• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ברכת שהחיינו ביום השני של חנוכה למי שלא היה ביום הראשון בביתו - ביאור דעת מרן זצ"ל

ינון

Member
הנה מרן מלכא זצ"ל בספרו חזון עובדיה חנוכה (סדר הברכות הלכה ו עמוד לקח) פסק שמי שלא היה בביתו בלילה הראשון, והדליקה עליו אשתו, יכול לברך שהחיינו בלילה השני. ובמקורות קיצר הרבה. ורבים אשר פתחו את המקורות שהביא לכך מאלו שכתבו לברך, תמהו, כי שם מבואר שהם ס"ל דלדעת השו"ע אין לברך, אלא שהם חלקו על השו"ע וס"ל לברך, וא"כ מ'ה ז'ו סמיכ'ה? ואיך לא חשש לסב"ל לדעת רוב האחרונים בדעת השו"ע. עי' למשל להגאון הרב אופיר מלכא בספרו הליכות מועד הלכה ה' שהציג את המחלוקת שעל פי השו"ע אין לברך וכ"כ המשנ"ב וכף החיים ושאר אחרונים אליבא דהשו"ע שלא לברך ואילו מרן זצ"ל פסק כהב"ח ועוד שכן יברך. וכל הרואה זאת תמהה על המראה מאוד היאך יפסוק מרן זצ"ל לברך נגד השו"ע הסובר שלא יברך.
אולם בליל שבת האחרון ראיתי שיש על זה תשובה ארוכה ממרן זצ"ל בהיותו בגיל 26 (שנת תש"ז) שנדפסה ביבי"א חלק י"א סי' עח. ושם ביאר טעמו בטוב טעם ודעת באריכות נפלאה. ושמחתי ע"ז כמוצא שלל רב. ואמרתי לא תמנע טוב מבעליו. וגם אתם תוכלו לעיין שם לרוות נחת.
 
אולם בליל שבת האחרון ראיתי שיש על זה תשובה ארוכה ממרן זצ"ל בהיותו בגיל 26 (שנת תש"ז) שנדפסה ביבי"א חלק י"א סי' עח. ושם ביאר טעמו בטוב טעם ודעת באריכות נפלאה. ושמחתי ע"ז כמוצא שלל רב.
זה רק מחזק את מה שאנחנו מדברים כאן בפורום בזמן האחרון זמן רב, שגם אם נראה שיש איזה קושיא עצומה על מרן ו"שרבים תמהו על זה" וגם הגאון הרב אופיר מלכא....
אין כאן אלא לתלות החסרון בנו. ואין אדם עומד על דברי רבו אלא אחר מ' שנים...
חזק וברוך שחזקת את דברינו וביארת את דבריו של מרן זצ"ל וביררת מקחו של צדיק. זכותו תגן בעדך ובעדנו. אמן
 
 
חזור
חלק עליון