״ר ביפה ללב שתפס עליו וכו׳
יעויין שם

אך לכאורה יש ליישב בפשיטות מה שהביא מרן בעצמו בהערה 1 (כת״י) בשם הזרע אמת שהרמ״א לא הביא את המנהג בשו״ע אע״פ שיישבו בדרכי משה הואיל וטעם קלוש. וי״ל דהמאמר מרדכי הבין מהרמ״א בסי׳ תצ שלא ס״ל כיישובו בדרכי משה, והתם בדרכ״מ רק יישב המנהג אך לא ס״ל להלכה הואיל ולא הביאו בשו״ע.
ומעתה לא מובן לי קושית מרן גופיה.

(והן ידעתי כי כתבי היד לא נכתבו בזמנים שווים, וייתכן שקושיא זו כלל לא עולה. ובכ״ז מרן דכל רז לא אניס ליה, ודאי לא חמק מעינו הזרע אמת, או לכל הפחות שיש ליישב כנ״ל)
 
חזור
חלק עליון