• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

דיני ברכת שהחיינו- הרואה את חברו

שלו'

בלימוד היומי בתורת מרן של היום כתוב:
דיני ברכת שהחיינו
ד
. הרואה את חבירו שחביב עליו מאד, ושמח בראייתו, אחר שלשים יום שלא ראהו, מברך שהחיינו. וכן הרואה את אביו או רבו, או קרוב משפחתו החביב עליו מאד, אחר שלשים יום, מברך עליו שהחיינו. והוא הדין לרואה את קרובתו, כגון אשתו, אחותו, או בתו, או אמו, או נכדתו, החביבות עליו מאד, מברך שהחיינו. ולאחר י"ב חודש מברך מחיה המתים.

איך אדע בדיוק מה נקרא חביב עליו מאוד, ושמח בראייתו?
 
השמחה היא צריכה לבקוע מהלב, וזה כל אחד לפי הגעגוע שלו.
למשל, תמצאו בספר אביר הרועים ח"א כי בחזרתו של מרן ממצרים, בירך על ר' יהודה צדקה ורבותיו, ברכת שהחיינו בשם ומלכות. (משום שהיה בהתכתבויות איתם תמיד, וכמו שניתן לראות בהליכות עולם, ויביע אומר וכן בחלק יא ובחלק ז של יחוה דעת ועוד כגון בחזון עובדיה על הלכות שבת. ולכן לא בירך מחיה המתים, ופשוט).
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון